• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:14
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Alternatief voor de Samsung Note 4.

Wat is je budget?
2e hands <300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, video's, nu.nl, firefox, Marktplaats, 9292ov

Wat heb je zelf al gevonden?
Oneplus 3T
- iets kleiner scherm
- geen microsd (?!)
- accu niet verwisselbaar (dit vind ik eigenlijk wel een dikke min,....)
rond 200 – 300 eur

LG G4

- zowat zelfde specs als Note 4
- ik lees op internet :o dat hij wat kwalen heeft

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoeft niet superdeluxe snel te zijn; ik ben niet zo heel veeleisend.... Note 4 was prima. Zoek een stabiel toestel waar ik nog minstens een jaar mee vooruit kan. Het liefste niet al te duur (2e hands)
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zoek stabiele telefoon zonder al te veel bekende kwalen

Must:
- verwisselbare accu;
- lekker groot scherm;
- geen Samsung (vanwege slechte ervaring met de Note 4....)
Nice to have:
Microsd slot
Dual Sim

[ Voor 5% gewijzigd door saken op 08-09-2017 23:18 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Is OLED een must? Zo nee zou je een redelijk aantal Xiaomi's kunnen overwegen, bijvoorbeeld.

Eerlijk gezegd is een flagship-ish telefoon voor jouw genoemde toepassingen wel echt de mother of overkill dus anything dual sim met een groot scherm zou oke moeten zijn. Xiaomi levert best wel lang updates. Niet altijd de nieuwste Android-versie onder de kap maar wel up to date security en een soepele, consistente gebruikservaring. De skin moet je ding zijn (mijn ding is 'ie echt niet bijvoorbeeld :+ ) maar met een andere launcher er op kun je natuurlijk van je telefoon maken wat je zelf wilt :)
Als je nu een redelijk nieuw model Xiaomi koopt verwacht ik dat je eerder drie dan één jaar voort gaat kunnen met de toepassingen die je noemt, en het hoeft waarschijnlijk ook nog niet eens de €200 (laat staan €300) te kosten.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Nadeel van Xiaomi is dat er geen Nederlands wordt ondersteunt. Een verwisselbare batterij kom je tegenwoordig niet meer tegen, echter is het ook niet heel moeilijk dit zelf te doen, zolang je de tijd neemt en voorzichtig te werk gaat. De Oneplus 3T is een erg mooie telefoon, echter is deze al ietjes ouder waardoor Android O eind dit jaar de laaste officiële Android update zal zijn. Echter heb je wel een hoop custom roms maar dat is niet voor iedereen een weggelegd.

pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver

Dit toestel is echt king tussen de 200-300 euro momenteel en voldoet ruim aan de eisen!

• saken
Puddi Puddin schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:38:
Nadeel van Xiaomi is dat er geen Nederlands wordt ondersteunt. Een verwisselbare batterij kom je tegenwoordig niet meer tegen, echter is het ook niet heel moeilijk dit zelf te doen, zolang je de tijd neemt en voorzichtig te werk gaat. De Oneplus 3T is een erg mooie telefoon, echter is deze al ietjes ouder waardoor Android O eind dit jaar de laaste officiële Android update zal zijn. Echter heb je wel een hoop custom roms maar dat is niet voor iedereen een weggelegd.

pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver

Dit toestel is echt king tussen de 200-300 euro momenteel en voldoet ruim aan de eisen!
Die Motorola lijkt me wel wat.
Leuke specs.... dual sim, microsd...
Helaas geen vervangbare batterij lees ik op Tweakers...
In een review las ik wel dat de geluidskwaliteit van de speakers erg slecht is...ik zet wel regelmatig mijn tel aan om op spotify te luisteren over de speakers als ik aan het werk ben.Heeft iemand ervaring met de geluidskwaliteit van de G5? (t.o.v. Note 4?)

[ Voor 10% gewijzigd door saken op 08-09-2017 23:17 ]

• Puddi Puddin
saken schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:03:
[...]

