Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GPU Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee heej!

Mijn huidige systeem begint wat te haperen, dit is vooral gekomen door mijn nieuwe 144hz scherm, hij vind de extra FPS niet heel tof dus ik dacht daar moet een nieuwe GPU in!

Op het moment heb ik dit;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 169,45€ 169,45
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,90€ 64,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
2Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 77,25€ 154,50
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
1Crucial BX200 240GB€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX200 480GB€ 249,99€ 249,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 718,29

Ik ben aardig tevreden over het algemeen, alleen die frame dips kunnen dus echt niet. Bedoeling is om Overwacht stabiel op 122/140hz te kunnen spelen. Games zoals GTA/Witcher etc op High ~60FPS? Komende tijd zal het allemaal nog 1080p blijven.

Ik zat te kijken naar een GTX 1070, lijkt me iets meer dan ik nodig zal hebben maar een beetje marge is nooit verkeerd. Ik weet alleen niet of de rest CPU/PSU etc ook een upgrade nodig heeft?

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:41
met een GTX-1070 zou ik als ik jou was een iets hogere voeding gaan kopen en dan natuurlijk ook gelijk een betrouwbare voeding. voor de marge die je dan hebt raad ik minimaal een 550/600w voeding aan.

dan heb je ook nog wat ruimte voor speling mocht je later upgrade met andere hardware of misschien wel een tweede kaartje (SLI)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

gamerboy schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:10:
met een GTX-1070 zou ik als ik jou was een iets hogere voeding gaan kopen en dan natuurlijk ook gelijk een betrouwbare voeding. voor de marge die je dan hebt raad ik minimaal een 550/600w voeding aan.

dan heb je ook nog wat ruimte voor speling mocht je later upgrade met andere hardware of misschien wel een tweede kaartje (SLI)
Grappig :X
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:25:
Ik ben aardig tevreden over het algemeen, alleen die frame dips kunnen dus echt niet. Bedoeling is om Overwacht stabiel op 122/140hz te kunnen spelen. Games zoals GTA/Witcher etc op High ~60FPS? Komende tijd zal het allemaal nog 1080p blijven.

Ik zat te kijken naar een GTX 1070, lijkt me iets meer dan ik nodig zal hebben maar een beetje marge is nooit verkeerd. Ik weet alleen niet of de rest CPU/PSU etc ook een upgrade nodig heeft?
Voor 1080p is de GTX 1060 momenteel een mooie kaart maar wil je net even die extra FPS eruit halen ivm 144hz dan inderdaad een 1070.

Verder heb je gewoon een erg mooi systeem draaien. 1070'tje erbij en je kunt los!
"Advies" van @gamerboy kun je gewoon links laten liggen. Slaat namelijk als een tang op een varken.

@hanvandijk voeding is nog geen 2 jaar op de markt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 04-09-2017 13:45 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Als die PSU niet al te oud is dan kan dat nog gewoon hoor.
Een 1070 is wel behoorlijk wat extra marge... Een 1060 is al leuk

@Switchie ah! dat wist ik niet. Dan is er helemaal geen probleem :)
als TS graag in het rode kamp wil blijven is misschien een RX 570 nog een optie. Hoewel die denk ik niet echt fijn verkrijgbaar zijn

[ Voor 45% gewijzigd door hanvandijk op 04-09-2017 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
De PSU is besteld op 01-06-16. Wat ouder dan een jaartje maar dat moet wel goed kunnen toch?

Ja ik heb dan liever wat extra PK zodat het "echt" soepel loopt. Als ik mijn PSU of CPU niet hoef te upgraden is dat ook zeker geen probleem.

Zit er nog verschil in de versies (naast de prijs) is er 1 1070 echt de beste, of is het meer kwa looks etc.

Kwa kamp kan het me echt niet klappen, wat me de beste bang for buck geeft doet me meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2017 13:54 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:53:
De PSU is besteld op 01-06-16. Wat ouder dan een jaartje maar dat moet wel goed kunnen toch?

Ja ik heb dan liever wat extra PK zodat het "echt" soepel loopt. Als ik mijn PSU of CPU niet hoef te upgraden is dat ook zeker geen probleem.

Zit er nog verschil in de versies (naast de prijs) is er 1 1070 echt de beste, of is het meer kwa looks etc.

Kwa kamp kan het me echt niet klappen, wat me de beste bang for buck geeft doet me meer.
Looks zijn pas relevant als je geld teveel hebt :p

Voor een deftig potje GTA 5 op Full hd (1080p) kun je momenteel uitstekend uit de voeten met een Gtx 1060. Wil je inderdaad net even die extra fps's pakken ivm jouw 144hz scherm dan is de 1070 het meest voor de hand liggend.

