Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
Justinn1988 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:54:
[...]

Een meting is iets anders dan een oordeel (wat subjectief is en gebaseerd is op smaak). Zwartwaardes, piekfelheid en contrast is allemaal meetbaar, maar dat maakt een tv niet naar het oordeel van één website per definitie 'beter', ondanks de goede onderbouwing met metingen. Er zijn genoeg aspecten die veel minder of zelfs niet meetbaar zijn, maar wel het oordeel beïnvloeden.

Ik ben het er mee eens dat OLED overigens het beste is qua beeldkwaliteit, maar aangezien ik zelden in een donkere kamer tv kijk, haalt dat voor mij het voordeel mbt perfecte zwartwaardes weg. Wat daarnaast mijn oordeel omtrent OLED enorm heeft beïnvloed is de schijnbaar kwetsbare techniek en dat ik van alles moet ondernemen om burn-in of vlekken door zonlicht te voorkomen. Dat maakt OLED voor mij persoonlijk niet per definitie beter dan high-end LCD.
Je weet dat OLED's tegenwoordig helderder zijn dan welke TV van <2016 dan ook? Toen kon je blijkbaar alleen tv kijken in een donkere kamer?

Ben blij dat ik van mijn Sony LCD af ben, beeldkwaliteit was significant slechter op alle fronten (X85) maar vooral de software was om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 21:32
Hier wat korte feitjes:

Techniek, DCI P3 (XY) kleurbereik en contrast:

- LG UH850 = IPS paneel, 84,35% en 1166:1
- Samsung KS800 = VA paneel, 91,53% en 6820:1
- LG E6 = OLED paneel, 94,85% en inf:1

Ik heb voor een eerlijk vergelijk 3 modellen uit 2016 gekozen. Dit zijn feiten en ze geven een aardig idee over een deel van de kwaliteiten van deze TV's, maar de persoonlijke ervaring kan uiteraard voor iedereen verschillen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05-2019
Malt007 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Ik speel al een jaar gemiddeld 2-3 avonden per week battlefield op een 65B6 (waarvan het laatste halfjaar met HDR) en er is sowieso niks ingebrand en heb zelfs geen retentie gezien. Denk dat het allemaal schromelijk overdreven wordt.

Belang van het aantal Nits wordt ook zwaar overdreven, mijn B6 kan al helder genoeg om verblindend te zijn. Gewoon weer een marketingterm waar iedereen blijkbaar voor valt,
kijk even naar vincent theo *KNIP*. hij had het erover dat de helderheid wel degelijk belangrijk is om details nog beter weer te geven.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:02:
[...]

kijk even naar vincent theo gozer. hij had het erover dat de helderheid wel degelijk belangrijk is om details nog beter weer te geven.
Die hoge helderheid wordt gebruikt om bijvoorbeeld een zon te weergeven gozer, oogverblindend al op een B6. Daar zijn geen details in te zien. Of denk je dat tv's van voor 2016 details niet goed kunnen weergeven? Die hebben immers een lagere peak brightness dan een B6.

Geloof toch niet in al die marketingtermen gozer.

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 28-02-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:01:
Hier wat korte feitjes:

Techniek, DCI P3 (XY) kleurbereik en contrast:

- LG UH850 = IPS paneel, 84,35% en 1166:1
- Samsung KS800 = VA paneel, 91,53% en 6820:1
- LG E6 = OLED paneel, 94,85% en inf:1

Ik heb voor een eerlijk vergelijk 3 modellen uit 2016 gekozen. Dit zijn feiten en ze geven een aardig idee over een deel van de kwaliteiten van deze TV's, maar de persoonlijke ervaring kan uiteraard voor iedereen verschillen.
klopt, maar op rtings scoort de kleurgradient van mijn lguh850 weer beter dan een oled. samsung is overigens waardeloze tv. zoveel bleeding die tv. en de prijs was echt belachelijk van de ks8000. maar samsung is overigens zowieso veel te duur voor de middelmatige kwaliteit die je ervoor krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
vinom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:15:
Ik ben op het moment al genezen van een OLED. Als je een tv niet eens meer in direct zonlicht kan zetten omdat je dan vlekken krijgt in het scherm dan houd het voor mij al snel op.
Je hebt het dan wel over een zeer beperkte hoeveelheid gevallen waarbij dit voorkomt.

Sinds een persoon hier op Tweakers een bericht heeft geplaatst over dit fenomeen, ben ik er goed op gaan letten bij zowel mijzelf als bij anderen. Nimmer is het mij opgevallen dat zonlicht vlekken veroorzaakt. Naast de betreffende Tweakeraar kan ik slechts een ander geval op YouTube vinden. Dat maakt het anekdotisch bewijs voor het probleem.

Het is ook niet logisch. Zonlicht zou geen effect behoren te hebben op de luminantie van de OLED-pixels. Althans, niet op zo'n korte termijn. Mijn beste gok voor het ontstaan van dit probleem is dat in beide gevallen gebruik is gemaakt van een schoonmaakmiddel dat een reactie geeft bij zonlicht en hierdoor een blokkade vormt voor het licht van de OLED-televisie.
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:29:
ips geeft gewoon mooiere kleuren weer. is een feit. waarom denk je dat veel mensen zweren bij een ips monitor om te gamen?
Nimmer heb ik gehoord van gamers dat zij zweren bij IPS. Die zweren voornamelijk bij TN-panelen met hoge paneelfrequenties omdat dit veel meer voordeel biedt dan een betere kleurreproductie. De IPS-technologie vind je juist terug bij ontwerpers die baat hebben bij een goede kleurreproductie.
ik zag de oleds in de mediamarkt, en het deed me bek niet open slaan van verbazing.
Maar dan sta je ook in de Media Markt. Als er een plek is te noemen waar je de kwaliteiten van een televisie niet kunt beoordelen - ongeacht de techniek LCD, OLED, plasma of wat is geweest of moet komen - is dat wel de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:05:
[...]

klopt, maar op rtings scoort de kleurgradient van mijn lguh850 weer beter dan een oled. samsung is overigens waardeloze tv. zoveel bleeding die tv. en de prijs was echt belachelijk van de ks8000. maar samsung is overigens zowieso veel te duur voor de middelmatige kwaliteit die je ervoor krijgt.
De Samsung KS8000 was een formidabele TV (is het nog steeds) en heeft een stuk minder last van bleeding dan de gemiddelde UH850 kan ik je zeggen en over backlight blooming van de local dimming zullen het maar helemaal niet hebben... Ik weet echt niet waar jij je 'wijsheden' vandaan haalt, maar het kan niet van praktijk ervaringen/metingen komen. Een hoop Samsung TV's zijn wel flink aan de prijs inderdaad.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:19:
[...]

ja thanks voor je reply. maar hij zegt dus ook dat hogere peak brightness wel degelijk meer detail geeft in hdr. blijft een moeilijke keuze man. welke tv heb jij als ik vragen mag? ik heb dus een lguh850v en mijn games zien er al awesome uit. het is een ips paneel, waarbij zwart ook al aardig diep zwart is en de kleurengradient nog beter is dan op een oled. las ook dat dit jaar de nieuwe tv`s ook weer ips gaan gebruiken.
LG OLED55C7V

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Malt007 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Die hoge helderheid wordt gebruikt om bijvoorbeeld een zon te weergeven gozer, oogverblindend al op een B6. Daar zijn geen details in te zien. Of denk je dat tv's van voor 2016 details niet goed kunnen weergeven? Die hebben immers een lagere peak brightness dan een B6.

Geloof toch niet in al die marketingtermen gozer.
vincent theo is een personal calibrator *KNIP*. maar ik twijfel teveel man. wilde eerst de c7 bestellen. kon hem voor 1700 euro kopen met inruil voor mijn tv. de c7 65 inch. maar ik wordt niet weggeblazen in de winkels man door een oled. en kwa gaming scoort mijn tv ook al een 8.0 kwa hdr. en een oled een 8.5. is niet echt de moeite lijkt mij. weet niet wat jouw ervaring is. met de sony x900e en sony x930e. heb je die naast de oled modellen van 2017 gezien? bijft een luxe die tv`s. wel zeer verslavend;-)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:10:
[...]

De Samsung KS8000 was een formidabele TV (is het nog steeds) en heeft een stuk minder last van bleeding dan de gemiddelde UH850 kan ik je zeggen en over backlight blooming van de local dimming zullen het maar helemaal niet hebben... Ik weet echt niet waar jij je 'wijsheden' vandaan haalt, maar het kan niet van praktijk ervaringen/metingen komen. Een hoop Samsung TV's zijn wel flink aan de prijs inderdaad.
*KNIP*. ik heb totaal geen last van blooming en local dimming moet je gewoon op high zetten. maar wat ik zeg. sommige mensen kunnen niet kalibereren, *KNIP* en *KNIP*. die qleds waren 3900 euro een 65 inch van samsung. als je dat niet duur vind. voor 2585 euro koop ik dan liever een b7 65 inch bij plasmavisie.nl blijkbaar had jij een afwijkend paneel. ik heb er amper last van. zelfs bij een oled zie bij witte letters op een heel zwart scherm wat verlichting reflecterend op het zwart.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
wat bedoel je? ik zou dan eerder voor de b7 gaan. zelfde processor zelfde paneel. ik heb zelf al een dikke audio installatie met atmos etc staan. dus ga dan niet 300 meer betalen voor een c7 die audiocodecs van atmos in de tv hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:15:
[...]
. zelfs bij een oled zie bij witte letters op een heel zwart scherm wat verlichting reflecterend op het zwart.
Dat kan niet, omdat oleds zelf oplichtend zijn. Ondertiteling straalt niet af op een zwarte achtergrond.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
[...]

je lult maar wat man. ik heb totaal geen last van blooming en local dimming moet je gewoon op high zetten. maar wat ik zeg. sommige mensen kunnen niet kalibereren, ben jij er blijkbaar een van! en kom op man. die qleds waren 3900 euro een 65 inch van samsung. als je dat niet duur vind. voor 2585 euro koop ik dan liever een b7 65 inch bij plasmavisie.nl
Facepalm...

