Beste tweakerts,
Misschien niet helemaal de juiste forum plek maar kon zo 123 geen betere vinden. Suggesties welkom. Het betreft een project waar ik al tijd mee bezig ben. Ik wil een digitale service aanbieden die, gezien de populariteit van het onderwerp in Amerika, gericht zal zijn op Amerikaanse klanten. Heb inmiddels in Laravel een front end gemaakt en deze in een Spark jasje gegoten. De backend is met name in Java. Het voordeel van Spark is dat je binnen korte tijd een betalingssysteem aan je SaaS gekoppeld hebt, bijv Stripe. (technische details niet echt relevant
)
Nu zit ik mij een beetje in te lezen m.b.t. af te dragen belastingen. Ik ben inmiddels op de hoogte van de MOSS regeling maar als ik het goed lees, is deze alleen voor EU customers. Als ik op dezelfde website informatie lees over BTW betalen, wordt e.e.a. onduidelijk. Er staat:
Cross-border VAT - Services - Countries within the EU - Selling to consumers
Nu voor: countries outside the EU - Selling
Iemand anders met dit bijltje gehakt??
Misschien niet helemaal de juiste forum plek maar kon zo 123 geen betere vinden. Suggesties welkom. Het betreft een project waar ik al tijd mee bezig ben. Ik wil een digitale service aanbieden die, gezien de populariteit van het onderwerp in Amerika, gericht zal zijn op Amerikaanse klanten. Heb inmiddels in Laravel een front end gemaakt en deze in een Spark jasje gegoten. De backend is met name in Java. Het voordeel van Spark is dat je binnen korte tijd een betalingssysteem aan je SaaS gekoppeld hebt, bijv Stripe. (technische details niet echt relevant
Nu zit ik mij een beetje in te lezen m.b.t. af te dragen belastingen. Ik ben inmiddels op de hoogte van de MOSS regeling maar als ik het goed lees, is deze alleen voor EU customers. Als ik op dezelfde website informatie lees over BTW betalen, wordt e.e.a. onduidelijk. Er staat:
Cross-border VAT - Services - Countries within the EU - Selling to consumers
ok, dus BTW laten betalen op basis waar ze vandaan komen.You must normally charge your customers VAT at the rate that applies in your country, except for telecommunications, broadcasting and electronic services, which are always taxed in the country where the customer belongs (where a private person has a permanent address or usually resides or where a non-taxable person is established).
Nu voor: countries outside the EU - Selling
Als ik dit lees, zou ik geen BTW hoeven te heffen aan Amerikaanse klanten. Maar klopt dat wel? Heb ik dan geen oneerlijk voordeel t.o.v. Amerikaanse bedrijven die hetzelfde zouden aanbieden?If you provide services to customers outside the EU, you normally do not charge VAT (but if the service is used in another EU country, that country can decide to levy the VAT), though you may still deduct the VAT you yourself have paid on your related expenses (goods/services bought in specifically to make those sales).
Iemand anders met dit bijltje gehakt??