Audioinstallatie in keuken

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:41

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Over enkele maanden zullen wij onze nieuwe woningen betrekken. Voordat het zo ver is zal er binnenshuis nog een kleine verbouwing plaatsvinden, waarbij er o.a. een muur wordt verplaatst in de keuken en bijkeuken.

Graag zou ik gelijk gebruik willen maken van deze situatie door een tweetal inbouw speakers in het plafond te plaatsen. Echter ben ik er nog niet uit hoe ik dit wil aansturen én of er Tweakers zijn met dezelfde ervaring.

Ik heb hierbij de onderstaande eisen/wensen:
- Twee inbouwspeakers in het plafond
- Aansturen via bluetooth/wifi (engiszins gelijkwaardig aan bijv. Sonos)
- Optioneel aansturen via paneel in de muur of een kleine installatie welke in de kast geplaatst wordt.

Onduidelijk of dit een "Audiovraag" of een "Aankoopadvies" betreft

Bedankt

-P

Beste antwoord (via ChillPascal op 04-09-2017 20:09)

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 08:25

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Weet niet wat je budget is? Maar als goed is hebben de volgende Marantz 5012, 6012, 7012, 1608, 1508.

Voor de mogelijkheden zie de website van Denon/Marantz. Of informeer in winkel bij jou in de buurt ;-)

Edit:
Denon:
X4300H, X1400H, X6300H, X3400H, X2400H

[ Voor 57% gewijzigd door Daan_ op 04-09-2017 19:40 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Moet het perse in het plafond?

/outside the box modus:
Zou je geen speakers onder de kastjes (achter de plint) kunnen verstoppen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 12:10
Het geluidsbeeld van boven lijkt mij beter/mooier dan vanaf onderen.

Wat voor audio systeem gebruik je in de woonkamer?
Je zou daar een receiver kunnen plaatsen voor bij de tv en dan via zone 2 (de keuken) 2 speakertjes los kunnen aansturen of gezamelijk met zone 1 (woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:20:
Moet het perse in het plafond?

/outside the box modus:
Zou je geen speakers onder de kastjes (achter de plint) kunnen verstoppen?
Ja, ik ben er wel van overtuigt dat de speakers in het plafond gaan komen. Wél bedankt voor je reactie, ik hou er wel van om out-of-the-box te denken _/-\o_
NL_Scratch schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:28:
Het geluidsbeeld van boven lijkt mij beter/mooier dan vanaf onderen.

Wat voor audio systeem gebruik je in de woonkamer?
Je zou daar een receiver kunnen plaatsen voor bij de tv en dan via zone 2 (de keuken) 2 speakertjes los kunnen aansturen of gezamelijk met zone 1 (woonkamer).
Die set is nog niet aangeschaft, maar dit zal in eerste instantie een receiver worden met een 2.1 set. Deze zal later uitgebreid worden met surround boxen.

De optie die je noemt heb ik ook overwogen. Echter zie ik het niet zitten om kabels te trekken van de reciever (woonkamer, voorzijde woning) naar de plafondspeakers (keuken, achterzijde woning). Of zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 23:36

orf

Simpele versterker met een Chromecast Audio er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf heb ik gekozen voor een receiver met zone2 opstelling. Wel kabels getrokken (waren toch aan verbouwen). Alleen niet gekozen voor inbouw speakers, maar voor set B&W M1 die boven op de kast staan.

Je kunt ook kijken naar receiver zoals Marantz/Denon deze nu heeft met HEOS. Dan kun je de speakers als goed is draadloos aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Superdaantje schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:02:
Zelf heb ik gekozen voor een receiver met zone2 opstelling. Wel kabels getrokken (waren toch aan verbouwen). Alleen niet gekozen voor inbouw speakers, maar voor set B&W M1 die boven op de kast staan.

Je kunt ook kijken naar receiver zoals Marantz/Denon deze nu heeft met HEOS. Dan kun je de speakers als goed is draadloos aansturen.
Dit klinkt inderdaad interessant. Zo kan ik overdag gewoon dezelfde radiozender luisteren op de begane grond.

Naar welke speakers/receivers moet ik in dit geval kijken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Weet niet wat je budget is? Maar als goed is hebben de volgende Marantz 5012, 6012, 7012, 1608, 1508.

Voor de mogelijkheden zie de website van Denon/Marantz. Of informeer in winkel bij jou in de buurt ;-)

Edit:
Denon:
X4300H, X1400H, X6300H, X3400H, X2400H

[ Voor 57% gewijzigd door Daan_ op 04-09-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Budget is erg flexibel, maar hoe het er nu voor staat zo'n €2000-€2500 voor:
Receiver, 2x front, sub (beide gewoon bedraad) en dan twee speakers voor in de keuken.

Indien een 'standaard' sattalietspeaker handiger is voor mijn wensen zal ik dit zeker overwegen.

Erg bedankt voor je reacties. Ik ga mij eens even verdiepen in het de systemen en een bezoekje brengen aan de (nog te openen) Klubben in Amersfoort.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
ChillPascal schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:08:
Budget is erg flexibel, maar hoe het er nu voor staat zo'n €2000-€2500 voor:
Receiver, 2x front, sub (beide gewoon bedraad) en dan twee speakers voor in de keuken.

Indien een 'standaard' sattalietspeaker handiger is voor mijn wensen zal ik dit zeker overwegen.

Erg bedankt voor je reacties. Ik ga mij eens even verdiepen in het de systemen en een bezoekje brengen aan de (nog te openen) Klubben in Amersfoort.

Nogmaals dank.
Wat is het uiteindelijk geworden? (ben nu ook met research bezig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 21:47
Ik heb gewoon een zwarte ikea sonos bookshelf speaker bovenop de kastjes gelegd. Dit zie je nauwelijks en werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wat 7 jaar geleden relevant was in een dergelijke keuze is het nu vermoedelijk niet meer mannen ;)

@Shadow_Zero beter start je een eigen topic in Beeld en geluid koopadvies met je evt vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Klik

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.