1; Een KS8000 is geen QLED model.
2; Ik ben blij voor je dat jij je backlight blooming niet ziet, ik zal je er verder niet op attenderen.
3; Ik wil prima met je praten over paneel kalibraties, maar ik denk dat je snel afhaakt afgaande op je eerdere reacties en vooral de vragen die je nog hebt over een potentiële nieuwe aankoop van een TV.
4; Je aannames over mijn kundigheid omtrent dit onderwerp mag je voor je houden.

Veel plezier gewenst van je huidige en/ of nieuwe TV.
Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Dat kan niet, omdat oleds zelf oplichtend zijn. Ondertiteling straalt niet af op een zwarte achtergrond.
Helaas gebeurt dit wel degelijk door kleine interne reflecties in het paneel. Ik zie het op mijn B6 ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Major_ton op 28-02-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:20:
[...]

wat bedoel je? ik zou dan eerder voor de b7 gaan. zelfde processor zelfde paneel. ik heb zelf al een dikke audio installatie met atmos etc staan. dus ga dan niet 300 meer betalen voor een c7 die audiocodecs van atmos in de tv hebt zitten.
Je begint nu aardig wat onzin te verkopen op dit forum. De B7 is heel lang niet verkocht in NL, maar alleen de C7. Ik heb voor € 1.500 een 55” C7 gekocht. No way dat jij voor € 1.200 een 55” B7 koopt

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
[...]

je lult maar wat man. ik heb totaal geen last van blooming en local dimming moet je gewoon op high zetten. maar wat ik zeg. sommige mensen kunnen niet kalibereren, ben jij er blijkbaar een van! en kom op man. die qleds waren 3900 euro een 65 inch van samsung. als je dat niet duur vind. voor 2585 euro koop ik dan liever een b7 65 inch bij plasmavisie.nl blijkbaar had jij een afwijkend paneel. ik heb er amper last van. zelfs bij een oled zie bij witte letters op een heel zwart scherm wat verlichting reflecterend op het zwart.
Als je local dimming op high zet dan haal je die peak brightness niet meer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Jij vroeg welke tv ik had. Deze dus ;)
Daarnaast kosten de B7 en C7 in principe evenveel en is alleen de voet anders. Verder kan je de C7 in Nederland bij verschillende winkels al voor < € 1500 aanschaffen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Je begint nu aardig wat onzin te verkopen op dit forum. De B7 is heel lang niet verkocht in NL, maar alleen de C7. Ik heb voor € 1.500 een 55” C7 gekocht. No way dat jij voor € 1.200 een 55” B7 koopt
*KNIP*waar hoor je dat ik dat zeg *KNIP*?! *KNIP*. ik kan met inruil van mijn tv de c7 65 inch kopen voor 1700 euro! b7 kan je gewoon bij tvreus.nl en plasmavisie.nl bestellen voor 2585 euro de 65 inch versie. *KNIP*. ik koop elke 2 a 3 jaar een nieuwe tv. en weet de prijzen echt wel hoor. waar een mediamarkt de adviesprijs hanteert van 3499 euro voor de b7, wat gewoon veel te duur is. bij andere dealers als foka kan je hier gewoon zeker 500 euro vanaf krijgen. en bij een plasmavisie betaal je dus maar 2585 euro,

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Facepalm...

1; Een KS8000 is geen QLED model.
2; Ik ben blij voor je dat jij je backlight blooming niet ziet, ik zal je er verder niet op attenderen.
3; Ik wil prima met je praten over paneel kalibraties, maar ik denk dat je snel afhaakt afgaande op je eerdere reacties en vooral de vragen die je nog hebt over een potentiële nieuwe aankoop van een TV.
4; Je aannames over mijn kundigheid omtrent dit onderwerp mag je voor je houden.

Veel plezier gewenst van je huidige en/ of nieuwe TV.

zeg ik je toch dat het zichtbaar is. en ik weet ook wel dat een ks8000 een model van 2016 is een geen qled. maar ik geef maar even aan dat de prijs gewoon veel te hoog is voor de samsung tv`s. En blij dat je het met mij eens bent over de oled kwa betrekking die witte letters op zwart die reflectie schaduw weergeven op zwart. kan hulleman zeggen dat het niet zo is. maar is dus wel zo.

[...]

Helaas gebeurt dit wel degelijk door kleine interne reflecties in het paneel. Ik zie het op mijn B6 ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Qua prijs verschilt een oled tv nauwelijks van een high end led-lcd tv. Of je nu een 55 inch C7 van LG, een 55 inch Philips oled neemt of een XE905/930 van Sony. De Sony's halen allebei een hogere helderheid wat meer in het oog springt. En de motion processing laat in verhouding minder te wensen over. Maar voor de rest? Voor hetzelfde geld kies ik liever voor goede kijkhoeken, betere zwartwaarden boven hogere helderheid en betere motion processing. Zowel oled als led-lcd met fald hebben beide hun sterke en zwakke punten. Het is maar net welk punt voor jou belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
[...]

je lult maar wat man. ik heb totaal geen last van blooming en local dimming moet je gewoon op high zetten. maar wat ik zeg. sommige mensen kunnen niet kalibereren, ben jij er blijkbaar een van! en kom op man. die qleds waren 3900 euro een 65 inch van samsung. als je dat niet duur vind. voor 2585 euro koop ik dan liever een b7 65 inch bij plasmavisie.nl blijkbaar had jij een afwijkend paneel. ik heb er amper last van. zelfs bij een oled zie bij witte letters op een heel zwart scherm wat verlichting reflecterend op het zwart.
Je vergelijkt een introductieprijs met een tv die jij mooi vindt met de prijs die dat model nu heeft. jij vind 3900 duur maar de b7 die jij noemt was op hetzelfde moment 4500. Je zegt dat sommige niet kunnen kalibreren maar er zijn ook mensen die geen prijzen kunnen vergelijken

[ Voor 0% gewijzigd door Marcievg op 28-02-2018 14:42 . Reden: typo ]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Joosie200 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:37:
Qua prijs verschilt een oled tv nauwelijks van een high end led-lcd tv. Of je nu een 55 inch C7 van LG, een 55 inch Philips oled neemt of een XE905/930 van Sony. De Sony's halen allebei een hogere helderheid wat meer in het oog springt. En de motion processing laat in verhouding minder te wensen over. Maar voor de rest? Voor hetzelfde geld kies ik liever voor goede kijkhoeken, betere zwartwaarden boven hogere helderheid en betere motion processing. Zowel oled als led-lcd met fald hebben beide hun sterke en zwakke punten. Het is maar net welk punt voor jou belangrijk is.
En dat is het ook. Over het algemeen zijn alle topmodellen gewoon goede TV's met elk hun sterke en minder sterke punten die ook nog eens per persoon verschillend beoordeeld worden. In de woonkamer heb ik een 65B6 OLED staan waar ik aardig tevreden over ben, maar ik ben nu ook een kantoor / film- en gamekamer aan het maken waar ik een LCD TV ga plaatsen omdat ik daar graag 75" wil hebben. Het zijn vooral de toepassingen en de persoonlijke voorkeuren die bepalend zijn voor de keuze en daarom kan je niet roepen dan een TV of een bepaalde beeldtechniek altijd beter is dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:31:
[...]

gozer waar hoor je dat ik dat zeg man?! leer eens lezen voordat je zomaar rare dingen gaat roepen. ik kan met inruil van mijn tv de c7 65 inch kopen voor 1700 euro! b7 kan je gewoon bij tvreus.nl en plasmavisie.nl bestellen voor 2585 euro de 65 inch versie. je hoeft mij niet de les te gaan lezen. ik koop elke 2 a 3 jaar een nieuwe tv. en weet de prijzen echt wel hoor. waar een mediamarkt de adviesprijs hanteert van 3499 euro voor de b7, wat gewoon veel te duur is. bij andere dealers als foka kan je hier gewoon zeker 500 euro vanaf krijgen. en bij een plasmavisie betaal je dus maar 2585 euro,
[...]

Daar dus, in dat moeras van posts dat je in korte tijd hebt weten te produceren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Marcievg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:41:
[...]

Je vergelijkt een introductieprijs met een tv die jij mooi vindt met de prijs die dat model nu heeft. jij vind 3900 duur maar de b7 die jij noemt was op hetzelfde moment 4500. Je zegt dat sommige niet kunnen kalibreren maar er zijn ook mensen die geen prijzen kunnen vergelijken
*KNIP* *KNIP* Ik heb het over de prijs nu! de b7 65 inch is bij mediamarkt 3499 euro en bij plasmavisie 2585 euro! *KNIP* is toch een aardig verschil he?!

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:31:
[...]

gozer waar hoor je dat ik dat zeg man?! leer eens lezen voordat je zomaar rare dingen gaat roepen. ik kan met inruil van mijn tv de c7 65 inch kopen voor 1700 euro! b7 kan je gewoon bij tvreus.nl en plasmavisie.nl bestellen voor 2585 euro de 65 inch versie. je hoeft mij niet de les te gaan lezen. ik koop elke 2 a 3 jaar een nieuwe tv. en weet de prijzen echt wel hoor. waar een mediamarkt de adviesprijs hanteert van 3499 euro voor de b7, wat gewoon veel te duur is. bij andere dealers als foka kan je hier gewoon zeker 500 euro vanaf krijgen. en bij een plasmavisie betaal je dus maar 2585 euro,
Gefeliciteerd. Als je bij tvreus en plasmavisie je televisies koopt dan laat je je inderdaad honderden euro’s teveel uit je zak kloppen. € 2.585 voor een 65” B7 is veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:52:
[...]
Gozer kap eens met je onzin door mijn strot te duwen man. Je zegt onzin. Ik heb het over de prijs nu! de b7 65 inch is bij mediamarkt 3499 euro en bij plasmavisie 2585 euro! ben je zo dom, of doe je alsof? is toch een aardig verschil he?!
Ik kan het zo betalen hoor, maar de kwaliteit die je krijgt voor 3900 euro is vele malen minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:52:
[...]
Gozer kap eens met je onzin door mijn strot te duwen man. Je zegt onzin. Ik heb het over de prijs nu! de b7 65 inch is bij mediamarkt 3499 euro en bij plasmavisie 2585 euro! ben je zo dom, of doe je alsof? is toch een aardig verschil he?!
zullen we een beetje niveau houden en elkaar normaal te woord staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Wren schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:54:
[...]

zullen we een beetje niveau houden en elkaar normaal te woord staan?
Klopt, de toon maakt de muziek he. Maar de toon kan je niet horen bij het typen. Beetje temperament ik. Maar sommige reacties zijn ook zo belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:53:
[...]

