Toon posts:

HELP pentium3 of amd1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen wie kan mij helpen
ik wil een nieuwe snellere cpu
nu twijfel ik tussen een P3/1gig/133mhz
of een amd1200/200mhz
ik weet het niet met amd
ik weet hij is sneller maar krijg ik met die amd wel een stabiel systeem?
zoveel weet ik ook niet van computers
voor die amd1200 dacht ik een mobo asus a7v
mobo pentium3 asus cusl2-c
ik heb hem ook 24/7 aan staan
gezien de warmte ontwikkeling met amd (wat ik lees weet ik het niet)
en kan een amd met alle software overweg?
kunnen jullie mij helpen een beslissing te nemen? :?
bedankt alvast

Verwijderd

Vind je het moeilijk om een PC te tweaken (BIOS, & Windhooz) :? :? :?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb hem ook 24/7 aan staan
gezien de warmte ontwikkeling met amd (wat ik lees weet ik het niet)
en kan een amd met alle software overweg?
Wat bedoel je daar nou mee? Dit is geen Nederlands volgens mij. Een AMD kan prima 24/7 aan staan, hij produceert idd nogal wat warmte, maar dat is prima op te lossen met een goede koeler (iets wat trouwens het prijsverschil wel wat minder groot maakt, aangezien de boxed-Intel koeler al errug goed is)...

Een AMD kan gewoon met alle software overweg. Meer valt daar niet over te zeggen eigenlijk...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik persoonlijk zou voor die AMD gaan idd, echter wel een kanttekening.
De i815 is imo een serie met minder problemen dan de huidige chipsets voor de athlon. Zet een PIII op een i815 en 't draait. Vaak zal dit bij een athlon precies 't zelfde zijn, echter je hebt de kans dat je een bios moet flashen of nieuwe drivers downloaden. Andere kant is dat die i815 max 512 Mb geheugen kan hebben.

Afhankelijk van wat je ermee wilt doen (overclocken?) moet je bij die athlon iig een koeler kopen.

Ik zie het zo:
Thuis PC: AMD
Kantoor PC's: PIII/IV

Mooi i815 bord: MSI i815EP-PRO (eventueel met raid)

Verwijderd

ik draai nu sinds een maand amd :9 ( zie spec. in mijn sign )
het is rete stabiel en de temp is nu 43C 100% cpu load (koetje/proxy/ftp/http server) ik heb hem 8.5 dgn continu aan het draaien gehad hij kon langer , maar ik heb hem perongeluk gereboot met mn stomme kop |:(
als je bewijs wil hebben dan mail ik je het wel :)
tip: koop een goed mobo en een goede koeler dat voorkomt een hoop problemen

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik draai nu sinds 2 weken een tb 1,4 ghz 266mhz op een asus aa7v133 en ik moet zeggen damn wat een bak beest :) it eats pentiums for lunch :P
had hier voor een p3 800 op een asus cusl2 maar dit ding is echt veel stabieler dan me vorige pentium systeem, gaan zou ik zeggen om dat die 1200 zeker nog wel beter performed dan een p4 1,2 en kwa software pakt ie ook alles,
* Hubert was intell man, nu..... amd forever baby :P

btw als je van amd een dispatch note krijgt over 1 rol van 500 thunderbird stickers wil dat dan zeggen dat ik ze toch krijg als *kuch* reseller *kuch* :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:57

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op maandag 09 juli 2001 03:10 schreef hezik het volgende:
De i815 is imo een serie met minder
Afhankelijk van wat je ermee wilt doen (overclocken?) moet je bij die athlon iig een koeler kopen.

Ik zie het zo:
Thuis PC: AMD
Kantoor PC's: PIII/IV
lol die i815 is een brakke serverchip :) is echt nie flawless,
amd op t werk werkt ook prima hoor, t'gaat r om hoe je je systeem afstelt natuurlijk, je kan de beste onderdelen hebben maar als je die niet goed in overleg plaatst en configureert heb je nog een super brak systeem.

ben dus ook sinds kort over op amd en wouw!! ik hoef echt geen intell meer, zoveel bang for your buck, alleen voor de prijs zou je al amd moeten nemen, en kwa performance, damn beats intell's ass boy :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik zou voor de P3 Kiezen, maar dat is een persoonlijke keus omdat ik een hekel heb aan die kut AMD-procs

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik ga zaterdag het volgende systeem halen:

Asus A7M 266 ddR (origina MD chipset)
Athlon 1.4 Ghz Thunderbird
512 MB ddr dam
Maxtor 7200 RPM 40GB HD
Geforce 2 Pro 64 MB ddr.
CD-dvd
CDr
Modem
Soundblaster Live!
thermale cooler
Thermaltake Airflow inducer (die athlons worden nogal warm)

oh ja!!!
Sony trinitron 120 Hz by 1280X1024 19" monitor met USB-hub. (4 usb poorten aan de voorkant.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 13:02

Xtremelead

powered by E-MU

Op maandag 09 juli 2001 08:56 schreef Domtowner het volgende:
Ik zou voor de P3 Kiezen, maar dat is een persoonlijke keus omdat ik een hekel heb aan die kut AMD-procs
...daar gaan we weer...

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

lol die i815 is een brakke serverchip is echt nie flawless,
Wat is er dan zoal mis mee volgens jou?
amd op t werk werkt ook prima hoor, t'gaat r om hoe je je systeem afstelt natuurlijk, je kan de beste onderdelen hebben maar als je die niet goed in overleg plaatst en configureert heb je nog een super brak systeem.
Als je een bedrijf bent en 60 PC's hebt staan dan _wil_ je die niet in goed overleg moeten configureren. Dan wil je gewoon dat hij werkt, bij voorkeur recht uit de doos.

Verwijderd

ik zou de atlon 1200/266 gaan met DDR mobo en NIET(!!) OEM ram nemen, maar het duurdere merk ram. de athlon loopt ook stabiel, mits je de nieuwste drivers installeerd, maar dat is altijd aan te bevelen (ja ja, ook voor een Intel). een Athlon 1200/266 is een stuk sneller dan een PIII/1Ghz. maarja dat is mijn mening ;).

Verwijderd

ik dacht dat niemand`t zou zeggen maaruh... iets meer geld uitgeven en een goede betrouwbaare stabiele processor kopen intel !!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Agree >:)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op maandag 09 juli 2001 10:28 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

ik dacht dat niemand`t zou zeggen maaruh... iets meer geld uitgeven en een goede betrouwbaare stabiele processor kopen intel !!
Agree 2 >:)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

graag wat meer uitleg. Het is vrij "lauw" om zo`n harde uitspraak neer te leggen en er argument aan te hangen als: "is toch veel stabieler" Kom dat met feiten en bewijzen.

Dit soort onzin (vergeef me de taal) is de grondslag van dingen als racisme. En durf eens te zeggen dat dat niet zo is.

Nb: nee ik vraag jullie nu niet om met die argumenten te komen want dan is dit topic zo dicht.

:)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Waarom zijn er toch mensen die of AMD of Intel gericht zijn... ooit gedacht aan de mogelijkheid dat beide iets voor zich te zeggen hebben |:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Ik denk dat APPIE_25_ eerst maar eens de vraag van who_am_i voor zichzelf moet beantwoorden. Het is een feit dat als je een AMD systeem lekker snel wil laten draaien je het BIOS in moet. Heb ook een vriend met een 1GHz AMD, toen ik daar voor het eerst achter zat dacht ik:"is dit het nou?". Alles bleek superconservatief ingesteld te zijn, en afgezien van pure cpu kracht was mijn P!!! sneller op elk vlak, ook op memoryperformance. Heb ik wel wat verandering in gebracht allicht ;)
Een Intel met Intel chipset is mijn ervaring, presteerd direct al goed uit de box (zeker als je een fatsoenlijk BX bord hebt, met i815's heb ik geen ervaring)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dus wil je zeggen dat je een AMD eerst moet tweaken voordat je er echt wat uithaalt?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 10:38 schreef Dinictus het volgende:
graag wat meer uitleg. Het is vrij "lauw" om zo`n harde uitspraak neer te leggen en er argument aan te hangen als: "is toch veel stabieler" Kom dat met feiten en bewijzen.

Dit soort onzin (vergeef me de taal) is de grondslag van dingen als racisme. En durf eens te zeggen dat dat niet zo is.

Nb: nee ik vraag jullie nu niet om met die argumenten te komen want dan is dit topic zo dicht.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 10:45 schreef abbadon het volgende:
Ik denk dat APPIE_25_ eerst maar eens de vraag van who_am_i voor zichzelf moet beantwoorden. Het is een feit dat als je een AMD systeem lekker snel wil laten draaien je het BIOS in moet. Heb ook een vriend met een 1GHz AMD, toen ik daar voor het eerst achter zat dacht ik:"is dit het nou?". Alles bleek superconservatief ingesteld te zijn, en afgezien van pure cpu kracht was mijn P!!! sneller op elk vlak, ook op memoryperformance. Heb ik wel wat verandering in gebracht allicht ;)
Een Intel met Intel chipset is mijn ervaring, presteerd direct al goed uit de box (zeker als je een fatsoenlijk BX bord hebt, met i815's heb ik geen ervaring)
Dat bedoel ik dus...... :)

Verwijderd

Om nog even terug te komen op de vraag van de topic starter. P!!! 1Ghz + Cusl2-c levert een retestabiel (en lekker overklokbaar systeem op, heb ik zelf namelijk ook), maar een AMD 1.2Ghz + a7v ook (gebouwd voor een vriend)...
Dus it's your choice...