Ps. wat betreft je huidige voeding. Daar hoef je de komende 5 jaar waarschijnlijk niet naar om te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 04-09-2017 13:58 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
de meeste nieuwe games zijn op 60 fps geen enkel probleem met de GTX 1060.
Wil je inderdaad het volle gebruik uit je 144hz scherm halen is een gtx 1070 de betere optie.

qua looks is het natuurlijk helemaal persoonlijk. Maar de koeler die de fabrikant op de kaart schroeft heeft nog wel een beetje invloed op de prestaties.

Ik ben persoonlijk fan van MSI op GPU gebied. pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Dit is puur op eigen voorgaande ervaringen en ik heb hier absoluut geen gedegen onderbouwing voor

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf ook geen persoonlijke voorkeur voor een fabrikant, alles in mijn kast is aardig zwart/grijs dus die kant zou ik ook op willen gaan.

De prijs loopt alleen aardig uit elkaar.

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G is ong 525-550, dan heb je ook nog de Z en de X versies? (drek even google)

Maar als ik dan bij 1080's ga kijken, zie ik dat die ook vanaf ~550 beginnen. Aardig klein verschil lijkt me? Of kijk ik ergens overheen?

https://tweakers.net/pricewatch/552189/palit-geforce-gtx-1070-jetstream-8gb.html

Dit zou ik persoonlijk dan kiezen, puur en alleen om dat backplate gewoon clean is. Zon zwart MSI logo vind ik ook nog wel te doen maar sommige zijn echt veel ste druk.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:11:
Maar als ik dan bij 1080's ga kijken, zie ik dat die ook vanaf ~550 beginnen. Aardig klein verschil lijkt me? Of kijk ik ergens overheen?
Je kunt altijd op blijven rekken natuurlijk.
Als je vanaf jouw i5-6400 steeds een cpu pakt die 'slechts' iets duurder is kom je uiteindelijk ook wel bij een cpu van 1000 euro uit
Enfin. Een Gtx 1080 voor 1080p gamen is een tikkeltje overkill.
Dit zou ik persoonlijk dan kiezen, puur en alleen om dat backplate gewoon clean is. Zon zwart MSI logo vind ik ook nog wel te doen maar sommige zijn echt veel ste druk.
Dat is persoonlijk, kunnen we niet mee helpen :)

Verwijderd

Als je gewoon 1080p 60hz wilt gamen, dan kun je gaan voor een GTX 1060. Maar als je op hogere refreshrates wilt gaan gamen dan zou ik toch voor een GTX 1070 gaan.

Wat @gamerboy is klinkare onzin, een 1070 kan prima mee met een 450watt voeding, zeker van corsair, want de Pascal series zijn heel zuinig. Zegmaar als je 380 het aankan met die voeding, dan kan een 1070 het helemaal! :)

Verwijderd

Topicstarter
Net even gekeken, en de 1070 heeft een max power usage van 150, tegenover de 190 van de R9 380. Netjes!

Ik ben bang dat de 1060 net niet genoeg power heeft om 120/140 zonder echte dips aan te kunnen. 1070 zal perfect zijn!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:49:
Net even gekeken, en de 1070 heeft een max power usage van 150, tegenover de 190 van de R9 380. Netjes!
Denk dat 150w wel iets te optimistisch is. Denk eerder rond de 200w als je hem flink op zijn staart trapt.
Ik ben bang dat de 1060 net niet genoeg power heeft om 120/140 zonder echte dips aan te kunnen. 1070 zal perfect zijn!
Angst is de slechtste raadgever ;)
Op b.v. Youtube zijn legio praktijkvoorbeelden te vinden om jouw 'angst' om te zetten naar een rationeel en gefundeerde beslissing

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:09:
[...]

Denk dat 150w wel iets te optimistisch is. Denk eerder rond de 200w als je hem flink op zijn staart trapt.

[...]

Angst is de slechtste raadgever ;)
Op b.v. Youtube zijn legio praktijkvoorbeelden te vinden om jouw 'angst' om te zetten naar een rationeel en gefundeerde beslissing
Ja ben momenteel nog op men werk, dus zo ff tussendoor neuzen kan wel maar ik zal straks thuis even op mijn gemakje gaan zoeken. Overal word wel een 500watt PSU aangeraden voor een 1070. Niet waard om toch te investeren in een 500+ PSU?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:13:
[...]