Gefeliciteerd. Als je bij tvreus en plasmavisie je televisies koopt dan laat je je inderdaad honderden euro’s teveel uit je zak kloppen. € 2.585 voor een 65” B7 is veel te veel.
*KNIP*, ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld. *KNIP*. Koop jij lekker bij mediamarkt een b7 voor 3499 euro. Kom op zeg de b7 is gelijk aan de c7. Wist je blijkbaar nog niet. en in alle 2017 oleds zitten dezelfde processor. enige verschil zit hem in design, bezel en atmos sound. en vanaf de e7 picture on glass!

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:00:
[...]

Klopt, de toon maakt de muziek he. Maar de toon kan je niet horen bij het typen. Beetje temperament ik. Maar sommige reacties zijn ook zo belachelijk.
Misschien is het een goed idee je iets meer bescheiden op te stellen. Er zitten hier mensen met een behoorlijk grote rugzak vol met kennis zonder dat ze dit perse aan iedereen moeten vertellen, maar gelijktijdig deze kennis wel graag delen ter goed bedoeld advies. Het is aan alle kanten duidelijk dat jij meer kennis denkt te hebben dan wat werkelijk zo is en de manier waarop je je daarbij opstelt naar anderen is tamelijk respectloos. Aan de ene kant vraag je je een hoop af op TV gebied, maar gelijktijdig heb je zelf overal een 'beter' antwoord op en zoek je je gelijk. Prima hoor, maar verwacht dan niet dat je nog lang serieus genomen zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
[...]

Maar sommige reacties zijn ook zo belachelijk.
Dit heb je toch echt aan jezelf te danken. Je vraagt om advies en informatie voor de aankoop van een nieuwe televisie maar het advies en de informatie dat gegeven wordt sla je af; om vervolgens ook nog eens de forumgebruikers die je vrijwillig dit advies en de informatie hebben gegeven te beledigen. Het zou immers niet kloppen - terwijl je zelf al enkele uitspraken hebt gedaan die feitelijk en aangetoond onjuist zijn.

Blijkbaar weet je het allemaal al veel beter dan anderen. Die informatie en ons advies heb je dan ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:03:
[...]

Gozer, ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld. Anders moet je echt opgenomen worden. Koop jij lekker bij mediamarkt een b7 voor 3499 euro. Kom op zeg de b7 is gelijk aan de c7. Wist je blijkbaar nog niet. en in alle 2017 oleds zitten dezelfde processor. enige verschil zit hem in design, bezel en atmos sound. en vanaf de e7 picture on glass!
Reageer eens normaal en doe onderzoek voordat je wat zegt. De 65 inch LG OLED B7 is in het prijzen topic van dit forum al eens voor € 2.200 voorbij gekomen. Ga dus niet verkondigen dat € 2.585 een prima prijs bij plasmavisie of tvreus is, want het kan goedkoper.

Daarnaast, veel mensen hebben een LG OLED C7 gekocht, omdat de B7 niet naar Nederland zou komen. Die is dus een hele lange tijd niet in Nederland te koop geweest. Dat dat nu wel het geval is, maakt het niet belachelijk dat veel mensen een C7 hebben gekocht in 2017, omdat ze geen B7 konden kopen. En daarnaast zijn de B7 en C7 nu nagenoeg gelijk geprijsd.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 28-02-2018 15:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
Ik vind het hier trouwens wel een mooi woensdagmiddag vermaak _O- (Deze reactie mag verwijderd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05
[...]

Ja, en zo vind ik het belachelijk en getuigen van erg weinig respect om iemand die je irl niet eens kent "gozer" te noemen.... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 14:24
@FeaR @DaMarcus @Michael Knight @Edmin
Kan er orde aan de zaak gebracht worden hier? Het begint een beetje een kroeg gesprek te worden.
Idealistisch gezien gewoon de hele heen-weer discussie weghalen zodat alleen de nuttige feedback/informatie betreft de original post, overblijft.

[ Voor 34% gewijzigd door 7Sins op 28-02-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het topic en de beledigende reacties van dvgemerden80 kan je gewoon via de rapporteer knop melden, hetgeen ongetwijfeld al meerdere keren is gedaan. Gewoon wachten tot een mod dit oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Misschien is het een goed idee je iets meer bescheiden op te stellen. Er zitten hier mensen met een behoorlijk grote rugzak vol met kennis zonder dat ze dit perse aan iedereen moeten vertellen, maar gelijktijdig deze kennis wel graag delen ter goed bedoeld advies. Het is aan alle kanten duidelijk dat jij meer kennis denkt te hebben dan wat werkelijk zo is en de manier waarop je je daarbij opstelt naar anderen is tamelijk respectloos. Aan de ene kant vraag je je een hoop af op TV gebied, maar gelijktijdig heb je zelf overal een 'beter' antwoord op en zoek je je gelijk. Prima hoor, maar verwacht dan niet dat je nog lang serieus genomen zal worden.
*KNIP*Zal me weinig boeien joh. Omdat ik oled niet in reallife hebt gezien kwa gamen in hdr en films in hdr! Daarom vraag ik dat. En mediamarkt is gewoon een waardeloze zaak kwa verlichting. Daarmee manipuleren ze boel een beetje. Daarom vraag ik of mensen ervaring hebben met de sony x930e in een donkere kamer en overdag. En dan hdr films en games op bijvoorbeeld een b7 oled, die op rtings.com als beste uit de bus komt.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Topic opgeschoond, laten we het vanaf nu normaal houden? De discussie an sich is namelijk gewoon interessant. Dat is de reden dat ik de discussie dan ook wil laten staan.

@dvgemerden80 Lees je post eens door voordat je post. Je geeft zelf al aan dat je op geschreven media niet goed de toon kan horen, pas dus op met hoe je dingen brengt. Iets met een pot en ketel... Dingen als "gozer", "je lult maar wat man", "ben je zo dom", et cetera is niet de manier waarop we op GoT met elkaar om gaan. Volgens mij las ik ook ergens iets van "op laten nemen"? Dat is echt not done. Anderen reageren zo ook niet.

Als je dan toch nogmaals je post doorleest let dan ook even op de leestekens. Je posts komen serieuzer over als je gewoon gebruik maakt van hoofdletters en het leest ook een stuk makkelijker...

Aan iedereen het verzoek om eens te letten op de wijzig-knop alvorens te posten. Het is niet de bedoeling meerdere malen achter elkaar te posten.

Happy posting!

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
FeaR schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:05:
[MBR]Topic opgeschoond, laten we het vanaf nu normaal houden? De discussie an sich is namelijk gewoon interessant. Dat is de reden dat ik de discussie dan ook wil laten staan.

@dvgemerden80 Lees je post eens door voordat je post. Je geeft zelf al aan dat je op geschreven media niet goed de toon kan horen, pas dus op met hoe je dingen brengt. Iets met een pot en ketel... Dingen als "gozer", "je lult maar wat man", "ben je zo dom", et cetera is niet de manier waarop we op GoT met elkaar om gaan. Volgens mij las ik ook ergens iets van "op laten nemen"? Dat is echt not done. Anderen reageren zo ook niet.

Als je dan toch nogmaals je post doorleest let dan ook even op de leestekens. Je posts komen serieuzer over als je gewoon gebruik maakt van hoofdletters en het leest ook een stuk makkelijker...

Aan iedereen het verzoek om eens te letten op de wijzig-knop alvorens te posten. Het is niet de bedoeling meerdere malen achter elkaar te posten.

Happy posting![/]
Het is geen sollicitatie brief he. Ik schrijf het hier gewoon gewoon meer in klad;-) Niet alles zo letterlijk nemen hoor. Zet er voortaan wel een knipoog achter, dan weten ze dat ik het grappig bedoeld;-) Omdat ene meneer Hulleman beweert een b7 voor 2200 euro al te kunnen kopen. Is gewoon onwaar. Dan zal het waarschijnlijk een 2e hands zijn. In de winkel vind je hem niet goedkoper dan 2585. In maart zullen de prijzen nog meer zakken aangezien de 2018 modellen dan zullen lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:21:
[...]
Het is geen sollicitatie brief he. Ik schrijf het hier gewoon gewoon meer in klad;-) Niet alles zo letterlijk nemen hoor. Zet er voortaan wel een knipoog achter, dan weten ze dat ik het grappig bedoeld;-) Omdat ene meneer Hulleman beweert een b7 voor 2200 euro al te kunnen kopen. Is gewoon onwaar. Dan zal het waarschijnlijk een 2e hands zijn. In de winkel vind je hem niet goedkoper dan 2585. In maart zullen de prijzen nog meer zakken aangezien de 2018 modellen dan zullen lanceren.
Een knipoog achter een statement dat iemand zich op moet laten nemen maakt het niet geaccepteerd... Voor de duidelijkheid: dat van die leestekens is puur een verzoek, de rest niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 28-02-2018 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:08
Het is natuurlijk een feit dat LCD techniek een stuk verder is in de ontwikkeling t.o.v.
de relatief jonge OLED panelen. Ik heb werkelijk geen idee of er in de begin jaren
van de lcd's grote noemenswaardige problemen waren. Vast wel.
Wat ik mijzelf wel kan indenken, is dat de huidige consument een stuk veel eisender is geworden.
En dat de "duurdere" technieken de laatste 5 jaar beter betaalbaar zijn geworden.
Maar dat het betaalbaar dan evengoed nog een smak geld is voor een tv'tje.
Dus terecht dat de consument kritisch is hierin.

Ik ben door de jaren heen (best wat jaartjes al) van een breedbeeld crt van panasonic,
naar toen een bakbeest van een sony wat top of the bill was, uiteindelijk bij een KURO beland.
Allemaal bovenmatig geprijsd zeker die pioneer. En die Kuro heb ik trouwens nooit inbrand problemen
gehad.

