Probleem met Airdrop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hi Tweakers,

Een van de redenen wat ik zo makkelijk vind aan Apple is Airdrop.

Sinds ik mijn nieuwe Macbook heb kan ik alleen niets meer van mijn iPhone droppen naar de Macbook.
Op het werk zie ik elk Apple apparaat en het Airdroppen werkt probleemloos daar.

Nu probeer ik thuis weer wat over te hevelen maar ik krijg met geen mogelijkheid de Macbook te zien.
Beide zitten op hetzelfde netwerk en een bluetooth verbinding met elkaar is ook mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r0ryJJ6TtCpzFaYvW54NVRzt/full.png

In de Finder heb ik aangevinkt dat ik gevonden mag worden door: Iedereen.
De Handoff tussen de apparaten werken prima, enkel Airdrop wilt dus niet.

Iemand een idee?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je beide apparaten al een keer opnieuw opgestart?

Om welke Macbook en iPhone gaat het?

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 04-09-2017 19:46 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Unidentified schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:46:
Heb je beide apparaten al een keer opnieuw opgestart?

Om welke Macbook en iPhone gaat het?
Jep, beide opnieuw opgestart.

Macbook Pro touchbar 2016 -> MacOS Sierra
iPhone 7 -> iOS 11 public beta 8

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 04-09-2017 19:49 . Reden: OS versies erbij geplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Als je het andere apparaat niet zien in AirDrop

Als je de persoon naar wie of het apparaat waarnaar je via AirDrop iets wilt sturen, niet kunt zien, controleer je het volgende:

Op beide apparaten moeten wifi en Bluetooth ingeschakeld zijn. Als op een van de apparaten Persoonlijke hotspot ingeschakeld is, schakel je dit uit.

De persoon naar wie je iets wilt sturen, moet in de buurt zijn. Je kunt niets versturen via AirDrop als de ontvanger buiten het bereik van wifi of Bluetooth is.

Als de andere persoon zijn ontvangstinstellingen voor AirDrop heeft ingesteld op 'Alleen contacten' en jij niet in diens Contacten staat, moet de ander zijn instelling veranderen in 'Iedereen'.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:39
Ik had zojuist hetzelfde toen ik het eens probeerde. Mijn MacBook zag mijn iPhone niet en andersom ook niet. Toen ik binnen het bluetooth bereik van mn Mac Pro kwam zagen mijn iPhone en de Mac Pro elkaar wel en de MacBook die zag wel mijn iPhone en Mac Pro maar andersom zagen die twee mn MacBook weer niet :+

En de afgelopen maand kon ik wel met mijn Apple Watch mn MacBook unlocken en niet meer mn Mac Pro unlocken tot op een week geleden toen kon ik ineens geen van beiden meer unlocken.

Nu een reboot gedaan van mn MacBook en toen zagen alle Apple Devices elkaar wel weer voor Airdrop en Hand Off maar unlocken werkt nog steeds niet, kortom; feest!

Jammer dat Apple dit niet zo geweldig voor elkaar heeft.

Wat je eens een poging zou kunnen geven Bram; SMC reset, dat heeft mij wel eens van dit soort onverklaarbare probleempjes af geholpen als een reboot niet voldoende was.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Jeroenimoes schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:53:
Als je het andere apparaat niet zien in AirDrop

Als je de persoon naar wie of het apparaat waarnaar je via AirDrop iets wilt sturen, niet kunt zien, controleer je het volgende:

Op beide apparaten moeten wifi en Bluetooth ingeschakeld zijn. Als op een van de apparaten Persoonlijke hotspot ingeschakeld is, schakel je dit uit.

De persoon naar wie je iets wilt sturen, moet in de buurt zijn. Je kunt niets versturen via AirDrop als de ontvanger buiten het bereik van wifi of Bluetooth is.

Als de andere persoon zijn ontvangstinstellingen voor AirDrop heeft ingesteld op 'Alleen contacten' en jij niet in diens Contacten staat, moet de ander zijn instelling veranderen in 'Iedereen'.
Dit staat allemaal goed, gezien mijn iphonetje op het werk wel alle apparaten (iMacs, Macbooks en iPhones) kan zien lijkt het toch te liggen aan mijn Macbook te liggen.

@bokkow Ja apart, ben dit eigenlijk helemaal niet gewend van Apple :D
Zal eens een SMC reset proberen vanavond, kijken of het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

http://osxdaily.com/2015/...-hardware-module-mac-osx/

Weet niet of die optie (nog) in recente versies zit?

Kan zijn dat je via <option> click op het bluetooth icoontje bovenin de menubalk extra opties krijgt om hem te resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Nou, zou bijna zeggen fck me sideways....
Beide apparaten opnieuw gereboot en het werkt weer :D

Kan het zijn omdat ik een wijziging gemaakt had op mijn gebruikersaccount op de Macbook? Dat dit even een nieuwe login vereiste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 20:39
Zou zomaar kunnen, kan ook dat de maan even niet in één lijn lag met Jupiter en Saturnus dan kan dit ook voorkomen haha

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:59:
Zou zomaar kunnen, kan ook dat de maan even niet in één lijn lag met Jupiter en Saturnus dan kan dit ook voorkomen haha
Laten we het daarop houden :D :D

Blij dat het weer werkt :Y

Pagina: 1