IPS of A-MVA?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.977 views

Vraag

• Scaart
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-08-2025
Hallo,

Ik zou graag willen weten welk beeldscherm beter bij mij past.
Ik speel voornamelijk een MMORPG (RuneScape) en multi-task ondertussen.
Maar ik speel af en toe ook COD en BF1. O-)

Zou iemand mij hier aub mee kunnen helpen?

Bij voorbaad dank. _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.146,-€ 1.146,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.146,-

of

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Omen X 35 Zwart€ 1.136,19€ 1.136,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.136,19

"Laziness may appear attractive, but work gives satisfaction."

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat is de rest van je PC? Moet wel een beetje matchen natuurlijk. Niet dat je een GTX1050Ti of die klasse hebt en dan met deze hi-res hi-refresh ultrawides wil gaan gamen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf zou ik AMVA pakken, puur vanwege het veel betere contrast. Bij games is dat echt wel prettig.

People as things, that’s where it starts.

• Scaart
nelizmastr schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:02:
En wat is de rest van je PC? Moet wel een beetje matchen natuurlijk. Niet dat je een GTX1050Ti of die klasse hebt en dan met deze hi-res hi-refresh ultrawides wil gaan gamen.
Heb hem nog niet aangeschaft maar ik neem op z'n minst een 1080. ;)
RobinHood schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:04:
Zelf zou ik AMVA pakken, puur vanwege het veel betere contrast. Bij games is dat echt wel prettig.
AMVA - 1
IPS - 0

Dankjewel. :9

[ Voor 26% gewijzigd door Scaart op 04-09-2017 22:09 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 09:59

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

- MVA heeft een veel tragere pixel response dan IPS (ghosting).

- IPS heeft een grotere kijkhoek dan MVA (handig bij fotobewerking).

- IPS heeft nog wel eens last van backlight bleeding en IPS glow.

Daar bovenop, de Asus heeft G-Sync en de HP niet. Als je een AMD kaart neemt werkt de Asus waarschijnlijk niet eens goed. Als je een NVidia kaart gaat nemen wil je de HP niet. Punt.

Lees je even in in G-Sync. Dat is een veel belangrijker overweging dan IPS vs MVA.

[ Voor 12% gewijzigd door Blaat op 04-09-2017 22:36 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Scaart
Blaat schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:34:
- MVA heeft een veel tragere pixel response dan IPS (ghosting).

- IPS heeft een grotere kijkhoek dan MVA (handig bij fotobewerking).

- IPS heeft nog wel eens last van backlight bleeding en IPS glow.

Daar bovenop, de Asus heeft G-Sync en de HP niet. Als je een AMD kaart neemt werkt de Asus waarschijnlijk niet eens goed. Als je een NVidia kaart gaat nemen wil je de HP niet. Punt.

Lees je even in in G-Sync. Dat is een veel belangrijker overweging dan IPS vs MVA.
Bedankt voor je reactie, maar als ik kijk bij de specs van de HP monitor dan staat erbij dat die wel G-Sync heeft. ;)

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 10:07

Phehistyr

De Epische Lurker

Inderdaad, beide hebben G-Sync. Ik ben zelf voor de Acer X34A gegaan. Ik geloof hetzelfde paneel als die Asus, maar niet zo'n spuuglelijke 'gamer-look'. Ik overwoog ook nog de veel goedkopere minder dure AOC AGON AG352UCG, waarbij ik de ghosting en mindere kijkhoek voor lief zou nemen. Maar de leveringsproblemen daarvan maakte de keuze dan weer makkelijk.

De vaak genoemde nadelen van de X34A (grote kans op backlight bleeding en geen garantie op 100Hz) vielen bij mijn exemplaar reuze mee. De 100Hz haalt hij gewoon en de blb is aanwezig, maar niet zichtbaar bij normaal gebruik. Bij mij is de kijkhoek belangrijk omdat mijn pc in de woonkamer staat en mijn vriendin regelmatig met me mee kijkt. Het is echt een bizarre upgrade aangezien ik van een 21,5" 1920x1080/60Hz af kom.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Ik heb destijds ook de afweging tussen (AM)VA en (AH)IPS gemaakt. De mogelijke ghosting en betere kleurweergave van IPS gaven voor mij de doorslag voor IPS te kiezen.

IPS backlight bleed is vrijwel altijd een beetje aanwezig is mijn ervaring, maar alleen zichtbaar bij donker beeld, als je een slecht exemplaar met veel bleed hebt kun je deze nog omruilen dmv WKOA.

🇺🇦

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora

Move VB-> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Dit is een onderwerp dat veel vaker voorbij gekomen is. Twee monitoren zonder onderbouwing (waarom specifiek die twee uit de honderde IPS/MVA monitoren?) en zonder enige vermelding van je eigen afwegingen tussen de twee technologieen voldoet hier niet bepaald aan. Dit is het wiel opnieuw uitvinden en daar is GoT niet voor. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.