Ik heb nu een oled hangen, en ik persoonlijk zonder enige echte technische onderbouwing,
maar puur het vergelijk van wat ik bij andere mensen zie. Is dit de huidige techniek die
wel een erg mooi plaatje neerzet in vergelijk met LCD. En natuurlijk mits dit goed is afgsteld,
maar dat geld net zo voor de betere LCD schermen. Veel reviews onderbouwen mijn mening gelukkig :)

Maar daar integen lees ik best veel horror verhalen, dus ik denk dat je bij een oled
met een aantal dingen zeker rekening moet houden.

De kuro koste toendertijd een veelvoud van wat de 55e7n nu kost, mijn inzins het zeker waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Omdat ene meneer Hulleman beweert een b7 voor 2200 euro al te kunnen kopen. Is gewoon onwaar. Dan zal het waarschijnlijk een 2e hands zijn. In de winkel vind je hem niet goedkoper dan 2585.
Voordat je mensen ongefundeerd een leugenaar noemt: lees dit topic maar eens door
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627. En blijf niet alleen op de startpost hangen (alhoewel een 65 inch B7 in de startpost ook al goedkoper wordt vermeld dan € 2.585). Prijzen van € 2.200 en € 2.249 zijn in dat topic voorbij gekomen voor een 65 inch B7. Plasmavisie heeft em op de site voor € 2.585 staan, wat betekent dat er echt nog wel rek in zit.

Doe niet zo eigenwijs en neem alle tips die je hier krijgt in je achterhoofd mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 28-02-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:38:
Het is natuurlijk een feit dat LCD techniek een stuk verder is in de ontwikkeling t.o.v.
de relatief jonge OLED panelen. Ik heb werkelijk geen idee of er in de begin jaren
van de lcd's grote noemenswaardige problemen waren. Vast wel.
Wat ik mijzelf wel kan indenken, is dat de huidige consument een stuk veel eisender is geworden.
En dat de "duurdere" technieken de laatste 5 jaar beter betaalbaar zijn geworden.
Maar dat het betaalbaar dan evengoed nog een smak geld is voor een tv'tje.
Dus terecht dat de consument kritisch is hierin.

Ik ben door de jaren heen (best wat jaartjes al) van een breedbeeld crt van panasonic,
naar toen een bakbeest van een sony wat top of the bill was, uiteindelijk bij een KURO beland.
Allemaal bovenmatig geprijsd zeker die pioneer. En die Kuro heb ik trouwens nooit inbrand problemen
gehad.

Ik heb nu een oled hangen, en ik persoonlijk zonder enige echte technische onderbouwing,
maar puur het vergelijk van wat ik bij andere mensen zie. Is dit de huidige techniek die
wel een erg mooi plaatje neerzet in vergelijk met LCD. En natuurlijk mits dit goed is afgsteld,
maar dat geld net zo voor de betere LCD schermen. Veel reviews onderbouwen mijn mening gelukkig :)

Maar daar integen lees ik best veel horror verhalen, dus ik denk dat je bij een oled
met een aantal dingen zeker rekening moet houden.

De kuro koste toendertijd een veelvoud van wat de 55e7n nu kost, mijn inzins het zeker waard!
Lg oleds zijn prachtige dingen. Maar heb jij de e7 naast de sony x930e gezien? voor gamen is de inputlag op de sony wel erg hoog. op de e7 maar 21m/s. Wat vind jij van het gamen erop? Welke tv raad je mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Heb de 65XE9305 aangesloten op een xbox360 (Xbox One X moet er nog komen..)
Niks mis met gamen en lag. Ben geen topgamer, meer een zondagmiddagknaller, maar heel goed te doen.
Vond de motion tov. Oled beter, helderheid en HDR ook, en zwartwaarden zijn voor mij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:11:
[...]

Lg oleds zijn prachtige dingen. Maar heb jij de e7 naast de sony x930e gezien? voor gamen is de inputlag op de sony wel erg hoog. op de e7 maar 21m/s. Wat vind jij van het gamen erop? Welke tv raad je mij aan?
Ik heb de sony niet naast de lg gezien, dus daar kan ik je niet in adviseren. Ik heb hier de ps4
wel aangesloten gehad voor een aantal weken op de lg, en buiten hoe de specs qua
input lag zijn en dergelijke, kan ik niet anders zeggen dan in vergelijk met mijn vorige
lcd waar deze ps4 aan stond (een van KDL series) wel wat ouder)) is het erg mooi.

Maar ik gebruik mijn oled voornamelijk voor hdr/atmos en 4k films, bluray en remuxes,
En eerlijk, het idee dat een HUD of menu toch wel kansrijk is om retentie en "inbranden"
te veroorzaken, heb ik besloten de ps4 op een andere tv aan te sluiten (samsung lcd).
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de oled's daar niet voor geschikt zijn, maar toch
wil ik met dit soort dingen rekening houden.

Wat ik wel zie, is dat de tv met een goede bron een perfect scherm maakt, dus ergens vanaf 1080p
of net daaronder zal er prachtig uit zien. Hoger zelfs subliem als het HDR is, en daar gebruik
ik hem voornamelijk voor.
Ziggo signaal, is gewoon goed hoor maar daar koop je denk ik niet een high end toestel voor.
Zeker niet met die brakke horizon box...

Oled is naar mijn mening toch een techniek met een extra gebruiks aanwijzing die je er niet bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Ik heb de sony niet naast de lg gezien, dus daar kan ik je niet in adviseren. Ik heb hier de ps4
wel aangesloten gehad voor een aantal weken op de lg, en buiten hoe de specs qua
input lag zijn en dergelijke, kan ik niet anders zeggen dan in vergelijk met mijn vorige
lcd waar deze ps4 aan stond (een van KDL series) wel wat ouder)) is het erg mooi.

Maar ik gebruik mijn oled voornamelijk voor hdr/atmos en 4k films, bluray en remuxes,
En eerlijk, het idee dat een HUD of menu toch wel kansrijk is om retentie en "inbranden"
te veroorzaken, heb ik besloten de ps4 op een andere tv aan te sluiten (samsung lcd).
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de oled's daar niet voor geschikt zijn, maar toch
wil ik met dit soort dingen rekening houden.

Wat ik wel zie, is dat de tv met een goede bron een perfect scherm maakt, dus ergens vanaf 1080p
of net daaronder zal er prachtig uit zien. Hoger zelfs subliem als het HDR is, en daar gebruik
ik hem voornamelijk voor.
Ziggo signaal, is gewoon goed hoor maar daar koop je denk ik niet een high end toestel voor.
Zeker niet met die brakke horizon box...

Oled is naar mijn mening toch een techniek met een extra gebruiks aanwijzing die je er niet bij krijgt.
Je moet inderdaad iets bedachtzamer met een OLED TV omgaan. Retentie is het hevigst binnen de eerste 10 minuten na aanzetten, daarna is het verwaarloosbaar. Ik zou gewoon lekker gaan gamen op je OLED TV, want dat gaat hier ook al ruim een jaar probleemloos. Retentie is (zoals al vaker gezegd) heel normaal en hoort gewoon bij de OLED techniek. Het is niet schadelijk en je hoeft er ook niet angstig voor te zijn. Alleen de echte hooligan zal een OLED TV kunnen laten inbranden. Verder zijn OLED TV's wat gevoeliger voor de juiste settings dan de meeste (niet alle) LCD TV's en vergt het dus iets meer inzet en kennis om het maximale uit zo'n TV te halen.

De huidige OLED TV's en high-end LCD TV's zijn erg aan elkaar gewaagd wanneer er gekeken wordt met sfeerverlichting aan of overdag met de gordijnen open. In een goed verduisterde ruimte laat een OLED TV echter zijn meerwaarde zien. Hetzelfde geldt voor LCD TV's wanneer deze in een fel verlichte ruimte gebruikt wordt, alleen is de maximale helderheid wat lastigere materie dan absoluut zwart. Zwart is zwart, klaar. Maar als we het over helderheid hebben dan moet er rekening gehouden worden met hoeveel % van het beeld fel verlicht wordt en hoelang dit aan moet houden. Er zijn veel meer variabelen die bepalen hoe de maximale helderheid tot zijn recht komt en je snapt natuurlijk wel dat fabrikanten hier erg handig mee omspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Major_ton

Ik deel je mening, enkel is er nog een reden dat er minder gegamed wordt
hier op de oled, en dat is dat mijn kinderen het zo mooi vinden dat ze wel 20uur per dag er achter
willen zitten :) En dan kom ik er niet aan toe om er zelf van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:11:
[...]

Je moet inderdaad iets bedachtzamer met een OLED TV omgaan. Retentie is het hevigst binnen de eerste 10 minuten na aanzetten, daarna is het verwaarloosbaar. Ik zou gewoon lekker gaan gamen op je OLED TV, want dat gaat hier ook al ruim een jaar probleemloos. Retentie is (zoals al vaker gezegd) heel normaal en hoort gewoon bij de OLED techniek. Het is niet schadelijk en je hoeft er ook niet angstig voor te zijn. Alleen de echte hooligan zal een OLED TV kunnen laten inbranden. Verder zijn OLED TV's wat gevoeliger voor de juiste settings dan de meeste (niet alle) LCD TV's en vergt het dus iets meer inzet en kennis om het maximale uit zo'n TV te halen.

