Games en grafische programma's lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886493

Topicstarter
Beste forumleden,

De laatste tijd heb ik een aantal keer Solidworks gebruikt voor mijn studie. Daarnaast vind ik het leuk om te werken met photoshop en Adobe premiere pro. Ook het spelletje Playerunknown's battleground leek me een leuk spel om te spelen en heb ik vervolgens aangeschaft. Op photoshop na en de basis bewerkingen op Solidworks kom ik nog redelijk uit de voeten, maar het spel PUBG en Premiere Pro zijn echt onmogelijk om te gebruiken. Ik heb op dit moment de volgende laptop met inhoud:
- HP Envy 15 Notebook PC
- NVIDIA GeForce GT 740M
- 4GB RAM geheugen
- Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4700MQ CPU @ 2.40 GHz, 2401 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
- Bouwjaar 2014

Ik heb daarop de volgende vragen:
- Kan ik met deze laptop in principe dit soort programma's draaien?
- Zo ja, zijn er bepaalde instellingen die ik aan moet passen om dat wel voor elkaar te krijgen?
- Zo nee, kan ik mijn laptop uitbreiden met bepaalde geheugen/kaarten waardoor dit wel lukt en eventueel op langer termijn?
- Is het in dat geval goedkoper om het zo op te lossen of doe ik er verstandig aan om een compleet nieuwe laptop te kopen die voldoet aan de systeemeisen voor dat soort programma's?

Mocht ik meer informatie moeten geven hoor ik het graag. Heel erg bedankt alvast voor de hulp.
Koen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:32
4GB ram en vermoedelijk geen ssd zijn mijn inziens de meest beperkende factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886493

Topicstarter
analogworm schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:54:
4GB ram en vermoedelijk geen ssd zijn mijn inziens de meest beperkende factoren.
Is ram geheugen uitbreidbaar en kan een ssd schijf er bij geplaatst worden of is dat niet mogelijk op deze laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je zou ook eens kunnen kijken naar je temps, komt vaak genoeg voor dat fans/filters vol zitten met stof.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 886493 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:52:
Ik heb daarop de volgende vragen:
- Kan ik met deze laptop in principe dit soort programma's draaien?
Ja, maar verwacht geen supersonische snelheden.
- Zo ja, zijn er bepaalde instellingen die ik aan moet passen om dat wel voor elkaar te krijgen?
Nee, tekortkoming is puur hardwarematig
- Zo nee, kan ik mijn laptop uitbreiden met bepaalde geheugen/kaarten waardoor dit wel lukt en eventueel op langer termijn?
Is kosten/baten-technisch niet interessant
Wellicht kun je nog een latje ram bijprikken maar ook 8ghz is niet royaal te noemen bij een stevig potje videobewerken.
Hebben we het in dat geval nog niet eens over de trage hdd en het ondermaatste scherm.
- Is het in dat geval goedkoper om het zo op te lossen of doe ik er verstandig aan om een compleet nieuwe laptop te kopen die voldoet aan de systeemeisen voor dat soort programma's?
Zonder twijfel jouw 2e optie. Houdt wel rekening met een bedrag a >=800 euro als je ietwat redelijk aan de slag wilt met b.v. PP

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren