[Online.nl] Verhuizen, dienst niet (geheel) leverbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Hi mede tweakers!

Een vraag: ik heb momenteel online.nl, naar volle tevredenheid krijg ik voor €30,00 per maand 50 Mb/s vDSL. Ik neem alleen internet af, want ik hoef en kijk nooit TV. Eind deze maand ga ik verhuizen naar een andere plaats (Meppel).

In Meppel is online.nl ook beschikbaar, alleen met een snelheid van slechts 10 Mb/s OF de keuze voor glasvezel. Ik kan dan voor €33,00 per maand 50 Mb/s ontvangen. Klinkt goed zou je zeggen! Voor die €3 meer per maand overstappen naar glasvezel is acceptabel.

Maar... Online.nl verplicht mij om er dan interactieve TV bij te nemen van €10,50 per maand! Daarmee wordt het totaal ineens €43,50 en dat maakt het aanbod ineens veel minder interessant. Aangezien ik geen TV wil/gebruik.

Online.nl doet nu moeilijk over het beëindigen van het contract. Naar mijn mening kunnen zij immers het product wat ik wil niet leveren. Ik ben erg benieuwd wat nu mijn rechten staan en of iemand eerder in een dergelijke situatie heeft gezeten.

Beste antwoord (via Fidelity op 04-09-2017 13:29)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nog maar eens een belletje wagen met de voorwaarden in hand. Opzeggen moet naar mijn mening gewoon mogelijk zijn.
Ze kunnen de vDsl dienst van 50mbit immers niet leveren en bieden geen vergelijkbaar alternatief.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit over rechten gaat en niet over de dienst an sich, geef ik het topic een schopje van IH naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ben je pas recentelijk overgestapt naar online? En wat voor abonnement heb je daar?

Uit hun voorwaarden:
9.3 Als de Klant Online.nl opdracht geeft de aansluiting – behorende bij de afgenomen Dienst – te verhuizen, houdt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Online.nl aan de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst of om de Overeenkomst op te zeggen waarbij de opzegtermijn van een (1) maand geldt.

9.4 Indien de Klant een Overeenkomst heeft afgesloten voor afname van de Dienst FiberFast (Ultra) van Online.nl en vervolgens binnen de minimale contractstermijn verhuist naar een adres waar Online.nl geen toegang tot deze Dienst kan verlenen, heeft de Klant de keuze:
a: om zijn huidige Overeenkomst voor FiberFast (Ultra) te ontbinden en de overeengekomen termijn van FiberFast (Ultra) af te betalen, na ontvangst van een slotnota; of
b: om zijn huidige Overeenkomst voor FiberFast (Ultra) te ontbinden zonder schadeplichtig te zijn en voor zijn nieuwe adres per direct een Overeenkomst af te sluiten voor een bepaalde termijn van minimaal 12 maanden voor levering van een Dienst die qua snelheid en dienstenpakket naar het oordeel van Online.nl het meest overeenkomt met de door de Klant afgenomen Dienst FiberFast (Ultra) van Online.nl.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 04-09-2017 13:12 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
naitsoezn schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:11:
Ben je pas recentelijk overgestapt naar online? En wat voor abonnement heb je daar?

Uit hun voorwaarden:

[...]
Vreemd dat ze dan zo moeilijk doen dan, want als ik het zo lees kan ik dus gewoon opzeggen. Heb dit contract sinds maart dit jaar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nog maar eens een belletje wagen met de voorwaarden in hand. Opzeggen moet naar mijn mening gewoon mogelijk zijn.
Ze kunnen de vDsl dienst van 50mbit immers niet leveren en bieden geen vergelijkbaar alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fidelity schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:14:
[...]

Vreemd dat ze dan zo moeilijk doen dan, want als ik het zo lees kan ik dus gewoon opzeggen. Heb dit contract sinds maart dit jaar
Nou ja, als je sinds maart van dit jaar Fiberfast hebt afgesloten voor de duur van 12 maanden, dan lees ik juist in die voorwaarden dat je niet zomaar kosteloos kunt opzeggen: Of je koopt de resterende contractduur af, of je neemt een nieuw abonnement (op een Dienst ze ze wel kunnen leveren) bij hun af.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
defusion schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:18:
Gedaan! En inderdaad, nu kan er ineens wel opgezegd worden |:( Moet nog even een bewijs leveren (kopie koopcontract) en dan ontvang ik met enkele dagen een bevestiging van opzegging ondanks dat ik nog geen 12 maanden bij ze zit.

@naitsoezn: Ik had hiervoor vDSL, ik wou graag Fiber! :) Maar dan zonder TV, en dat kan niet bij Online. Zelfs niet als uitzondering.

Kortom ik ben geholpen! Thanks allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
Fidelity schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:29:

@naitsoezn: Ik had hiervoor vDSL, ik wou graag Fiber! :) Maar dan zonder TV, en dat kan niet bij Online. Zelfs niet als uitzondering.

Kortom ik ben geholpen! Thanks allemaal!
Er zijn genoeg leuke glasvezelaanbieders waar je wel alleen internet kan afnemen. Gelukkig is de glasvezelkabel in Meppel open voor meerdere partijen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1