De huidige OLED TV's en high-end LCD TV's zijn erg aan elkaar gewaagd wanneer er gekeken wordt met sfeerverlichting aan of overdag met de gordijnen open. In een goed verduisterde ruimte laat een OLED TV echter zijn meerwaarde zien. Hetzelfde geldt voor LCD TV's wanneer deze in een fel verlichte ruimte gebruikt wordt, alleen is de maximale helderheid wat lastigere materie dan absoluut zwart. Zwart is zwart, klaar. Maar als we het over helderheid hebben dan moet er rekening gehouden worden met hoeveel % van het beeld fel verlicht wordt en hoelang dit aan moet houden. Er zijn veel meer variabelen die bepalen hoe de maximale helderheid tot zijn recht komt en je snapt natuurlijk wel dat fabrikanten hier erg handig mee omspringen.
thanks voor je antwoord. ja ik twijfel teveel man. echt moeilijke keuze. wat ik zeg mijn led tv scoort een 7.5 voor gaming in hdr en een oled een 8.5. echter geven films op oled veel meer een popout effect alsof het 3d is, in 4k hdr. klopt dit? welke tv raad je me aan? en ik ga dan meer op films echt flink vooruit kwa hdr ten opzichte van mijn lguh850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:59:
[...]

thanks voor je antwoord. ja ik twijfel teveel man. echt moeilijke keuze. wat ik zeg mijn led tv scoort een 7.5 voor gaming in hdr en een oled een 8.5. echter geven films op oled veel meer een popout effect alsof het 3d is, in 4k hdr. klopt dit? welke tv raad je me aan? en ik ga dan meer op films echt flink vooruit kwa hdr ten opzichte van mijn lguh850?
Je gaat het verschil met zowel films als games echt goed merken en dan vooral wanneer je 's avonds gaat kijken/gamen. Ik heb zelf een KS9000 (dat is een krom getrokken KS8000) uitvoerig kunnen testen naast mijn OLED B6 en was aangenaam verrast hoe goed de Samsung presteerde met films en series. Ik vond het verschil velen malen groter bij games in het voordeel van de OLED TV en HDR content had op de Samsung weinig meerwaarde helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@dvgemerden80 voor jou is het misschien slim om te wachten op de nieuwe
serie LG oled's die er aan zitten te komen, mits je budget dat toe laat. (vast 2x zo duur als de huidige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:40
Bestel gewoon die OLED. Is het niks, dan stuur je hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
vinom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:06:
Bestel gewoon die OLED. Is het niks, dan stuur je hem weer terug.
Bestel er dan gelijk 4 van verschillende merken en zet ze naast elkaar en stuur dan alles terug :)

Nee joh, zo werkt dat toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:40
Ik denk in zijn geval wel. We hebben er allemaal al zoveel over gezegd en nog is het een twijfelkont. Seeing is believing dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
vinom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:11:
Ik denk in zijn geval wel. We hebben er allemaal al zoveel over gezegd en nog is het een twijfelkont. Seeing is believing dan maar.
Ik vind het juist een goede eigenschap om eerst alles goed te overdenken en uit
te zoeken op het gebied van grote uitgaven. En ja seeing is believing is natuurlijk
waar, maar niet om zomaar even iets te bestellen toch.

Zijn er eigenlijk echte winkels waar je het spul goed afgesteld zou kunnen
zien, met een fijne demo daar ter plekke. Dat zou iets zijn voor twijfelkonten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:14:
[...]

Ik vind het juist een goede eigenschap om eerst alles goed te overdenken en uit
te zoeken op het gebied van grote uitgaven. En ja seeing is believing is natuurlijk
waar, maar niet om zomaar even iets te bestellen toch.

Zijn er eigenlijk echte winkels waar je het spul goed afgesteld zou kunnen
zien, met een fijne demo daar ter plekke. Dat zou iets zijn voor twijfelkonten.
Ja, met veel dingen ben ik altijd als eerste om het gelijk te kopen. Maar ga dat nu met tv`s niet meer doen. Hoorde ook dat ze dit jaar de microleds weer gaan tonen maar dan de normale formaten voor de consument. Ja bij plattetv.nl Kan je de tv`s bezichtigen met normaal licht, zoals in je woonkamer. Dus dat is wel beter. Maar ontvang hier nog graag reacties van mensen die een lg oled uit 2017 hebben. Wat hun ervaringen zijn, en of het echt de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:33:
[...]

Ja, met veel dingen ben ik altijd als eerste om het gelijk te kopen. Maar ga dat nu met tv`s niet meer doen. Hoorde ook dat ze dit jaar de microleds weer gaan tonen maar dan de normale formaten voor de consument. Ja bij plattetv.nl Kan je de tv`s bezichtigen met normaal licht, zoals in je woonkamer. Dus dat is wel beter. Maar ontvang hier nog graag reacties van mensen die een lg oled uit 2017 hebben. Wat hun ervaringen zijn, en of het echt de moeite waard is?
Maar waarom zou je afgaan op een andermans mening als jij er net zo goed heel anders over kan denken? Rijd gewoon eens naar een goede winkel toe en ga lekker kijken. Dat is een goed bedoeld advies. Sommige mensen zijn heel gevoel voor de typerende manier van motion handling bij OLED TV's en als jij binnen die groep valt, dan vallen deze TV's sowieso al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:07:
[...]

Bestel er dan gelijk 4 van verschillende merken en zet ze naast elkaar en stuur dan alles terug :)

Nee joh, zo werkt dat toch niet :)
Haha, bij plattetv.nl mag je hem in 2 weken inruilen voor een ander. Mits je een extra verzekering hebt afgesloten. Maar ze zijn daar super duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Maar waarom zou je afgaan op een andermans mening als jij er net zo goed heel anders over kan denken? Rijd gewoon eens naar een goede winkel toe en ga lekker kijken. Dat is een goed bedoeld advies. Sommige mensen zijn heel gevoel voor de typerende manier van motion handling bij OLED TV's en als jij binnen die groep valt, dan vallen deze TV's sowieso al af.
wat is een goede winkel zonder die over t-l belichting zoals een mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:06:
@dvgemerden80 voor jou is het misschien slim om te wachten op de nieuwe
serie LG oled's die er aan zitten te komen, mits je budget dat toe laat. (vast 2x zo duur als de huidige)
Ja vind 1700 euro met inruil van mijn huidige tv wel de max. Kan het betalen hoor. Maar vind het vrij bezopen om zoveel voor een tv te betalen.En zeker vanwege de support. Wat ik al zeg, op de 2017 modellen kunnen ze via firmware update gewoon black frame insertion toevoegen. Maar lg gaat dit niet doen. Omdat dit juist weer de verkoop van de 2018 moet stimuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
In een winkel met natuurlijk licht heb je een beter beeld dan in een mediamarkt. Maar bij natuurlijk licht is er ook een verschil tussen een bewolkte dag en een zomerdag. Er zijn veel situaties waarvan je er eigenlijk maar een kunt zien als je in de winkel staat. Verder is een tv een flink bedrag waar je je goed bij wilt voelen als je dat gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@dvgemerden80

Maar wat is het precies wat je nu mist in je huidige tv. Ik lees in de review
hier op de site, dat de zwart waarde's iets tegenvallen in minder licht.
Maar dat verder de LG 55 UH850V best wel goed is in het algemeen.
De inruil voor je oude toestel zal niet meer zijn dan 150/200 euro vermoed ik.

Perfect dat je een zorgvuldige overweging maakt, maar vertel eens wat je beter
wilt dan de huidige setup die je nu hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

@dvgemerden80 nogmaals: gebruik de wijzig-knop om.een vorige post aan te vullen in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten. Het staat niet voor niets onder het topic genoemd voordat je iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:19:
@dvgemerden80

Maar wat is het precies wat je nu mist in je huidige tv. Ik lees in de review
hier op de site, dat de zwart waarde's iets tegenvallen in minder licht.
Maar dat verder de LG 55 UH850V best wel goed is in het algemeen.
De inruil voor je oude toestel zal niet meer zijn dan 150/200 euro vermoed ik.

Perfect dat je een zorgvuldige overweging maakt, maar vertel eens wat je beter
wilt dan de huidige setup die je nu hebt ?
pardon? ik heb mijn lg65uh850 voor 2799 gekocht. met inruil van mijn samsung es8000 in 2016 moest ik maar 2000 betalen. kreeg een bod van 950 euro. bij platte tv is mijn 65 inch tv nieuw nog 1499 euro. ja maar die reviews las ik dat ook van mijn tv. maar gek genoeg heb ik hier geen last van in het donker. Wat ik zeg, ik wil foto plaatsen, dan kan je het al aardig zien hoe het eruit ziet. maar kan geen bijlage toevoegen hier helaas. Wat ik mist, weet ik niet. Ben wel tevreden. Maar omdat je van die verhalen leest van oled geeft zo`n waanzinnig beeld. ik vraag me dan af, van welke tv komen die mensen af? Als je low end led tv hebt is de stap enorm waarschijnlijk? Maar wat ik zeg, met hdr films scoort mijn tv een 8.0 en de oled b7 scoort een 9.1. vind ik niet zo`n groot verschil. overigens scoort mijn colourgradient nog hoger dan op de lg oled modellen van 2017.

[ Voor 3% gewijzigd door dvgemerden80 op 28-02-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom haal je die scores er steeds bij? Doet dat nu echt wat voor je? Je praat over bedragen en geld alsof het weinig voorstelt, maar een knoop doorhakken kun je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@dvgemerden80

http://nl.tinypic.com/

Ik heb het over het bedrag wat je terug zal krijgen bij een online discounter.
En geloof mij die zullen vast niet hoger zijn als wat ik noem. En ja, dan is het
wellicht beter om hem op marktplaats, of hier via VenA te verkopen.

Helaas is het toch echt zo dat tv's enorm snel dalen in prijs op de tweedehands markt.
Ik hoop echt dat je er een mooie prijs voor kan krijgen.

Maar to the point, JA een oled zal een veel beter beeld geven als jij nu hebt.
Ja, de zwart waarde's. De kleurweergave, en de 4k weergave zal beter zijn.
Dus ja, koop een OLED die zal zeker een stuk beter zijjn als dat je nu hebt,

Maar, volgend jaar, of misschien dit jaar al, zal er weer iets beters zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:38:
Waarom haal je die scores er steeds bij? Doet dat nu echt wat voor je? Je praat over bedragen en geld alsof het weinig voorstelt, maar een knoop doorhakken kun je niet?
Voor een tv vind ik het veel geld. Zeker omdat je genaaid wordt ook. Wat ik zeg op de 2017 modellen kunnen ze makkelijk een firmwareupdate uitvoeren voor black frame insertion. Mensen hebben hier al een petitie over gehouden. Zou gewoon fijner zijn als je tv koopt die gewoon 5 jaar mee kan gaan en gelijk gereed is voor hdmi 2.1! Knoophakken is moeilijk idd. Kijk ik koop elke 2 jaar een tv. En is geen tv van 500 euro he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:49:
[...]