PS waarom pak je geen 266fsb athlon + ddr board à la dinictus?

• Mirage
  • Laatst online: 26-08 22:52
Op maandag 09 juli 2001 10:49 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

leest dan de topics daar staan toch genoeg problemen?? 90% amd
1. En waarom denk je dat dat is de meeste problemen zijn trouwens de via chipset niet de processor.

2. Hij produceert meer warmte en sommige mensen kunnen geen koelers monteren en sommige bedrijven kunnen geen koelers maken

3. De meerderheid van de tweakers heeft naar mijn mening tegenwoordig amd

4. De amd is makkelijker over te klokken dus krijg je er wat eerder problemen mee met de stabiliteit en wederom de hitteproductie.

Nee ik ben geen amd fan ik zie gewoon wat ik zie en dat is dat amd op dit moment betere prijs/kwaliteit/snelheid als intel heeft. Kan weer veranderen en dan koop ik weer fijn intel. :) (dit is ook niet als flame bedoelt). Ik onderbouw nu alleen mijn mening.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Op maandag 09 juli 2001 09:31 schreef Dinictus het volgende:
Ik ga zaterdag het volgende systeem halen:

Asus A7M 266 ddR (origina MD chipset)
Athlon 1.4 Ghz Thunderbird
512 MB ddr dam
Maxtor 7200 RPM 40GB HD
Geforce 2 Pro 64 MB ddr.
CD-dvd
CDr
Modem
Soundblaster Live!
thermale cooler
Thermaltake Airflow inducer (die athlons worden nogal warm)

oh ja!!!
Sony trinitron 120 Hz by 1280X1024 19" monitor met USB-hub. (4 usb poorten aan de voorkant.
als je een beetje vlotte bak wilt zou ik qua hdd geen maxtor halen maar ibm 60gxp, die zijn het snelst

verder kun je met raid de boel nog sneller maken, maar dan heb je wel een ander mobo nodig, bijv. de Gigabyte (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/179770) en nog een ibm 60gxp
als je de gigabyte haalt heb je niet perse een soundcard meer nodig

• Mirage
  • Laatst online: 26-08 22:52
[ontopic]
Keus moet je zelf weten persoonlijk zou ik voor de amd gaan is op dit moment goedkoper en sneller. Maar als je voor de p3 wil gaan vanwege de goede naam be my guest. K zeg nu niet je moet amd of intel ze zijn allebei goed alleen voor de amd betaal je nu wat minder voor meer performance. Alleen wel goede koeler eropzetten he ;) . Ik raad dus de amd aan op dit moment maar wie ben ik om dat te doen :P .
[ontopic]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 10:49 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

leest dan de topics daar staan toch genoeg problemen?? 90% amd
hoeveel mensen hebben die vragen over amd en hoeveel over een intel?? vragen zijn trouwens niet altijd problemen. een amd KAN ook stabiel lopen en Intel KAN ook brak zijn. maar wat is nou het verschil tussen een goed lopende amd en een goed lopende Intel, 1 extra reboot per maand?? en hoeveel mensen klokken hun proc over, is volgens mij vragen om problemen. je kan niet zeggen amd is slecht en intel is goed, mijn duron loopt ook goed met de standaard divers en zonder tweaks en een Intel heeft ook de nodige problemen.

het is en blijft een keus van de gebruiker, Intel yes, AMD yes.

mijn mening, niet de jouwe

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 10:51 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus...... :)
i820, zegt je dat iets???

Verwijderd

>:)
edit:
tis vroeg, tis maandag...

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:18 schreef raoul het volgende:

[..]

i820, zegt je dat iets???
chipset p4?? :)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:23 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

chipset p4?? :)
nee van de p3, eerst mobo's met RDRAM, werkte niet echt goed. of weet jij dat soms niet? of wil je fouten van Intel onkennen? Intel is niet perfect, AMD ook niet

Verwijderd

euh, p4 is toch 850 ? 820 was een heel groot fiasco...
edit:
raoul was me voor...

Verwijderd

Gewoon lekker AMDtje kopen,
kost minder centjes en lekker snel!
onstabiel? gelul!, mijn 1333@1571b staat nu al zo`n 8 dagen heerlijk te grazen, ik wil hier niet intel af kraken;) maar waarom zou je meer voor minder betalen?

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kojak2001,

Thanks voor het advies.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, misschien om niet als ik met een KT7 (welke anders?) en MX probleem te hoeven klooien. 3D crashed binnen een minuut en daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Niet onoverkomelijk, maar 't kost wel tijd en inspanning.

Tis de bak van mijn schoonpapa, zelf een Asus plank die probleemloos een Tbird van leven voorziet.
Pagina: 1