Defect moederbord + mogelijke overstap

Pagina: 1
Acties:

• Jonguuh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09-2025
Hallo medetweakerts,

Ik heb zojuist afscheid moeten nemen van mijn desktop pc die ik een tijd terug heb gebouwd.

Corsair obsidian 750D
Asus 970 pro gaming aura moederbord
AMD FX-8350
Corsair hydro h80i
Corsair vengeance 16GB
Cooler master 750W bronze
2 x gigabyte gtx970 4GB windforce
Samsung evo 500GB ssd

Nu vermoed ik dat het mijn moederbord is die kapot isomdat ik verschillende componenten heb gewisseld van een andere pc en die deden het dus ook niet. Mijn amd processor en videokaarten doen het wel in een andere build dus vandaar het vermoeden.

Nu was ik toch al van plan om een overstap naar Intel te doen maar met de komst van ryzen en de nieuwe gen Intel cpu' krijg ik kriebels in mijn buik of ik wel de juiste keuze ga maken.

Ik was dus van plan om dan voor een Intel i7 7700k met een Gigabyte ga-z270x ultra gaming mobo en 16 3200mhz ddr4 geheugen te gaan.

Is dit een prima upgrade voor 650 euro?

Ik kan eigenlijk niet wachten op de nieuwe gen van Intel aangezien ik mijn computer hard nodig heb. :/

Iemand andere suggesties of gewoon doen? :')

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:33
Voor we het over de upgrade gaan hebben, heb je de voeding ook al gecontroleerd op een defect?
Om welke voeding gaat het (type en modelnaam)?

• Jonguuh
Ik ben zojuist klaar met het opnieuw monteren van alles voor de 4de keer 😋 Alles doet het weer als ok zo even snel kijk. Stel dat ik alsnog wil upgrade is het bovengenoemde wel een goede keuze?

• Jonguuh
Heb trouwens een stofzuiger op de socket gezet, ik denk dat dat de boosdoener was.