• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-06 23:35
Helaas krijg ik mijn Nexus 5 niet meer opgestart. Blijft zichzelf steeds maar opstarten (google logo blijft steeds terugkomen). Nu moet ik dus opzoek naar een waardige opvolger.

Ik zoek een?
Smartphone, minimaal 32gb, recente software en goede update beleid, het liefst stock android, snelle telefoon, goede camera, goede batterij, Nederlands Menu, 4G

Wat is je budget?
Max 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon voor dagelijks internet, social media, youtube, internetbankieren, fotograferen, ik game niet met mijn telefoon. Ik wil graag een Android telefoon en het liefst een zo kaal mogelijke versie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi Note 4 4G Phablet - GLOBAL VERSION
Ik lees positieve verhalen over het updatebeleid van Xiaomi. Heeft volgens mij geen NL menu

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat vinden jullie van bovenstaand toestel?
Weten jullie eventuele betere alternatieven?

Verwijderd

Ik zit in hetzelfde schuitje en dacht aan een redmi mi 5s.

• M0ker
Heeft dat toestel 4G hier in NL?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Dat ligt eraan op welke frequentie je 4G wilt hebben. 2100 en 2600mHz is meestal geen probleem, echter de 800mHz band ontbreekt vaak op chinaphones. Xiaomi heeft een paar toestellen welke wel de 800mHz hebben, zoals de Redmi Note 4 Global. Verder heb je nog de Redmi 4X global.
Onder de 300 euro heb je verder bij Xiaomi weinig alternatieven, Boven de 300euro heb je nog de Mi Note 2 en de Mi6.

https://www.kimovil.com/e...rice.300,fe_bands-lte-800

Overigens koop je voor 300 euro hier in NL ook wel een toestel (Moto G5/plus)

[ Voor 17% gewijzigd door John Rambo op 05-09-2017 07:08 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

John Rambo schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:05:
Dat ligt eraan op welke frequentie je 4G wilt hebben. 2100 en 2600mHz is meestal geen probleem, echter de 800mHz band ontbreekt vaak op chinaphones. Xiaomi heeft een paar toestellen welke wel de 800mHz hebben, zoals de Redmi Note 4 Global. Verder heb je nog de Redmi 4X global.
Onder de 300 euro heb je verder bij Xiaomi weinig alternatieven, Boven de 300euro heb je nog de Mi Note 2 en de Mi6.

En op dit moment 250 euro, dus je houdt nog 50 euro over.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 08:21 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Geef dan gewoon het linkje uit de Pricewatch: pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver. Mediamarkt is niet eens de goedkoopste namelijk.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Powerbutton kapot? Een simpele fix, al hield die het bij mij niet lang vol helaas...

Ik ben toen voor een Oneplus 3T gegaan ivm stock Android, helaas is de 5 wat te duur...

• M0ker
John Rambo schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:05:

De door jouw genoemde toestellen werken hier allemaal op 4G? Weet je ook of ze in te stellen zijn op de Nederlandse taal?

Tele2 4G maakt gebruik van:
Band 20 ( 800 Mhz);
Band 7 (2600 Mhz);
Band 38 (2600 Mhz);

Heb je ervaring met de Moto G5/plus?

• M0ker
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:31:
Ik zit in hetzelfde schuitje en dacht aan een redmi mi 5s.
Heeft dat toestel 4G wat werkt in NL?
En kun je de Nederlandse taal er op instellen?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 05-09-2017 09:55 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
M0ker schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:50:
De door jouw genoemde toestellen werken hier allemaal op 4G? Weet je ook of ze in te stellen zijn op de Nederlandse taal?
Alle Xiaomi toestellen hebben standaard geen ondersteuning voor de Nederlandse taal. Wil je dat wel dan zul je er zelf een Global ROM op moeten zetten (let op dat is iets anders dan de global versie ;))
Ervaring met het toestel of met de frequenties? De Moto G5 Plus kan in ieder geval gewoon op Nederlands ingesteld worden en heeft ook alle frequenties.

• M0ker
Aikon schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:23:
Powerbutton kapot? Een simpele fix, al hield die het bij mij niet lang vol helaas...

Ik ben toen voor een Oneplus 3T gegaan ivm stock Android, helaas is de 5 wat te duur...
Ik heb hem gister uit elkaar gehaald. Misschien bleef hij hangen ofzo, maar dat was niet het geval. Of de button zelf is kapot of iets met de software. Heb jij de button zelf vervangen? Ik zou het wel fijn vinden om hem nog even aan te krijgen, vooral omdat er belangrijke gegevens op staan die ik graag terug wil. Heb je ervaring met het verangen van de powerbutton?

Misschien kunnen we prive verder praten om dit topic niet te vervuilen?

Ja de Oneplus 5 is best duur.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
M0ker schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:50:
[...]

Tele2 4G maakt gebruik van:
Band 20 ( 800 Mhz);
Band 7 (2600 Mhz);
Band 38 (2600 Mhz);

Ik ben sinds 4 jaar helemaal van de Chinaphones, geen ervaring met de Moto dus. Er staat wel een review op Tweakers: reviews: Motorola Moto G5 Plus: de naam Moto G meer dan waardig

Voor Nederlands zul je zelf een rom moeten installeren. Hiervoor zul je eerst bij Xiaomi unlock permissie moeten aanvragen en de bootloader unlocken. Daarna custom recovery erop en een custom rom met NL taal. Op zich vrij simpel maar je moet het wel zien zitten.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Aikon
  • Niet online
M0ker schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:59:
[...]

Ik heb hem gister uit elkaar gehaald. Misschien bleef hij hangen ofzo, maar dat was niet het geval. Of de button zelf is kapot of iets met de software. Heb jij de button zelf vervangen? Ik zou het wel fijn vinden om hem nog even aan te krijgen, vooral omdat er belangrijke gegevens op staan die ik graag terug wil. Heb je ervaring met het verangen van de powerbutton?

Misschien kunnen we prive verder praten om dit topic niet te vervuilen?

Ja de Oneplus 5 is best duur.
Nee ik heb dit laten doen, de hele button is vervangen.

• M0ker
Aikon schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:10:
[...]

Nee ik heb dit laten doen, de hele button is vervangen.
Hoeveel was het als ik vragen mag?

Ik neig nu meer naar de Motorola Moto G5 Plus. Ik wil graag snel een ander toestel zonder veel gedoe. Loop nu tijdelijk met een Iphone rond en dat is echt helemaal niks voor mij.

Iemand een beter alternatief voor de Motorola Moto G5 Plus zonder veel gedoe? Anders dan bestel ik dat toestel vanmiddag.

• Aikon
  • Niet online
Dacht wel iets van 6 tientjes, maar kan heel veel verschil tussen de zaakjes zitten. Maar zoals gezegd al heel snel weer defect en ook niet meer terug geweest ermee. Overigens gebruik ik hem nu soms als navigatie op de motor met een app die de nabijheidssensor gebruikt als aan/uit knop. Nog steeds een prima telefoon verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Aikon op 05-09-2017 13:15 ]

• M0ker
Uiteindelijk toch gekozen voor de Xiaomi Redmi Note 4 4G Phablet - GLOBAL VERSION
Pagina: 1