Router en ftpserver

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39
Kidoki.

Hoe stel ik mijn vigor in zodat ik met mijn adsl via het netwerk een extern ftp-tje kan opzetten. welk menu enzo ik gebruik g6/bulletproof als server

And Bob's your uncle ...

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
ik heb geen idee wat een vigor is maar je moet poort 20 en 21 forwarden naar je ftp server ip adres. of als je de namen gebruikt ftp en ftp-data.

• Scharnout
Een vigor is het merk router.

Ik gebruik poort 2475 (afwijkend dus) om amateur hakkertjes te slim af te zijn (en draai een firewall), maar het gaat mij er meer om waar ik die poorten kan forwarden, dus graag iemand met een Vigor die hetzelfde heeft gedaan.

And Bob's your uncle ...

• BlaTieBla
  • Laatst online: 23-08 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

kheb ook een vigor en het poort 21 geforward staan. Werkt perfect. Deze poort moet ook in de firewall open staan (in jouw geval, je eigen gedefinieerde poort)

Begrijp niet echt wat daar moeilijk aan kan zijn. Staat in de handleiding beschreven.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Je moet op je eigen PC gewoon een FTP server draaien op port 21, en op je router laat je fort xxxx forwarden naar port 21 op 192.168.1.2 (waar de FTP server zelf op draait)

(port 20 moet je natuurlijk ook forwarden, en dat word dus xxxxmin1)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Bij een echte (hardware) router hoef je alleen de poorten voor het inkomend verkeer te openen.
Je hoeft dus alleen die poort waarop je je FTP wil gaan draaien doorverwijzen naar het Locale IP nr waar je je server op draait.
Je ftp server werkt nu (hoogst waarschijnlijk) alleen naar je server connecten in "active" mode (en dus niet in passive mode).

Wees consequent, maar niet altijd

• Scharnout
NOgmaals help. Ik snap er geen fuck meer van!

Ik heb het maar voor het gemak alles weer op poort 21 gezet (eerst leren lopen en dan rennen :) ) Maar hij doet ut nog steeds niet :( Ik heb bij de router de poort opgengezet en als destination adress mijn eigen ip verkregen van mijn netwerk. Maar hoe kan ik nou via mijn isp-ip inloggen op mijn ftp-tje

And Bob's your uncle ...

• Ook

Ook

Yes I can!

als je van buiten (dus niet via je je LAN) wil inloggen moet je dat natuurlijk wel op je externe IP nr doen..

• Scharnout
Goh hij werkt gewoon zeg ... alleen vroeger kon ik zonder router ook met mijn eigen ip inloggen mar daar moet ik nu mijn interne ip gebruiken .. andere gebruikers kunnen gewoon op mijn isp ip inloggen

DANK!

And Bob's your uncle ...

• Ook

Ook

Yes I can!

Je ftp server draait eigenlijk alleen maar op je LAN ip nr nu.
Als er echter een verzoek voor ftp binnenkomt op je (externe) WAN ip (van je router dus) dan wordt dat verzoek weer doorgeschakeld naar je LAN IP.. Je ftp server "weet dus niet beter" dan dat er een connectie gemaakt wordt naar het LAN IP nr.

Pagina: 1