Problemen Smart Album in Photo met datum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 11:58
Sinds vorige week in het bezit van een iMac, maar kwam bij Photo iets eigenaardigs tegen.
Wanneer ik een Smart Album maak en daar alle foto's van 4 augustus 2017 (04-08-2017) erin wil hebben, dan krijg ik de foto's van 8 april (08-04-2017). Blijkbaar verwisselt Photo de maand en de dag naar de amerikaanse notatie. Dit geldt voor regio instelling Nederland als VS en met toetsenbord instelling Nederlands. Wanneer ik toetsenbord instelling wijzig naar Engels is het probleem opgelost.
Voor datums met de dag groter dan 12, dus 13 t/m 31 geeft deze wel de juiste foto. Dat komt doordat er ook geen 13e maand is (alleen op mijn salarisstrook)

Hebben meer mensen dit probleem of kunnen bevestigen dat dit gebeurd?

Ik heb dat zowel in macOS Sierra als High Sierra Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
Is er nu niemand die dit kan reproduceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:33
EvdB schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:53:
Is er nu niemand die dit kan reproduceren?
Ik kan het reproduceren.

Het grappige is dat ik hier volgens mij al een aantal jaren geleden ook al mee bezig ben geweest. Ik weet niet meer of dat nou in de eerste versie van Photos was of zelfs nog in de iphoto app. Toentertijd ook al een bug report naar Apple gestuurd. Nooit meer aandacht maar is dus nog steeds niet opgelost.

Je zou het ook kunnen melden op https://bugreport.apple.com

• EvdB
Bedankt Pendora, ligt het dus toch niet aan mij.
Ik heb de bug gerapporteerd en ook via het feedback form van High Sierra beta versie. Hopelijk lossen ze dit dan op.