Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Nvt meer, vriendelijk bedankt!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2018 14:50 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.

@Verwijderd je geeft aan dat je al een hoop apparaten zelf gevonden hebt, maar wil je even aangeven welke apparaten dit zijn?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je zoekt naar iets met een simkaart, zit je in het hogere prijssegment.
Dat betekent imho dat je ook altijd een GPS-sensor in het apparaatje kunt verwachten.

Maar uitschakelen? Zet gewoon bepaalde permissies uit? Waarom wil je dit precies? Iets meer duiding misschien!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De Gear S3 met 4G kan dit. De SOS functie wordt getriggerd door een 3x op de home button te drukken, waarna preselected groepje contacten een berichtje krijgen met jouw locatie en er is een optie die je laat bellen.

Meer info: https://www.sammobile.com/2017/02/02/how-to-configure-sos-contacts-on-the-gear-s2-and-gear-s3/

[ Voor 5% gewijzigd door Bonthouse op 04-09-2017 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik de permissies kunnen uitzetten?
Ik zou het graag willen uitschakelen omdat degene waar het voor is een volwassene is, en die is bang dat een constante GPS uitstraling uit zijn horloge zijn privacy wellicht zou aantasten. Vooral dat het dan merkbaar is als hij uit huis is en dat wil hij absoluut niet.

Zelf heb ik er te weinig verstand van om daar op in te gaan, maar het leek mij toch dat zo'n optie uit te schakelen is.

Bedankt ik zal een skijken naar de Gear!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:56:
Hoe zou ik de permissies kunnen uitzetten?
Ik zou het graag willen uitschakelen omdat degene waar het voor is een volwassene is, en die is bang dat een constante GPS uitstraling uit zijn horloge zijn privacy wellicht zou aantasten. Vooral dat het dan merkbaar is als hij uit huis is en dat wil hij absoluut niet.

Zelf heb ik er te weinig verstand van om daar op in te gaan, maar het leek mij toch dat zo'n optie uit te schakelen is.

Bedankt ik zal een skijken naar de Gear!
Gps is geen "uitstraling" maar het is een gps ontvanger. Zolang die data niet doorgestuurd word weet niemand waar je bent.

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:04:
[...]

Gps is geen "uitstraling" maar het is een gps ontvanger. Zolang die data niet doorgestuurd word weet niemand waar je bent.
Maar wordt deze data niet constant doorgestuurd? Het leek mij zo, omdat je bij verbinding maken met de app direct kan zien waar diegene zich bevindt.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:35:
[...]

Maar wordt deze data niet constant doorgestuurd? Het leek mij zo, omdat je bij verbinding maken met de app direct kan zien waar diegene zich bevindt.
Wat is "de app"?
GPS zend niets uit.
Je simkaart kan data versturen via een dataverbinding of SMS. Of en hoe die dat doet hangt af van welke apps op het horloge staan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:35:
Maar wordt deze data niet constant doorgestuurd?
Doorgestuurd waar naar toe?

Verwijderd

Topicstarter
Buiten de Samsung Gear nog andere soorten?
Even het gps gebeuren buiten beschouwing te laten; een standalone watch met stappenteller, die kan bellen met eigen simkaart. Ik zoek vast verkeerd maar ik kom ze niet tegen?

Behalve zoiets https://www.geeektech.com...mart-watch-bluetooth.html

Maar ik vind er verder niet veel over, en wil wel zeker zijn dat de belfunctie in nood echt werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 14:03 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Juist de simkaart en de verbinding met het gsm netwerk zorgt er voor dat je te lokaliseren bent. GPS is alleen iets nauwkeuriger. En qua straling is een gsm constant aan het zenden, een gps is dat niet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1