Ubuntu / video-audio hangt / muis of toets = verder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Dat is al enige tijd. Video in browser, of in een speler, idem voor audio (zelfs een mp3, geen video), stopt almaar. Ik moet de muis willekeurig bewegen of toetsen drukken om verder te doen spelen.
Wat kan dit verklaren?

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een speler?
Wat audio?
Een tijdje?

Het is wel raak qua informatie; welke eventuele logging heb je al nagelopen/aangezet voor de betrokken dependencies en/of in /var/log ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Noem ook even de versies van alles wat je gebruikt. Want heb je het over Ubuntu 17.10 dat in ontwikkeling is, of Ubuntu 14.04 LTS? Is het niet gewoon de screensaver die activeert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
Welja, een video / audio speler, eender welke. Dat stoppen met spelen gebeurt in alle, zelfs in de internet browser.
Stopt vanzelf met spelen.
De muis bewegen, een muistoets duwen, een klavier toets duwen, en speelt verder. Soms na enkele seconden, soms na enkele tientallen, soms na enkele minuten, weer stoppen met spelen.
Het fenomeen is systeem-wijd. Ongebonden aan specifieke applicaties.
Om te illustreren wat ik bedoel: ik zet een boeksteun-steen op een kant op de shift toets zodat die ingedrukt blijft. Dan speelt video en audio zonder haperen.

[ Voor 16% gewijzigd door Josio op 04-09-2017 19:57 ]

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weten we nog niet wat je nou gebruikt. Ubuntu versie antiek? Versie in ontwikkeling dus vol met bugs? Logs bekeken? Zelf iets anders geprobeerd om het te voorkomen dan een boekensteun op je toetsenbord zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
Hero of Time schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:20:
Weten we nog niet wat je nou gebruikt. Ubuntu versie antiek? Versie in ontwikkeling dus vol met bugs? Logs bekeken? Zelf iets anders geprobeerd om het te voorkomen dan een boekensteun op je toetsenbord zetten?
Geen Ubuntu versie antiek.
Geen Ubuntu versie in ontwikkeling dus vol met bugs.
Er is een gemakkelijkere gok dan bovenstaande: de huidige long term support versie: 16.04.2 LTS

Dit stoppen van video / audio weergave geeft geen errors / geen crashes.
Is er dan iets te zien in logs?
Zoja, welke logs, en welke sleutelwoorden kan ik gebruiken om zaken te filteren die gerelateerd kunnen zijn aan dit hangen?
"Iets" proberen, vereist weten wat "iets" is.
Ik heb geen idee wat, en waar te zoeken.
Daarom mijn vraag.
Daarom mijn boekensteun op keyboard.
Dat is wat ik kon bedenken.
Beter dan niks.
Mijn vraag hier is naar dat "iets".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zoals ik al aangaf, wat staat er in de logs in /var/log?
Zijn je browser-issues gerelateerd aan plugins (Flash, bijvoorbeeld) of gebeurt het ook met HTML5-video?
Heb je voor "offline" media al een andere player geprobeerd? Zo ja, welke?
Wat zie je in top of htop tijdens het haperen/stilvallen?

Heel simpel; wij weten 0% over jouw systeem. En als jij problemen hebt, moet je ons aanknopingspunten geven die uit meer bestaan "waar is iets?" en "het werkt niet".

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 04-09-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Josio schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:41:
[...]

Geen Ubuntu versie antiek.
Geen Ubuntu versie in ontwikkeling dus vol met bugs.
Er is een gemakkelijkere gok dan bovenstaande: de huidige long term support versie: 16.04.2 LTS
Gemakkelijke gok? Dan had ik fout gegokt, want 17.04 is de meest voor de hand liggende, aangezien dat de huidige release is. Genoeg mensen die geen LTS draaien.
Dit stoppen van video / audio weergave geeft geen errors / geen crashes.
Is er dan iets te zien in logs?
Zoja, welke logs, en welke sleutelwoorden kan ik gebruiken om zaken te filteren die gerelateerd kunnen zijn aan dit hangen?
"Iets" proberen, vereist weten wat "iets" is.
Ik heb geen idee wat, en waar te zoeken.
Daarom mijn vraag.
Daarom mijn boekensteun op keyboard.
Dat is wat ik kon bedenken.
Beter dan niks.
Mijn vraag hier is naar dat "iets".
Zoals hierboven staat, in /var/log/ vind je het een en ander, maar ook in $HOME/.xsession-errors. Heb je een screensaver? Zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Hero of Time Goed pint over die xsession; doet me heeeel erg denken aan een topic van enkele weken geleden in NOS. Ben ff niet helemaal helder om mijn post-history te zoeken maar was er niet iemand die toen een log-file vol kreeg in een paar uur internetten vanwege het een of ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@MAX3400, ja, maar dat was door o.a. toegankelijkheidservices van at-spi en kreeg door de vele meldingen een volle schijf. Dat is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
MAX3400 schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:50:
Zoals ik al aangaf, wat staat er in de logs in /var/log?
Zijn je browser-issues gerelateerd aan plugins (Flash, bijvoorbeeld) of gebeurt het ook met HTML5-video?
Heb je voor "offline" media al een andere player geprobeerd? Zo ja, welke?
Wat zie je in top of htop tijdens het haperen/stilvallen?

