Slecht bereik: Wat is de beste provider voor m'n woonplaats?

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olero
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 18:59
(noot vooraf: In plaats van een 'vraag topic' te openen met een vraag alleen specifiek gericht op mijn situatie, heb ik er een algemeen topic van gemaakt. Hopelijk hoort deze hier thuis)

Intro:
De meeste van ons hebben, zelfs in deze tijd, af en toe wel eens last van slecht bereik tijdens het bellen. Sommigen zelfs dusdanig slecht bereik dat er vlagen van onbereikbaarheid zijn. Ik behoor helaas tot die laatste categorie. Na lang afstruinen van het internet heb ik niet veel meer dan leuke theoretische dekkingskaartjes gevonden van alle gangbare providers. Met dit topic wil ik aan de hand van de ervaring van mede-tweakers kijken of er betere providers te vinden zijn voor mijzelf, en voor iedereen die in een soortgelijke situatie zit.

Om af te trappen:

Mijn situatie is op dit moment als volgt:
  • Provider: Hollandsnieuwe
  • Telefoon: Moto X 2014 (en daarvoor Sony Go)
  • Klachten: Slecht bereik (vooral binnenshuis), af en toe haperende gesprekken, bijna geen 3G
Met welke provider hebben jullie wel goede ervaringen in Enschede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:14
Dat kun je beter aan jouw directe buren vragen. (of zelf proberen.)
De kans dat een tweaker hier precies op de hoogte van de dekking op jouw adres is is nihil.

Enige optie die je hebt zelf proberen.

toevoeging: Dekking binnen de woonplaats zegt weinig. Afhankelijk van de exacte lokatie en omstandigheden van het huis zelf zul je wel of geen bereik hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door nachtnet op 04-09-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Olero schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:58:
(noot vooraf: In plaats van een 'vraag topic' te openen met een vraag alleen specifiek gericht op mijn situatie, heb ik er een algemeen topic van gemaakt. Hopelijk hoort deze hier thuis)

Intro:
De meeste van ons hebben, zelfs in deze tijd, af en toe wel eens last van slecht bereik tijdens het bellen. Sommigen zelfs dusdanig slecht bereik dat er vlagen van onbereikbaarheid zijn. Ik behoor helaas tot die laatste categorie. Na lang afstruinen van het internet heb ik niet veel meer dan leuke theoretische dekkingskaartjes gevonden van alle gangbare providers. Met dit topic wil ik aan de hand van de ervaring van mede-tweakers kijken of er betere providers te vinden zijn voor mijzelf, en voor iedereen die in een soortgelijke situatie zit.

Om af te trappen:

Mijn situatie is op dit moment als volgt:
  • Provider: Hollandsnieuwe
  • Telefoon: Moto X 2014 (en daarvoor Sony Go)
  • Klachten: Slecht bereik (vooral binnenshuis), af en toe haperende gesprekken, bijna geen 3G
Met welke provider hebben jullie wel goede ervaringen in Enschede?
Hollandsnieuwe gebruikt naar mijn weten het Vodafone netwerk. Ik als Vodafone user heb niets te klagen mbt ontvangst in Enschede.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Olero het idee is goed, maar ik ben bang dat het een opsomlijstje wordt, waar je vervolgens niks mee kan. De ene plek in een plaats is namelijk de andere plek niet.

Het kan best zijn dat jij slechte ervaringen hebt met Hollandse Nieuwe in jou huis, maar dat iemand anders drie straten verder geen problemen heeft.

Het lijkt me dan ook het makkelijkste om gewoon een (prepaid) kaartje van alle netwerken te halen en op die manier het bereik te testen.

In ieder geval komt hier een slotje op.

Dit topic is gesloten.