PC Upgrade voor €200

Pagina: 1
Acties:

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-02 12:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
PC wordt gebruikt voor browsen en af en toe films kijken. Geen andere taken.

Wat is je budget?
200€ met max €20 daarboven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als processor heb ik de Intel Pentium G4560 in gedachte en voeding Be quiet!. Raam maakt me niet uit wat voor merk wel DDR4 geheugen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC wordt in kamer neergezet, stilte is dus een must enverder geen andere behoeften. Randaparatuur is niet nodig, want ik heb het al. Ik neem de hardeschijf out mijn oude PC mee.

Hier is de lijst de ik heb gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,29€ 59,29
1MSI H110M ECO€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Elite 342€ 31,-€ 31,-
1Crucial CT4G4DFS8213€ 32,95€ 32,95
1be quiet! System Power B8 300W€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,19

Laat me weten of er verbeteringen mogelijk zijn of iets anders.

Dank,

Maysam

• nickxofficial
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-01 21:02

nickxofficial

I'm a techie!

De stock cooler van intel is nogal luidruchtig vind ik. Dus zou je een aftermarket cooler moeten pakken die stil is. Let er wel op dat deze in de kast past... Op V&A is vast wel iets leuks te vinden voor een mooi prijsje.

Nu weet ik niet hoe stil de fans in de coolermaster case zijn. Weet iemand of die 3/4 pin heeft? Die zou je dan nog evt. kunnen vervangen door een stille fan, mocht deze te luid zijn. Dat kun je altijd later ook nog doen.

Voor de rest lijkt me dit een prima systeempje!

[ Voor 23% gewijzigd door nickxofficial op 04-09-2017 22:10 ]

Nick

Verwijderd

Let wel op dat je waarschijnlijk een bios-update moet uitvoeren op het moederbord.

• Barfi
@nickxofficial

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb inmiddels alles besteld en in plaats van de pentium 4560 voor de oudere variant 4400 gegaan omdat deze verkrijgbaar is en goedkoper uitvalt.

@Verwijderd
Dat zou geen probleem moeten zijn hoor.

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Maysam schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:50:
@nickxofficial

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb inmiddels alles besteld en in plaats van.....
Daar zat ik eerst ook aan te denken. Zelf was ik voor de g4560 gegaan. Net wat meer felxibiliteit. :) Laat maar weten hoe het systeempje uitpakt, ben benieuwd.

Nick

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:43
Heb je al een SSD?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
g4400 is geen goed idee, die mist hyperthreading en dan kun je net zo goed de goedkopere g3900 pakken.

langzaamste en luidruchtigste gaat je oude harde schijf zijn, hou je geen geld over voor een kleine ssd?

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Een SSD lijkt me indd handig.. De oude HDD is meestal de beperkende factor. Maar dat kan altijd later nog :)

Nick

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46
Maysam schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:50:
@nickxofficial

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb inmiddels alles besteld en in plaats van de pentium 4560 voor de oudere variant 4400 gegaan omdat deze verkrijgbaar is en goedkoper uitvalt.

@Verwijderd
Dat zou geen probleem moeten zijn hoor.
Voor de BIOS update zul je wel een 6th. gen. Intel CPU nodig hebben.

• Barfi
UncleEddy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:08:
[...]

Voor de BIOS update zul je wel een 6th. gen. Intel CPU nodig hebben.
Oh daar heb ik niet aan gedacht. Is de BIOS update echt noodzakelijk? En is er geen andere manier om dit te doen?

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
nickxofficial schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:44:
Een SSD lijkt me indd handig.. De oude HDD is meestal de beperkende factor. Maar dat kan altijd later nog :)
Niet alleen dat, maar in mijn ervaring in dergelijke eenvoudige systemen verreweg het luidruchtigste onderdeel. Als stil een doel is, tsja, ik zou het wel weten.

• Barfi
Twam schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:35:
[...]

Niet alleen dat, maar in mijn ervaring in dergelijke eenvoudige systemen verreweg het luidruchtigste onderdeel. Als stil een doel is, tsja, ik zou het wel weten.
Ben nu eigenlijk opzoek naar een goedkoop SSD alleen voor de windows installatie. Enige aanraders?

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Maysam schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:37:
[...]

Ben nu eigenlijk opzoek naar een goedkoop SSD alleen voor de windows installatie. Enige aanraders?
Ehm, ik heb me er net weer beetje in verdiept, toevallig, maar meeste reviews/sites komen tot de conclusie dat het (binnen een bepaalde prijscategorie) voor de gebruikerservaring niet eens zo heel veel uitmaakt. Pas als je goedkope SATA met het duurdere NVMe gaat vergelijken ga je bij huis-tuin-en-keuken-gebruik wat seconden winst pakken, hier en daar. Zelf ben ik uiteindelijk voor m'n HTPC voor de Sandisk Plus gegaan: pricewatch: Sandisk SSD Plus 120GB

Heeft twee voordelen, zoals ik het zag:
1) De prijs. Het is een van de goedkoopste, helemaal als je nog beetje bekend merk wil.
2) MLC-geheugen, ipv TLC, wat in theorie net iets minder gevoelig is voor bestandscorruptie en slijtage, maar ik betwijfel of dat in de praktijk echt merkbaar verschil maakt, bij niet zo veeleisend gebruik.

Voor 55 euro in ieder geval geen buil aan te vallen, helemaal omdat je wel gewoon 3 jaar garantie krijgt enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Twam op 05-09-2017 12:45 ]

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46
Maysam schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:23:
[...]