Heel simpel; wij weten 0% over jouw systeem. En als jij problemen hebt, moet je ons aanknopingspunten geven die uit meer bestaan "waar is iets?" en "het werkt niet".
Ik zei toch:
"Welja, een video / audio speler, eender welke. Dat stoppen met spelen gebeurt in alle, zelfs in de internet browser."
Ik had/heb een tiental spelers, niet om te kijken of het niet gebeurt in andere, maar gewoon omdat ol sommige beter vind op bepaalde vlakken en slechter op andere.
Inzake wat er in de logs staat, er zijn tientallen files daar, dus voor mij komt die vraag neer op "wat staat er in de bib van de stad?".

Mijn vraag gaf geen systeem specificaties, als u dit bedoelt, het had gekund dat dit fenomeen een reden had die los stond ervan (ie software reden) bvb ik heb enige tijd terug dit artikel gevonden: https://ubuntuforums.org/showthread.php?p=9954714
Alleen is die hang daar systeemwijd, bij mij is dat niet, gewoon de speler die stopt te spelen.
Ik heb zelf geen aanknopingspunt... Ik kan enkel verzinnen dat bvb 1 of ander video/audio weergave gerelateerd software element hiervoor verantwoordelijk is. Zoals die timer mode uit het gegeven artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja dat helpt. Als er gevraagd wordt om meer informatie gewoon herhalen wat je al gezegd hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zal ik weer in mijn hoek gaan zitten dan? Omdat jij het toch zei, is het ineens mijn probleem dat jouw systeem niets meer doet?

We proberen zoveel mogelijk info te krijgen; je post, bijvoorbeeld, niet eens of die 10 of 15 mediaplayers
a) wel/geen externe repo's gebruiken
b) wel/geen eigen logging hebben
c) wel/geen dependencies hebben verziekt
Inzake wat er in de logs staat, er zijn tientallen files daar, dus voor mij komt die vraag neer op "wat staat er in de bib van de stad?".
Er staan tientallen files. Ok. Ik gebruik Windows. Ik heb ook tientallen files. Maar ik gebruik wel een OS wat ik onder de knie hebt. Sterker nog; ik verdien mijn brood ermee.

Gezien het aanreiken van informatie, ben ik een beetje bang dat Ubuntu voor jou een hobby-projectje is en dat we moeten gaan uitkauwen (if any) welke log-file waar zou moeten staan, welke mogelijke foutmeldingen we zouden kunnen zoeken op basis van (zie hierboven) niet nader genoemde software etc.

Je zou toch, maar nu denk ik even out of the box, een grep kunnen uitvoeren op "error" of "warning"? Sterker nog; heb je al een cat op alle non-gz files gedaan en uberhaupt mogelijk ergens een aanleiding gezien?

Zoals @Hero of Time ook al aangeeft; staan er geen meldingen in je session-log van je GUI?
Ik kan enkel verzinnen dat bvb 1 of ander video/audio weergave gerelateerd software element hiervoor verantwoordelijk is.
Deductie. Aangezien het issue, zeeeeeer waarschijnlijk, niet bestond na een clean install (ooit) van Ubuntu, kan je hopelijk toch wel herinneren wanneer het ongeveer wel is voorgekomen? En wat je rond die tijd wel/niet geinstalleerd hebt (of wat er aan cronjobs rond die tijd heeft gedraaid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Misschien ligt het aan je hardware?
Wat gebeurt er als je de muis en/of toetsenbord eruit haalt? (ik neem aan -> glazen bol) dat je usb invoer aparaten draadloos :P gebruikt?
Wat voor audio afspeel aparaten gebruik je? HDMI/onboard/pci/pci-e/usb audio?
Heb je dmesg -w al bewaakt tijdens het afspelen?
Pagina: 1