Voor een tv vind ik het veel geld. Zeker omdat je genaaid wordt ook. Wat ik zeg op de 2017 modellen kunnen ze makkelijk een firmwareupdate uitvoeren voor black frame insertion. Mensen hebben hier al een petitie over gehouden. Zou gewoon fijner zijn als je tv koopt die gewoon 5 jaar mee kan gaan en gelijk gereed is voor hdmi 2.1! Knoophakken is moeilijk idd. Kijk ik koop elke 2 jaar een tv. En is geen tv van 500 euro he.
De stelling die jij aan neemt over BFI is daar ergens een bron van ?
En dan doel ik op de stelling dat LG dat niet zou doorvoeren op de 2017 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je nieuwe tv kan makkelijk 5 tot 10 jaar mee. Dat jij er niet tevreden mee bent zegt meer over jezelf dan over de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:39:
@dvgemerden80

http://nl.tinypic.com/

Ik heb het over het bedrag wat je terug zal krijgen bij een online discounter.
En geloof mij die zullen vast niet hoger zijn als wat ik noem. En ja, dan is het
wellicht beter om hem op marktplaats, of hier via VenA te verkopen.

Helaas is het toch echt zo dat tv's enorm snel dalen in prijs op de tweedehands markt.
Ik hoop echt dat je er een mooie prijs voor kan krijgen.

Maar to the point, JA een oled zal een veel beter beeld geven als jij nu hebt.
Ja, de zwart waarde's. De kleurweergave, en de 4k weergave zal beter zijn.
Dus ja, koop een OLED die zal zeker een stuk beter zijjn als dat je nu hebt,

Maar, volgend jaar, of misschien dit jaar al, zal er weer iets beters zijn!
thanks voor je reactie. hier mijn tv op 4k hdr: http://i63.tinypic.com/k4t4s9.jpg

en hier de oled e6: http://i66.tinypic.com/2uikfnt.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door dvgemerden80 op 28-02-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ik denk dat je een tv ook beter niet kunt vergelijken met oudere modellen. De scores worden gegeven aan de hand van hoe de markt toen was. Een model van 2015 kan toen alles top hebben gehad en mooie cijfers hebben gescoord. Maar die techniek kan nu goed niet meer mee kunnen met de huidige modellen.

De piekhelderheid van 3 jaar geleden zou nu bijvoordeeld kunnen worden gezien als een nadeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
Ik ga die foto's niet eens openen, het is kolder. Ik ben een professioneel fotograaf (voor wat het waard is) en ik heb foto's gemaakt van de KS9000 naast mijn B6 en wanneer alles perfect is geretoucheerd om de werkelijkheid te weerspiegelen heb je er nog niks aan aangezien Chrome, Edge en Firefox allemaal andere profielen voor gamma etc hanteren. Je kan TV's NIET vergelijken aan de hand van foto's op internet, behalve dat het je eigen naïviteit negatief beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Edit je post even een beetje zodat het normale klikbare links worden.

Ik heb ze evengoed bekeken, en begrijp niet helemaal wat je wilt laten zien,
dit is niet echt een juiste manier om zo iets te tonen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
ppeterr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:02:
Edit je post even een beetje zodat het normale klikbare links worden.

Ik heb ze evengoed bekeken, en begrijp niet helemaal wat je wilt laten zien,
dit is niet echt een juiste manier om zo iets te tonen denk ik.
Ok, je moet het in persoon zien. Maar feit is wel dat mijn kleuren weergave zeer fraai is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Wat zouden we hierop moeten zien? Het enige wat duidelijk zichtbaar is, is de letterbox van de UH850V, terwijl dat niet het geval is bij de OLED-televisie. Mogelijk door de superieure zwartwaarden van de OLED-televisie, mogelijk door omgevingslicht bij de UH850V.

Geeft mooi weer hoe onmogelijk het is om dit soort materiaal via een foto te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Dimens schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:44:
[...]

Wat zouden we hierop moeten zien? Het enige wat duidelijk zichtbaar is, is de letterbox van de UH850V, terwijl dat niet het geval is bij de OLED-televisie. Mogelijk door de superieure zwartwaarden van de OLED-televisie, mogelijk door omgevingslicht bij de UH850V.

Geeft mooi weer hoe onmogelijk het is om dit soort materiaal via een foto te kunnen vergelijken.
zie de detais in mijn tv in de background en het vuur in de bomen op mijn tv. komt veel beter tot zijn recht dan op de e6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Want beide toestellen zijn gecalibreerd, je fotocamera is gecalibreerd etc etc etc. Dat is wat zoveel tweakers je al duidelijk proberen te maken...........

[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 28-02-2018 22:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:49:
[...]

zie de detais in mijn tv in de background en het vuur in de bomen op mijn tv. komt veel beter tot zijn recht dan op de e6
Je ziet dingen die je graag zou willen zien. Wetende dat dit soort verschillen al zeer en zeer moeilijk op beeld zijn vast te leggen - wat al zeer gecontroleerd moet gebeuren wil dat überhaupt lukken - en wat hier zeer duidelijk niet het geval is, zeggen de foto's mij helemaal niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
dvgemerden80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Ik zou eerder zeggen dat jouw tv veel detail in het heldere deel bij het vuur mist. Anyway. Weinig uit op te maken. Mijn Iphone geeft het beeld al anders weer dan dat ik jouw screenshot op een beeldscherm bekijk.

Ik snap het niet zo goed. Je wil een oled of een sony x930 kopen. Maar je doet er alles aan om te verdedigen dat jouw LG UH850 beter is dan een LG OLED. Wil je wel een nieuwe tv? Als je tevreden bent met je huidige tv is het zonde om wat nieuws te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Dit is nu de derde keer in korte tijd dat er moet worden ingegrepen in dit topic. Voor wie hier reageert, reageer inhoudelijk en netjes of reageer niet. Heb je als laatste gereageerd en wil je nog iets toevoegen aan jouw reactie? Gebruik dan de edit knop. We blijven niet aan het waarschuwen.

@dvgemerden80, indien je aankoopadvies wilt kun je beter een nieuw topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies, lees daarbij gelijk even Het algemeen beleid #quickstart door.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om even ontopic te zijn betreft LED vs OLED en mijn ervaringen met vergelijkingen gedurende de afgelopen maanden:

Nu ik zelf in de markt ben (of was) voor een 2e televisie heb ik een tijdje een OLED in huis gehad naast mijn TV uit 2011. Gewoon om ze naast elkaar te vergelijken. Mijn woonkamer is zelfs 's avonds redelijk licht omdat ik nooit volledig in 't donker zit. OLED toont alleen een merkbare/opvallende meerwaarde als ik alle lampen uit doe.

Maar dan nog stoor ik mij een beetje aan de hype rond 4k én OLED. Ik zit op bijna 2 meter afstand van mijn televisie en ik kon op 1080p de pixels al niet zien, sterker nog, ik blijf nog steeds onder de indruk van de scherpte van het beeld. 4k Biedt voor mij geen toegevoegde waarde.

En dan OLED. Ja, je ziet het verschil. Ook bij licht in de kamer. Vooral als het donker is. Maar mijn 2011-tv heeft ook goed donker beeld door de backlight zones uit te kunnen schakelen. Ja, je ziet het verschil als ze naast elkaar staan. OLED is mooier. Maar niet €1000 euro mooier.

Morgen ontvang ik een 1080p projector voor thuis. Die kan beeld tot 2 meter breed op mijn muur projecteren. Een LED DLP projector: de LG PF1500G. Maximaal 120" kan hij op mijn muur toveren. Een 100" tv kost iets van €70.000,--

Er komt ook nog een projectiescherm bij maar dat wordt volgende week ergens.

Om heel erg eerlijk te zijn ben ik na lang onderzoek doen (3 maanden mee bezig nu al, geen nood, veel tijd :+ ) vooral 100% overtuigd dat 4k en OLED simpelweg marketing is. Een goede hype. Men is overtuigd dat ze zoiets MOETEN hebben en iedereen waant zich opeens een videofiel. En de volgende hype staat vast alweer klaar, want iedereen heeft een 8k televisie "nodig" natuurlijk.

En vervolgens gaan we alle episodes van Friends nog een keer kijken vanaf de DVD op 720p :+

Een LED projector gaat vermoedelijk mijn voorkeur krijgen. Geen onderhoud aan en het biedt opeens veel meer opties in mijn interieur omdat ik niet meer met een televisie zit die veel ruimte inneemt. PS4 gamen en via de PS4 Netflix kijken gaat denk ik enorm leuk zijn op zo'n formaat :)

Overigens heb je voor het budget van 1 moderne en kleine OLED tv ook een 4k projector beschikbaar met overtuigende zwartwaardes. Heb ik mij laten vertellen. Niet zelf getest. Maximaal 302 inch, 4k. Voor net geen €1500,--

Ik begrijp de tv-markt eerlijk gezegd niet zo goed meer. De laatste tv die ik in mijn leven kocht was in 2011 ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:13
Dimens schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:08:
[...]

Je hebt het dan wel over een zeer beperkte hoeveelheid gevallen waarbij dit voorkomt.

Sinds een persoon hier op Tweakers een bericht heeft geplaatst over dit fenomeen, ben ik er goed op gaan letten bij zowel mijzelf als bij anderen. Nimmer is het mij opgevallen dat zonlicht vlekken veroorzaakt. Naast de betreffende Tweakeraar kan ik slechts een ander geval op YouTube vinden. Dat maakt het anekdotisch bewijs voor het probleem.

Het is ook niet logisch. Zonlicht zou geen effect behoren te hebben op de luminantie van de OLED-pixels. Althans, niet op zo'n korte termijn. Mijn beste gok voor het ontstaan van dit probleem is dat in beide gevallen gebruik is gemaakt van een schoonmaakmiddel dat een reactie geeft bij zonlicht en hierdoor een blokkade vormt voor het licht van de OLED-televisie.
Ik heb de tv die maand dat ik hem gehad heb nooit aangeraakt qua schoonmaken. Het was echt zonlicht. Zelfs lg gaf het toe. Dus ga aub niet vertellen dat dit niet klopt.