Oh daar heb ik niet aan gedacht. Is de BIOS update echt noodzakelijk? En is er geen andere manier om dit te doen?
Een BIOS update is noodzakelijk om ondersteuning te bieden aan 7th. gen Intel CPU's. Je desktop zal simpelweg niet opstarten naar BIOS of OS zonder de update uitgevoerd te hebben. Je zou of een 6th. gen CPU kunnen aanschaffen, of een moederbord waarvan het duidelijk is dat die uit de doos ondersteuning bied voor een 7e generatie CPU. Wellicht even de webwinkel bellen voor verdere hulp wat dat betreft, ik heb geen inzicht op hun voorraad.

• Barfi
UncleEddy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:05:
[...]

Een BIOS update is noodzakelijk om ondersteuning te bieden aan 7th. gen Intel CPU's. Je desktop zal simpelweg niet opstarten naar BIOS of OS zonder de update uitgevoerd te hebben. Je zou of een 6th. gen CPU kunnen aanschaffen, of een moederbord waarvan het duidelijk is dat die uit de doos ondersteuning bied voor een 7e generatie CPU. Wellicht even de webwinkel bellen voor verdere hulp wat dat betreft, ik heb geen inzicht op hun voorraad.
In dat geval zal het geen probleem wezen omdat ik al gekozen heb voor de pentium g4400.

• mitsumark
Daarnaast is de kans ontzettend klein dat je een moederbord krijgt met een bios van een jaar oud.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:30
Er gaat hier ook ergens een oudere generatie celeron rond geloof ik voor tweakers die hun bios willen updaten :)

• Barfi
nickxofficial schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:40:
[...]

Daar zat ik eerst ook aan te denken. Zelf was ik voor de g4560 gegaan. Net wat meer felxibiliteit. :) Laat maar weten hoe het systeempje uitpakt, ben benieuwd.
Systeem heb ik sinds een paar uur geleden up and running. Het werkt allemaal naar behoren. Alleen de HDD is de minpunt maar morgen krijg ik de SSD binnen.

• nickxofficial

nickxofficial

I'm a techie!

Maysam schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:13:
[...]
Systeem heb ik sinds een paar uur geleden up and running. Het werkt allemaal naar behoren. Alleen de HDD is de minpunt maar...
Mooi om te horen! Zal een verbetering zijn, die ssd.

Nick

• Barfi
nickxofficial schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:51:
[...]

Mooi om te horen! Zal een verbetering zijn, die ssd.
Moet ook erbij vermelden dat ik een aparte GPU moest aanschaffen (35€) omdat de moederbord geen onboard GPU had. Ik had te gehaast besteld en niet naar de specs gekeken 😂

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 15:58
en de gpu in de pentium werkt niet omdat?

daar zit toch echt een igp in. Zou gewoon moeten werken.

[ Voor 42% gewijzigd door smekkos op 06-09-2017 21:51 ]

• Barfi
smekkos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:50:
en de gpu in de pentium werkt niet omdat?

daar zit toch echt een igp in. Zou gewoon moeten werken.
Oh ik had geen dvi kabel en de pc werd op de tv aangesloten. Dus daarom een GPU.

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 15:58
Dvi naar hdmi kan gewoon? Geen omvormer voor nodig. Scheelt toch weer extra stroomverbruik. Die igp is ruimschoots voor video.

En de 610 heeft ook hevc ondersteuning voor 4k beeldmateriaal. Die €35 gpu denk ik niet

[ Voor 26% gewijzigd door smekkos op 06-09-2017 22:04 ]

• Barfi
smekkos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:02:
Dvi naar hdmi kan gewoon? Geen omvormer voor nodig. Scheelt toch weer extra stroomverbruik. Die igp is ruimschoots voor video.
Daar had ik helemaal niet aan gedacht, maarja de build heb ik al met dr GPU gedaan. Geen weg terug nu. Ik vind het niet zo erg eigenlijk.

• Barfi
smekkos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:02:

En de 610 heeft ook hevc ondersteuning voor 4k beeldmateriaal. Die €35 gpu denk ik niet
Ik ben voor de oudere pentium G4400 gegaan omdat het goedkoper en verkrijgbaar was.

Edit: gaat om MSI GT 710 GPU

[ Voor 3% gewijzigd door Barfi op 06-09-2017 22:09 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je bent heel raar bezig.

De cpu die je hebt, heeft een ingebouwde GPU. Deze is net zo sterk, zo niet sterker, dan de kaart die je gekocht hebt.

Dus voor de extra 35 euro die je uitgegeven hebt krijg je terug: meer stroomverbruik en een langzamer systeem.

• Barfi
Reepje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:25:
Je bent heel raar bezig.

De cpu die je hebt, heeft een ingebouwde GPU. Deze is net zo sterk, zo niet sterker, dan de kaart die je gekocht hebt.

Dus voor de extra 35 euro die je uitgegeven hebt krijg je terug: meer stroomverbruik en een langzamer systeem.
Ik geef toe dat het heel dom is geweest van mij maar er is geen ander keus want ik kan het niet meer retourneren omdat ik het al heb geopend. Laat ik het maar zo zeggen: lesje geleerd en volgende keer ga ik beter opletten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan verkoop je de kaart. Want erin zetten betekend prestatie verlies en hogere stroomrekening.

• mitsumark
Reepje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:25:
Je bent heel raar bezig.

Dat weet ik zo net nog niet. Het is goed mogelijk dat de Nvidia kaart zuiniger is dan de intel igp in idle of bv bij het kijken van een filmpje.
Kijk hoe zuinig bv een 1050 nog is: https://www.techpowerup.c...GTX_1050_Gaming_X/25.html

Anyway, als je hem op internet hebt besteld kun je hem in principe gewoon weer inpakken en terug sturen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

• Barfi
Thnx voor jullie reacties ik zal het morgen retour sturen.
Pagina: 1