Ja ben momenteel nog op men werk, dus zo ff tussendoor neuzen kan wel maar ik zal straks thuis even op mijn gemakje gaan zoeken. Overal word wel een 500watt PSU aangeraden voor een 1070. Niet waard om toch te investeren in een 500+ PSU?
Laten we eens gek doen:
Gtx 1070 - 250w
I5 6400 - 100w
Ssd's e.d. - 50w

En dan houdt ik het al onrealistisch hoog aan :)

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

gamerboy schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:10:

een R9 380 neemt dan ook meer wattage dan een 1070... waarom dan een betere / hogere voeding aanraden? 8)7

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Verwijderd

Topicstarter
En ik wou in eerste instantie al een zwaardere PSU aan schaffen, ben nu wel erg benieuwd wat hij (max) trekt. Denk straks even zon Wattage meter tussen doen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:25:
En ik wou in eerste instantie al een zwaardere PSU aan schaffen, ben nu wel erg benieuwd wat hij (max) trekt. Denk straks even zon Wattage meter tussen doen.
Koop je een gpu om lekker te gamen of om milieubewust bezig te zijn? ;)

Zoals ik al aangaf, als je een beetje je best doet zal hij waarschijnlijk ergens rond de 200w verstoken.
Totale systeem richting de 300w jagen zal al een uitdaging worden

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:49:
[...]

Koop je een gpu om lekker te gamen of om milieubewust bezig te zijn? ;)

Zoals ik al aangaf, als je een beetje je best doet zal hij waarschijnlijk ergens rond de 200w verstoken.
Totale systeem richting de 300w jagen zal al een uitdaging worden
Om mee te gamen, maar vraag me nu wel af wat zon systeempje dan daadwerkelijk trekt aan stroom. Puur nieuwsgierigheid.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:51:
[...]

Om mee te gamen, maar vraag me nu wel af wat zon systeempje dan daadwerkelijk trekt aan stroom. Puur nieuwsgierigheid.
Ongeveer 10% van wat een waterkoker uit het stopcontact trekt :P

Maar aangezien je overstapt op dit vraagstuk. Mogen we concluderen dat je oorspronkelijke vraag naar tevredenheid is beantwoord?

Verwijderd

Topicstarter
Zekers! Het gaat een 1070 worden, nog even kijken welke maar dat moet wel goed komen.
Bedankt voor alle antwoorden/hulp heren!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Let wel op dat die CPU voor 144 FPS zeker ook een bottleneck gaat zijn. De base clockspeed van de 6400 is best laag, dus je hebt een grote kans dat je 1070 lang niet je gewenste resultaat geeft door je CPU.

• Dr.Boom
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 09:01
Er wordt hier heel veel over de 1070 gepraat terwijl de prijzen van deze kaarten de pan uitschieten. Het prijsverschil tussen 1070 en 1080 is zo klein dat je een 1070 niet eens hoeft te overwegen... De 1060 is trouwens ook duur. Mocht je toch willen kijken naar deze range kaarten zou ik wachten tot de prijzen wat dalen want die zijn op dit moment veel te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:08:
Let wel op dat die CPU voor 144 FPS zeker ook een bottleneck gaat zijn. De base clockspeed van de 6400 is best laag, dus je hebt een grote kans dat je 1070 lang niet je gewenste resultaat geeft door je CPU.
Die 144hz is ook eigenlijk alleen bedoeld voor games zoals Overwatch, CS en dat soort "competitieve" games. GTA, The Witcher etc vind ik geen probleem om op 60FPS te spelen, als het maar stabiel is.
Dr.Boom schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:30:
Er wordt hier heel veel over de 1070 gepraat terwijl de prijzen van deze kaarten de pan uitschieten. Het prijsverschil tussen 1070 en 1080 is zo klein dat je een 1070 niet eens hoeft te overwegen... De 1060 is trouwens ook duur. Mocht je toch willen kijken naar deze range kaarten zou ik wachten tot de prijzen wat dalen want die zijn op dit moment veel te hoog.
Ja het gaat me ook om dat ik geen systeem upgrade hoef te doen. Het is ook puur en alleen dat ik die 144fps gewoon niet lekker kan draaien.

Als ik naar deze filmpjes kijk:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CsDGlSnsfdM]

Een 1070 zal denk ik toch wel een stuk soepeler spelen. Vooral bij drukke momenten met veel effects enz.
Maar als ik denk echt bij de prijzen ga kijken zal een 1070 ook minimaal 450 worden.

Zal dit nog snel gaan veranderen? Als het aanbod van AMD misschien wat groter word?

• Dr.Boom
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-08 09:01
Ik verwacht niet dat dit de komende zeg 6 weken al veel gaat veranderen. minimaal 3 maanden schat ik
Pagina: 1