Ik heb een Creative X-Fi Surround 5.1 USB geluidskaartje, en een Marantz SR4200 surround receiver. Dit is een vrij oude unit, van ongeveer 1996. Nu kan ik mijn geluid op 2 manieren aansluiten: Met een net kabeltje via de RCA poorten van de X-Fi naar een analoge input van de receiver, of via de optical out van de X-Fi. In het laatste geval wordt dus de ingebouwde Marantz DAC gebruikt.
In principe wil ik meestal natuurlijk zo veel mogelijk digitaal houden, maar in dit geval zou het best zo kunnen zijn dat de X-Fi DAC beter is dan wat er in de Marantz zit. Ik heb alleen veel te weinig ervaring met audio om een gok te maken die ergens op gebaseerd is. Weet iemand hoe de DACs van Creative zich verhouden tot het soort spul wat in zo'n receiver zit? Ik heb alleen dit hier gevonden:
In principe wil ik meestal natuurlijk zo veel mogelijk digitaal houden, maar in dit geval zou het best zo kunnen zijn dat de X-Fi DAC beter is dan wat er in de Marantz zit. Ik heb alleen veel te weinig ervaring met audio om een gok te maken die ergens op gebaseerd is. Weet iemand hoe de DACs van Creative zich verhouden tot het soort spul wat in zo'n receiver zit? Ik heb alleen dit hier gevonden:
I have an ancient (12 yrs) [gepost in 2002] Marantz CD50SE player and the analogue output from that sounded way better than putting it digitally through my Marantz SR4200 receiver.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."