Heb toen een Sony 9305 65 inch gekocht.
Zwart is bijna net zo zwart als oled.
Tv spiegelt minder
Overdag kijken is makkelijker
Kan tegen zonlicht.
Android tv is niet zo innovatief als webos maar draait toch wel soepel.

Oled is heel mooi maar ik had beter naar dr nadelen moeten kijken.
Ik verwacht ook nog wel is een kassa uitzending over deze tv's als de "normale" mensen klachten krijgen over de bekende oled problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door gertraaf op 01-03-2018 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:29
Blue-eagle schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 02:29:
Om even ontopic te zijn betreft LED vs OLED en mijn ervaringen met vergelijkingen gedurende de afgelopen maanden:

Nu ik zelf in de markt ben (of was) voor een 2e televisie heb ik een tijdje een OLED in huis gehad naast mijn TV uit 2011. Gewoon om ze naast elkaar te vergelijken. Mijn woonkamer is zelfs 's avonds redelijk licht omdat ik nooit volledig in 't donker zit. OLED toont alleen een merkbare/opvallende meerwaarde als ik alle lampen uit doe.

Maar dan nog stoor ik mij een beetje aan de hype rond 4k én OLED. Ik zit op bijna 2 meter afstand van mijn televisie en ik kon op 1080p de pixels al niet zien, sterker nog, ik blijf nog steeds onder de indruk van de scherpte van het beeld. 4k Biedt voor mij geen toegevoegde waarde.

En dan OLED. Ja, je ziet het verschil. Ook bij licht in de kamer. Vooral als het donker is. Maar mijn 2011-tv heeft ook goed donker beeld door de backlight zones uit te kunnen schakelen. Ja, je ziet het verschil als ze naast elkaar staan. OLED is mooier. Maar niet €1000 euro mooier.

Morgen ontvang ik een 1080p projector voor thuis. Die kan beeld tot 2 meter breed op mijn muur projecteren. Een LED DLP projector: de LG PF1500G. Maximaal 120" kan hij op mijn muur toveren. Een 100" tv kost iets van €70.000,--

Er komt ook nog een projectiescherm bij maar dat wordt volgende week ergens.

Om heel erg eerlijk te zijn ben ik na lang onderzoek doen (3 maanden mee bezig nu al, geen nood, veel tijd :+ ) vooral 100% overtuigd dat 4k en OLED simpelweg marketing is. Een goede hype. Men is overtuigd dat ze zoiets MOETEN hebben en iedereen waant zich opeens een videofiel. En de volgende hype staat vast alweer klaar, want iedereen heeft een 8k televisie "nodig" natuurlijk.

En vervolgens gaan we alle episodes van Friends nog een keer kijken vanaf de DVD op 720p :+

Een LED projector gaat vermoedelijk mijn voorkeur krijgen. Geen onderhoud aan en het biedt opeens veel meer opties in mijn interieur omdat ik niet meer met een televisie zit die veel ruimte inneemt. PS4 gamen en via de PS4 Netflix kijken gaat denk ik enorm leuk zijn op zo'n formaat :)

Overigens heb je voor het budget van 1 moderne en kleine OLED tv ook een 4k projector beschikbaar met overtuigende zwartwaardes. Heb ik mij laten vertellen. Niet zelf getest. Maximaal 302 inch, 4k. Voor net geen €1500,--

Ik begrijp de tv-markt eerlijk gezegd niet zo goed meer. De laatste tv die ik in mijn leven kocht was in 2011 ben ik van overtuigd.
Bijzonder. Je geeft af op anderen omdat ze Friends willen kijken op een 4K tv, maar komt zelf met een hip verhaal over hoe jouw beamer wel tot 120" inch kan projecteren. Net zoals een 4K tv niet bij alle content geschikt is, is een zo groot mogelijk scherm ook niet altijd beter. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
gertraaf schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:14:
[...]

Ik heb de tv die maand dat ik hem gehad heb nooit aangeraakt qua schoonmaken. Het was echt zonlicht. Zelfs lg gaf het toe. Dus ga aub niet vertellen dat dit niet klopt.
Ik stel dan ook helemaal niet dat het niet klopt. Ik stel dat het anekdotisch bewijs is voor een probleem dat slechts jij en iemand op YoutTube ondervinden en verder heb ik niets kunnen vinden of persoonlijk kunnen ervaren. Dat vervolgens LG en de verkoper het probleem afschuiven op een disclaimer waarin staat dat je de televisie niet in direct zonlicht mag plaatsen - wat ook bij LCD-televisies vermeld staat - maakt het probleem nog niet een erkend probleem bij OLED-panelen.

En alhoewel het hier om organische stoffen gaat, zou het OLED-paneel geen stoffen bevatten die zo sterk reageren op zonlicht al jij hebt ervaren. Sterker nog, LCD bevat wel organische stoffen (liquid crystals) die op papier sterker zouden reageren op zonlicht en daar is het probleem van zonlicht al nihil. Dit doet alleen maar meer vermoeden dat hier spraken is van een situatie buiten het OLED-paneel dat zorgt voor het probleem dat jij en de persoon op YouTube hebben ervaren. En mijn beste gok is dan een schoonmaakmiddel dat reageert op zonlicht.

Overigens al bedacht dat je televisie mogelijk al in gebruik was genomen door iemand anders voor jou? De betreffende winkel waar jij het toestel hebt aangeschaft, biedt geen tweedekans toestellen toestellen aan. Wat zouden ze met jouw televisie hebben gedaan na retourneren? Schoongemaakt en weer als nieuw verkocht?
Ik verwacht ook nog wel is een kassa uitzending over deze tv's als de "normale" mensen klachten krijgen over de bekende oled problemen.
Ik vermoed niet dat er een uitzending zal komen over OLED-televisies en zonlicht - daar het aantal vertoningen nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dimens schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Ik vermoed niet dat er een uitzending zal komen over OLED-televisies en zonlicht - daar het aantal vertoningen nihil is.
Er wordt ook gerefereerd aan de "bekende" problemen. Ik heb ook de indruk dat OLED een lastigere gebruiksaanwijzing heeft dat een LCD tv en dat winkeliers de consument onvoldoende hierover informeren. Ik heb nog nooit zoveel burn-in problemen bij een TV voorbij zien komen als bij een OLED. Dit kan natuurlijk ook komen doordat tegenwoordig alles online wordt gekwakt, wat voor een jaar of 10 geleden veel minder was. Zijn de problemen groter of is de exposure gewoon groter? (uiteraard komen alleen de halleluja- en doemverhalen op internet. De regulier tevreden gebruiker hoor je niet)

Wat al heel veel zou helpen is als de TV zenders de niet transparante ingekleurde logo's, en dan vooral de logo's van RTL 4 en 5, grijs transparant zouden maken. Zou een leuke software matige feature van de TV kunnen zijn :P aanwijzen waar het logo zit en dat dan grijs/doorzichtig maken. Niet alle logo's zitten op dezelfde plek, maar je pakt vast het gros hiermee aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 01-03-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Blue-eagle

Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren je nieuwe beamer, ik was namelijk voordat
ik naar de oled keek, ook in dubio voor een beamer. Wel een in de wat hogere specs.
En liep juist tegen de punten aan die jij nu opnoemt.
Bij geen donkere kamer zal het tegenvallen. En juist 1080p met zo een grote projectie,
dan ga je pixels tellen.
Naar mijn mening is een beamer geen vergelijk met een Oled tv. Geheel andere orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb nooit beamers overwogen. Leuk dat ze voor Samsung The Wall introduceerde al ver daarvoor richting 146 inch en meer konden weergeven. Maar om op zo'n vlak het te moeten stellen met HD of FHD. En goed je hebt nu dus 4k beamers. Maar dan ben je er nog niet. Projectiescherm komt erbij en zelfs met gordijnen dicht en lichten uit schijnt er weerkaatsend licht van de zon, lantaarn of volle maan mijn woonkamer of slaapkamer in. Dus volledig verduisterend krijg ik het niet. En dat wil je wel hebben lijkt mij om echt het thuisbioscoop idee te krijgen. Daarbij de niet met lasers uitgeruste beamers hebben nog steeds een lamp die na x uur gebruik vervangen zal moeten worden.

Voor een beamer moet ik in huis te veel aanpassingen doen om er het meeste uit te halen. Nog los van dat ik op 2/3 meter afstand maximaal 65 inch al groot genoeg vind. Dan ga ik toch mij niet wagen aan 130 inch of meer? Ik vind het in de bioscoop al verrekte irritant om op de eerste drie rijen naar een dergelijk groot scherm te moeten kijken. Dat thuis simuleren heb ik geen zin in. Dus leuk een beamer alternatief maar ook dat is niet de perfecte oplossing. Ik heb beamers wat dat betreft nooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
100% overtuigd dat 4k en OLED simpelweg marketing is. Een goede hype. Men is overtuigd dat ze zoiets MOETEN hebben en iedereen waant zich opeens een videofiel. En de volgende hype staat vast alweer klaar, want iedereen heeft een 8k televisie "nodig" natuurlijk.

Je haalt een twee dingen door elkaar, namelijk 4K en OLED. Ik ben er 100% van overtuigd dat beiden zin hebben, mits je het goed gebruikt. Nee 4K zie je niet op een < 55" tv als je er niet op 2m afstand vandaan zit. 4K op een 40" tv is inderdaad marketing. OLED is een beeldtechniek wat geen marketing is. Volgens mij heeft OLED zich al wel bewezen op het gebied van beeldkwaliteit. 8K is leuk voor een beamer / bioscoopscherm.

Als je het dan toch hebt over de onzin van 4K/resoluties. Een 120" beeld met 1080P, dat is pas onzin. Dat ziet er net zo uit als 720p op mijn 55" OLED en dat is niet best kan ik je vertellen.

Er zijn inderdaad 4K beamers vanaf € 1.500. Of het wat is vraag ik me af. Het gros zit nog tussen de € 3 - € 6K volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:12
Even een vraag on topic ;). Ik ben al even in de markt voor een nieuwe TV en blijf op en neer gegooid worden tussen de C7 of 9305 van Sony.

