Een aantal maanden geleden had ik ookal een topic gestart, maar om even met een schone lei te beginnen
heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet voornamelijk Revit Autodesk (zo heet het volgens mij) soepel kunnen draaien. Verder niet echt iets, maar als ie Revit aan kan, dan kan ie waarschijnlijk alles wel aan
Wat is je budget?
Het liefst €1200 of minder. €1300 als het de extra €100 waard is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag met de bus en de trein, dus hij moet niet al te groot/zwaar zijn. (15,6 inch maximaal)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua specificaties denk ik dat dit wel de minimale eisen zijn:
-(1 van de) nieuwste i5 of i7 CPU
-8GB RAM, maar volgens mij gebruikt zo'n programma best veel RAM dus heb ik liever 10GB+
-Recente GPU met minimaal 2GB VRAM, liefst 4GB+
-1TB HDD en 256GB SSD zodat ik genoeg "projecten" kan opslaan en de laptop alsnog snel op de SDD kan draaien
Ik heb al even naar de system requirements gekeken voor Revit, maar ik heb inmiddels wel genoeg ervaring dat die niet altijd kloppen (soms kan mijn huidige PC een spel aan terwijl die onder de minimale specs zit).
Ikzelf heb de volgende laptops met reden gevonden:
pricewatch: Acer Aspire A715-71G-74QK
-Goede CPU, genoeg RAM en opslag, alleen de GPU is met 2GB VRAM de reden waarom ik twijfel.
pricewatch: Acer Aspire A715-71G-76Z5
-Bijna precies hetzelfde als de bovenstaande laptop, alleen met 16GB RAM en nog wat extra dingetjes. Naar mijn idee de extra €100 niet waard.
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd
-Goede CPU en GPU heeft 4GB VRAM. Echter heeft ie slechts 8GB RAM.
pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH
-Goedkoper alternatief met 4GB aan VRAM, maar dan heb ik wel minder opslag en RAM.
pricewatch: Acer Aspire A715-71G A715-71G-70FK
-Duurder alternatief, echter krijg je bij Wehkamp €100 korting dus dat scheelt weer een hoop. Ik krijg wel ontzettend veel opslag (2TB HDD + 256GB SSD), goede CPU, GPU en 16GB RAM.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke van de bovenstaande laptops ik kan wegstrepen en vooral welke de beste keuze is
heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet voornamelijk Revit Autodesk (zo heet het volgens mij) soepel kunnen draaien. Verder niet echt iets, maar als ie Revit aan kan, dan kan ie waarschijnlijk alles wel aan
Wat is je budget?
Het liefst €1200 of minder. €1300 als het de extra €100 waard is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag met de bus en de trein, dus hij moet niet al te groot/zwaar zijn. (15,6 inch maximaal)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua specificaties denk ik dat dit wel de minimale eisen zijn:
-(1 van de) nieuwste i5 of i7 CPU
-8GB RAM, maar volgens mij gebruikt zo'n programma best veel RAM dus heb ik liever 10GB+
-Recente GPU met minimaal 2GB VRAM, liefst 4GB+
-1TB HDD en 256GB SSD zodat ik genoeg "projecten" kan opslaan en de laptop alsnog snel op de SDD kan draaien
Ik heb al even naar de system requirements gekeken voor Revit, maar ik heb inmiddels wel genoeg ervaring dat die niet altijd kloppen (soms kan mijn huidige PC een spel aan terwijl die onder de minimale specs zit).
Ikzelf heb de volgende laptops met reden gevonden:
pricewatch: Acer Aspire A715-71G-74QK
-Goede CPU, genoeg RAM en opslag, alleen de GPU is met 2GB VRAM de reden waarom ik twijfel.
pricewatch: Acer Aspire A715-71G-76Z5
-Bijna precies hetzelfde als de bovenstaande laptop, alleen met 16GB RAM en nog wat extra dingetjes. Naar mijn idee de extra €100 niet waard.
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd
-Goede CPU en GPU heeft 4GB VRAM. Echter heeft ie slechts 8GB RAM.
pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH
-Goedkoper alternatief met 4GB aan VRAM, maar dan heb ik wel minder opslag en RAM.
pricewatch: Acer Aspire A715-71G A715-71G-70FK
-Duurder alternatief, echter krijg je bij Wehkamp €100 korting dus dat scheelt weer een hoop. Ik krijg wel ontzettend veel opslag (2TB HDD + 256GB SSD), goede CPU, GPU en 16GB RAM.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke van de bovenstaande laptops ik kan wegstrepen en vooral welke de beste keuze is