Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter White
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo allemaal,

Nu het studiejaar voor de deur staat en mijn HP kuren begint te vertonen, lijkt het me een geschikt moment om een nieuwe laptop in huis te halen. Op dit moment sjouw ik een 15 inch laptop (i7HQ + 660m) + powerbrick rond, niet erg compact en licht dus. Omdat ik geen tijd meer heb om te gamen en ik een goede accuduur belangrijk vind, ben ik op zoek naar een ultraboek-achtige laptop die ik makkelijk mee kan nemen.

Qua hardware eisen hoeft de laptop niet extreem krachtig te zijn. Ik zal veel gebruik maken van Office en statistische programma's als R2 en STATA. Wel vind ik het belangrijk dat de laptop een aantal jaar mee kan (4-5 jaar) en kan multitasken (muziek, 15+tabbladen, excel en Stata tegelijk bijvoorbeeld). Tot slot moet het apparaat een mooi scherm hebben om eventueel films te kijken. Het liefst heb ik een mat scherm. Touch screen is niet nodig.
...

Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe versie van de Dell Inspiron 13-7000.http://www.dell.com/nl/p/inspiron-13-7370-laptop/pd
Het instapmodel kost ongeveer 900 euro (wat tevens mijn budget is) en is aangedreven door Kaby Lake R: een i5 8250U. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit model. Reflecteert het scherm heftig? Maakt het apparaat veel geluid? Hoe is de accuduur in de praktijk?

Ook hoor ik het natuurlijk graag als er een vergelijkbare laptop op de markt is die aan mijn wensen voldoet.

Groetjes,
Wouter
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schermen zijn alle 3 zonder touch dus die zullen wel mat zijn dan, toch?

Ik heb zelf een Cube Thinker i35 met een 3000x2000 IPS (wel touch) wat hetzelfde is als van de Surface Book 4. Passief gekoeld, snel genoeg (voor mij), maar niet zo snel als de Dell CPU, 8GB en 256GB SSD voor 580 euro inclusief invoer/btw van Gearbest. Zoiets van Asus of Dell kost meer dan 1000 euro. Weet alleen niet of ie het 4 jaar gaat volhouden, maar de bouwkwaliteit is goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToxicCharged
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:31
Hey ik heb momenteel ook mijn oog op deze Dell laten vallen. Vooral omdat ik nu een oude Asus met powerbrick meesleep (die overigens vrij korte accuduur heeft) en ben dat een beetje zat. Ik had op Youtube twee video's kunnen vinden waarop ze als showmodel op de IFA te zien zijn. Zo te zien is het helaas geen mat scherm maar ben ook benieuwd naar ervaringen. Ik zit zelf eigenlijk op de 2-in-1 variant te wachten maar die hebben ze helaas nog niet op de site staan.
YouTube: Dell Inspiron 13 (7000) and Dell Inspiron 15 (7000) with Intel Core ...
YouTube: Dell's Inspiron lineup first look at IFA 2017
Vind die nieuwe i5 8250u wel een groot pluspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter White
Mooie filmpjes! Laptop ziet er wel echt goed uit. Nu ben ik alleen in de war. Zijn er misschien twee versies van dit model? Een versie zonder tablet mogelijkheden en mat scherm / een versie met tablet modus + touch en glanzend scherm?

Ik heb zelf geen ervaring met Windows en touch. Wat voegt dit praktisch toe, naast de gimmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToxicCharged
Kwam de filmpjes toevallig tegen tijdens mijn zoektocht naar ervaringen en geven inderdaad wel een beeld van hoe de laptop eruit ziet.
Ik vind het ook een beetje verwarrend, vooral dat de site bij hetzelfde product wel en tegelijkertijd geen touch aangeeft. Ik dacht dat de varianten zonder touch screen in een clamshell formaat geleverd worden, zoals in het filmpje dat je het scherm en toetsenbord plat op tafel hebt. De touch convertible kan dan wel weer 360 graden draaien.
In onderstaande video is die meneer net wat verder en bij touch varianten aangekomen.
YouTube: DELL Inspiron 13 7000 2in1 and DELL Inspiron 15 2in1 with Intel Core...
Een mat scherm zou ook wel een fijne optie zijn maar heb ik helaas nog niet voorbij zien komen.

Zelf heb ik helaas ook geen ervaring met Windows en touch behalve heel even in de Media Markt. Het lijkt me wel handig voor aantekeningen of even snel in het OV wat te noteren/schetsen voor werk/studie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter White
Zit zelf nu ook te twijfelen over welke versie ik eigenlijk wil. Als er alleen spiegelende schermen zijn, wacht ik denk ik liever op de 2-in-1 versie van de laptop. Vooralsnog zijn die niet beschikbaar via de site. Iemand enig idee wanneer we deze kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToxicCharged
De 2-in-1 varianten zijn inderdaad helaas nog niet beschikbaar. Ik zat zelf ook al te kijken naar de 5000 reeks. Volgensmij zullen alle varianten van de Dell Inspirons met een weerspiegelend scherm geleverd worden. Tenmiste ik hoop dat ik het fout heb maar ben zelf geen mat tegen gekomen
Pagina: 1