Sources zullen voornamelijk 720p TV series zijn, Netflix en toch ook een hoop 'normale' HD televisie. Vooral dat laatste duwde me in de richting van de Sony (betere motion begreep ik enzo). Wat zouden jullie adviseren?

Aan de andere kant, ik kom van plasma, en heb echt een schurft hekel aan halo / blooming achtige effecten die ik soms op mijn slaapkamer TV tegenkom... Dat pleit weer voor OLED.

In de woonkamer komt hij echter in een redelijk goed verlichte doorzon woning te hangen, dus overdag redelijk wat licht, TV niet vol in de zon, maar erg licht is het binnen wel... Bij OLED lees ik weer vaak hem niet in een fel verlichte kamer te zetten, maarja, dat is ook lekker subjectief ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Martijn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:03:
Even een vraag on topic ;). Ik ben al even in de markt voor een nieuwe TV en blijf op en neer gegooid worden tussen de C7 of 9305 van Sony.

Sources zullen voornamelijk 720p TV series zijn, Netflix en toch ook een hoop 'normale' HD televisie. Vooral dat laatste duwde me in de richting van de Sony (betere motion begreep ik enzo). Wat zouden jullie adviseren?

Aan de andere kant, ik kom van plasma, en heb echt een schurft hekel aan halo / blooming achtige effecten die ik soms op mijn slaapkamer TV tegenkom... Dat pleit weer voor OLED.

In de woonkamer komt hij echter in een redelijk goed verlichte doorzon woning te hangen, dus overdag redelijk wat licht, TV niet vol in de zon, maar erg licht is het binnen wel... Bij OLED lees ik weer vaak hem niet in een fel verlichte kamer te zetten, maarja, dat is ook lekker subjectief ;).
Naar mijn bescheiden mening maakt het qua licht in de kamer niet zo heel veel uit. Een OLED tv zal in een donkere kamer alleen nog beter uitkomen. Er wordt wel eens gesmeten met het aantal nits en dat bepaalde LED tv's veel meer lichtopbrengst hebben dan OLED's. Dan kan best, maar heb je het ook echt nodig? modellen die adverteren met 1200+ nits is hartstikke leuk maar dan zit je eigenlijk in het domein van commerciële beeldschermen die langs de kant van de weg staan of in etalages. Ja, die moeten wel fel zijn maar voor gewoon thuisgebruik is dat pure overkill. De 2017 OLED panelen kunnen al een stuk helderder (oa. door weglaten 3d folie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:03:
Even een vraag on topic ;). Ik ben al even in de markt voor een nieuwe TV en blijf op en neer gegooid worden tussen de C7 of 9305 van Sony. Ik kom van plasma. TV niet vol in de zon, maar erg licht is het binnen wel...

Wat zouden jullie adviseren?
Hoe vaak kijk je overdag tv, zet je overdag de tv om te gaan gamen of Netflix aan te slingeren? Zolang de tv niet vol in de zon staat moet het qua helderheid voor oled niet uitmaken. En qua zonnevlekken op het scherm.. ik lees vaker dat meer Tweakers last hebben van het RTL4 logo dan dat het door de zon erin sluipt.

Als je plasma gewend bent zou ik zeggen C7. Maar als je die XE9305 goedkoper kunt vinden is dat ook een prima keuze. Check de prijzentopics voor de meest scherpe en actuele prijs per toestel en koop de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Joosie200 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Hoe vaak kijk je overdag tv, zet je overdag de tv om te gaan gamen of Netflix aan te slingeren? Zolang de tv niet vol in de zon staat moet het qua helderheid voor oled niet uitmaken. En qua zonnevlekken op het scherm.. ik lees vaker dat meer Tweakers last hebben van het RTL4 logo dan dat het door de zon erin sluipt.

Als je plasma gewend bent zou ik zeggen C7. Maar als je die XE9305 goedkoper kunt vinden is dat ook een prima keuze. Check de prijzentopics voor de meest scherpe en actuele prijs per toestel en koop de goedkoopste.
Dank voor jullie replies. Overdag wordt redelijk wat televisie gekeken, meestal Netflix door de kinderen of vrouw, maar ook wel redelijk wat 'gewone' televisie. Daarvan lees ik vooral dat OLED dit erg hard afstraft ;). Op plasma ziet gewone tv er nu hartstikke prima uit, maar op OLED is dat een stuk minder wellicht?

Een C7 kun je momenteel voor ongeveer 1500 geloof ik wel krijgen, de XE9305 voor 1350 ongeveer, dus prijs is voor mij niet echt de drijfveer om voor de een dan wel voor de ander te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Wat straft de oled dan hard af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:48:
[...]

Dank voor jullie replies. Overdag wordt redelijk wat televisie gekeken, meestal Netflix door de kinderen of vrouw, maar ook wel redelijk wat 'gewone' televisie. Daarvan lees ik vooral dat OLED dit erg hard afstraft ;). Op plasma ziet gewone tv er nu hartstikke prima uit, maar op OLED is dat een stuk minder wellicht?
Mwah, naast gamen kijk ik graag tig Netflix series en daarnaast wie is de mol, studio voetbal en het journaal. Kan niet zeggen dat ondanks de miezere 1080i resolutie mijn E7 dat nu zo slecht wist te upscalen naar 4k. Sterker nog ik vind het er mooier uit zien dan op mijn vorige 8 jaar oude led lcd tv van Samsung. Speelt natuurlijk mee dat die maar 32" is en uit de budgetcategorie en de Oled 55" en toch wel uit de high end categorie komt.

Verder heb ik voor ik de Oled55E6 in huis had een KS8000 kort gehad. Ja die was een flink maat groter tov mijn vorige Samsung. En ja het zag er imponerend uit. Maar toen ik later de Oled55E6 had staan sprong de kijkhoek en groter contrast er wel meteen uit tov de KS8000. De KS8000 kon dan misschien wel helderder maar de HDR weergave in Uncharted 4 en Horizon deed mij meer op de E6/E7 dan op de KS8000.

[ Voor 18% gewijzigd door Joosie200 op 01-03-2018 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Wren schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:49:
Wat straft de oled dan hard af?
Relatief slechte sources. Plasma is veel vergevingsgezinder, zelfs met SD is het nog best om aan te zien, en zeker 720p/1080i wat nu de standaard is in TV land ziet er prima uit.

Echter na 9 jaar wil ik wel eens een andere TV ;). Moet alleen niet zo zijn dat er bij sommige use cases op achter uit ga ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt toch gewoon aan 4k en hoe een specifiek type tv met upscaling omgaat? Niet aan oled zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:13
@Dimens Ik bedoelde ook andere problemen met oled tv's.
De tv was gewoon nieuw. Helemaal gecheckt. Ben niet over 1 nacht ijs gegaan.

Ik vind het gewoon belangrijk om duidelijk te maken dat oled niet helemaal het einde hoeft te zijn.
Zeg maar wat tegengas op de halleluja verhalen zodat mensen ook de nadelen horen. Die lees je bijna nergens zeker niet over dat zonlicht verhaal. Al kom ik die steeds vaker tegen op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
* knip *

Deze vergeten? Zeehond in "OLED vs LED werkelijkheid, en prijsredenatie"

Waarom in godsnaam na 2 weken stilte in dit topic weer gaan posten op een wijze die alleen maar herrie oplevert. Daarnaast had je twee keer achter elkaar gepost; ook niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 16-03-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Anoniem: 457607 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:48:
Ik herken de MediaMarkt ervaring heel erg. Ik zal OLED en allerlei felle LED LCDs naast elkaar staan blinken en de OLED kwam er echt niet goed uit. Het zwart was een tintje zwarter maar zeker niet absoluut zwart, aangezien sterk omgevingslicht ook het beeld beinvloed. Verder viel de helderheid erg tegen vergeleken met het andere geweld. Op basis van die ervaring, ben ik behoorlijk afgeknapt op het "wondermiddel" OLED.

Ik snap heel goed dat thuis de verlichting niet zo fel is, maar toch heb ik thuis behoorlijke verlichting binnenshuis. Ik kan absoluut geen TV kijken in een donkere kamer, dan ben ik in 15 minuten doodmoe. Dus voor mij zal OLED in alle gevallen een marginale verbetering zijn, en zeker geen spectaculaire.
ik heb dit ook. Het blaas me niet weg. In het donker zal je best de zwartwaardes beter zien op de oled. Ik heb zelf een lguh850v. Is een ips, en iedereen zeikt dat het niet zwart kan. Maar zwart is gewoon diep zwart op mijn tv. Zeker als je 4k hdr content afspeelt op je ps4 pro of films, aangezien 4k hdr het ook nog zwarter maakt. Het is ook maar net hoe je je tv calibreert , veel mensen weten niet hoe ze hun tv moeten instellen en gaan dan zeiken het is klote die lguh850v met ips. Ik vraag me af, of het verschil wel echt mindblowing is op de c7 t.o.v mijn lguh850v. Aangezien mijn tv ook zeer hoge specs heeft. Jammer dat er ook geen comparisson video`s van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Gonadan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:28:
[...]

Als het niet absoluut zwart was stond hij ruk afgesteld of het bronmateriaal was slecht.
Standje manipulatie is dat gewoon man. Is op beurzen ook. Ze zetten die high end tv`s gewoon kut afgesteld, om de oled ze te laten uitblinken. Echter kunnen goede high end tv`s echter ook wel diep zwart. Laat het 2 procent minder zijn dan een oled. Oled heeft zoveel nadelen man. Als het geen kans op inbranding had, kocht ik er wel een. Maar vind het verschil echt niet groot t.o.v. een high end led tv. Meeste games in 4k hdr zijn zelfs gewoon beter op een high end led tv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
Kan dit topic niet gewoon dicht? Op een schaal van 1 tot 10 krijgt deze onzin een 36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Ja, dit topic kan dicht. Zoals velen denken; gezien de klachten die er over blijven binnen komen.

@dvgemerden80 Hoevaak moet je er nog op gewezen worden dat dubbelposten op het forum niet de bedoeling is. En waarom in godsnaam nog posts van een half jaar geleden quoten. Het enige doel dat hier nagejaagd wordt, is herrie schoppen en daar zitten we niet op te wachten.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.