Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511993

Topicstarter
Mag BTCdirect.eu hun eth-positie shorten tegenover klanten?

Ik heb eth-coins gekocht bij btc-direct, vlak voor de daling. Wat ik daarmee wilde doen is mijn zaak (misschien wel direct verkopen om te schade te beperken). Op hun website stond dat het langer kon duren dan de verwachte 2 minuten die het normaal gesproken duurt. Normaal gesproken duurt het inderdaad 2 minuten voordat de coins aankomen, omdat die bevestigt moeten worden door de chain. Nu heb ik snel nagekeken en ben erachter gekomen dat hun account dat ze voor de ethereum distributie hebben gebruikt voor eerdere transacties (ja die gebruiken ze standaard, ze hebben 40995 transacties daarmee uitgevoerd) helemaal leeg staat. Raar, want eigenlijk mag je geen spullen verkopen, die je niet in je bezit hebt, toch? Tenminste, alleen banken mogen dat voorzover ik weet.

In ieder geval, na 7 uur wachten heb ik dan toch de ethers gekregen. Van een ander account. Een account dat snel bij Kraken (een andere exchange online) voor een hele goedkope prijs hebben ingekocht (no shit sherlock, de prijs is gedaaldt). Dat betekent dat ze mij dus uren aan het lijntje hebben gehouden met "het is druk, ethers kunnen later komen dan verwacht" om zo op een goedkope manier de ethers op een later tijdstip in te kopen. Shorten zonder tegenprestatie aan te bieden in de eerste plaats.

Wat ik al gevonden heb
Hier is hun oude account: https://etherscan.io/addr...a7c1514b318cbd35982985f6b
Hier is hun nieuwe account: https://etherscan.io/addr...bafc728a9f07cabda41a1846a

Is dit legaal?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
Zijn cryptocurrencies gereguleerd? Volgens mij niet, dus mag het allemaal. Is het netjes? Nee. Levert het schade op voor hun reputatie, waarschijnlijk wel. Cryptocurrencies blijft nog een beetje een cowboy-wereldje.
Sowieso wat ik zo lees werken allemaal die exchanges en traders op een andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21

Rannasha

Does not compute.

Iedere website die op deze wijze cryptocurrencies koopt en verkoopt handelt op deze manier: Orders van klanten worden gespiegeld op een exchange en de website plakt er nog een koersopslag bovenop. Als de website voldoende voorraad heeft, dan wordt de bestelling uit de voorraad geleverd, terwijl op de achtergrond dezelfde transactie op de exchange wordt uitgevoerd om de voorraad weer aan te vullen.

Als er geen voorraad is, dan zullen sommige websites geen orders aannemen (bv. Bitonic), terwijl anderen blijkbaar wel orders aannemen, maar slechts met vertraging leveren, omdat de gekochte cryptocurrency eerst ergens vandaan gehaald moet worden.

Zolang er in de voorwaarden geen expliciete garanties worden gemaakt over levertijden, lijkt mij dat hier niets mis mee is. Websites als BTC-direct zijn dan ook niet bedoeld voor het snelle handelen, maar voor gebruikers die slechts af en toe een transactie uitvoeren en zich niet bekommeren om prijsfluctuaties binnen een aantal uur. Uiteindelijk heb je gewoon gekregen wat je hebt besteld, voor de prijs die bij bestelling is afgesproken.

Wil je snel kunnen handelen en volledige controle behouden over de prijs, dan moet je je registeren bij een echte exchange en daar aan de slag gaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511993

Topicstarter
Rannasha schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:07:
Iedere website die op deze wijze cryptocurrencies koopt en verkoopt handelt op deze manier: Orders van klanten worden gespiegeld op een exchange en de website plakt er nog een koersopslag bovenop. Als de website voldoende voorraad heeft, dan wordt de bestelling uit de voorraad geleverd, terwijl op de achtergrond dezelfde transactie op de exchange wordt uitgevoerd om de voorraad weer aan te vullen.
De websites die dat aanbieden hebben geen vertragingen. Ze bieden daarintegen een wallet aan waar de bedragen op gestort worden. De adressen daarvan zijn onbekend, omdat ze die funds niet echt op die wallets hebben. Je kan alleen wel direct die funds opvragen en overdragen naar een ander adres. Wat logisch lijkt, want als ik iets heb gekocht online, wat een mogelijke volatile waarde heeft, dan wil ik het direct kunnen verkopen voor iets anders als dat nodig is.
Als er geen voorraad is, dan zullen sommige websites geen orders aannemen (bv. Bitonic), terwijl anderen blijkbaar wel orders aannemen, maar slechts met vertraging leveren, omdat de gekochte cryptocurrency eerst ergens vandaan gehaald moet worden.
Ja maar om dan te wachten tot de daling zijn dieptepunt heeft bereikt, om vervolgens bij een exchange hun short-positie te backen, dat is niet veel anders als zelf de exchange spelen. Maar in plaats van mensen die hun *-coins op tijd kunnen verkopen, laten ze de klant gewoon wachten tot het moment dat het hun het beste past. Op de website staat dat ze proberen om binnen 2 minuten de *-coins te overdragen. Dat is normaal. Om daarna te schrijven dat het langer kan duren dan verwacht, dat is ook in orde. Maar dan ga je van hooguit 1 uur uit. Niet van 6.5 uur later.
Zolang er in de voorwaarden geen expliciete garanties worden gemaakt over levertijden, lijkt mij dat hier niets mis mee is. Websites als BTC-direct zijn dan ook niet bedoeld voor het snelle handelen, maar voor gebruikers die slechts af en toe een transactie uitvoeren en zich niet bekommeren om prijsfluctuaties binnen een aantal uur. Uiteindelijk heb je gewoon gekregen wat je hebt besteld, voor de prijs die bij bestelling is afgesproken.
Op hun website staat dat ze naar de 2 minuten overdracht streven. Dat lijkt mij een levertijd. Die 2 minuten is overigens nodig voor de blockchain om de transactie te bevestigen. Levertijd is theoretisch minder dan 10 seconden.
Wil je snel kunnen handelen en volledige controle behouden over de prijs, dan moet je je registeren bij een echte exchange en daar aan de slag gaan.
Die zijn er in nederland niet en de grote jongens op de markt accepteren niet mijn betalingsmiddel of hebben 2 documenten nodig voor je registratie. Keuze uit ID-kaart, paspoort of een rijbewijs. Ik heb helaas maar 1 daarvan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Mind you ik doe niet in bitcoin ed omdat het toch wel erg ongereguleerd is en voor mij teveel speculatie, lees gokken is.

Dat terzijde wat je hier omschrijft is niet shorten maar arbritrage iets wat al decades gebeurd ook in de gewone aandelen wereld. Dit is waar de traders dus een centje op mee verdienen. Echter in de gewone wereld is dankzij zo'n overmacht aan traders deze yields nagenoeg nul, lees een paar centen op z'n best.

Ondanks dat deze cryptocurrencies voor veel geld staan, is blijkbaar de handel extreem ineffecient dat men gewoon 7 uur kan wachten om een trade uit te voeren. Imo reden te meer om weg te blijven omdat je je mag afvragen wat er gebeurd als de boel echt in elkaar stort of vice versa wanneer ze sterk omhoog gaan waar jij staat. Ik vermoed dat ze dan wederom een dergelijke grap zullen uithalen.