Die Motorola lijkt me wel wat.
Leuke specs.... dual sim, microsd...
Helaas geen vervangbare batterij lees ik op Tweakers... maar in dit filmpje zie ik toch echt dat het niet zo moeilijk is om deze te vervangen? YouTube: How To Insert Moto G5 Battery

In een review las ik wel dat de geluidskwaliteit van de speakers erg slecht is...ik zet wel regelmatig mijn Note 4 aan om op spotify te luisteren over de speakers als ik aan het werk ben.Heeft iemand ervaring met de geluidskwaliteit van de G5? (t.o.v. Note 4?)

Kan ik trouwens mijn Samsung Quickcharger van de Note 4 ook bij andere toestellen gebruiken bijv. de Motorola G5?
Vervangbare batterij vind je op nieuwe toestellen niet meer terug, haal dat maar uit je hoofd want dat verdwijnent in de toekomst helemaal.

Letop je hebt het nu over de Moto G5 en niet de Plus variant. Ik weet niet hoe de speaker is maar er zijn genoeg videos op YouTube. YouTube: Moto G5 Plus Speaker Test - Does It SUCK? (HD) Sowieso zijn speakers van een telefoon niet super, daar hebben we gelukkig Bluetooth boxjes voor als alternatief.

Daarnaast raad ik alleen aan de oplader te gebruiken die bij de telefoon geleverd wordt. Alternatieven zijn 2Ampere laders van 5V die ook kunnen. Wat staat er op de oplader van jou Note 4? Waar je vooral op moet letten is de voltage die moet namelijk 5V zijn of hetzelfde als met de meegeleverde lader, Ampère maakt niet uit dit regelt de telefoon zelf. Alles boven 2Ampere heeft geen zin.

• saken
Puddi Puddin schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:10:
[...]

Vervangbare batterij vind je op nieuwe toestellen niet meer terug, haal dat maar uit je hoofd want dat verdwijnent in de toekomst helemaal.

Letop je hebt het nu over de Moto G5 en niet de Plus variant. Ik weet niet hoe de speaker is maar er zijn genoeg videos op YouTube. YouTube: Moto G5 Plus Speaker Test - Does It SUCK? (HD) Sowieso zijn speakers van een telefoon niet super, daar hebben we gelukkig Bluetooth boxjes voor als alternatief.

Daarnaast raad ik alleen aan de oplader te gebruiken die bij de telefoon geleverd wordt. Alternatieven zijn 2Ampere laders van 5V die ook kunnen. Wat staat er op de oplader van jou Note 4? Waar je vooral op moet letten is de voltage die moet namelijk 5V zijn of hetzelfde als met de meegeleverde lader, Ampère maakt niet uit dit regelt de telefoon zelf. Alles boven 2Ampere heeft geen zin.
Het is zo'n fastcharger van Samsung: Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large_wm_brw/public/article_images/2014/10/galaxy-note-4-fast-adaptive-charger.jpg?itok=haQed0eK

INPUT: 100-240V
50/60HZ 0,50A
OUTPUT : 9.0V .. 1,67a or 6.0v .. 2.0a

Ohja fast charging vind ik ook wel heel belangrijk.....
Jammer van de G5 plus dat de camera wat uitsteekt.... lijkt me dat er dan wel snel krassen op de lens komen

[ Voor 3% gewijzigd door saken op 04-09-2017 12:15 ]

• Puddi Puddin
saken schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:12:
[...]

Het is zo'n fastcharger van Samsung: [afbeelding]

INPUT: 100-240V
50/60HZ 0,50A
OUTPUT : 9.0V .. 1,67a or 6.0v .. 2.0a

Ohja fast charging vind ik ook wel heel belangrijk.....
De Samsung lader kan je niet gebruiken.
1. Hij zal door beveiliging niet of heel langzaam opladen
2. Jou batterij vind dit niet heel leuk ;)

pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver ondersteund Quick Charge 2.0 hier meer der over -> https://www.google.nl/amp...rge-explained-563838/amp/

• saken
Oh, ik gebruik die Samsung Quickcharger wel bij mn powerbank...
https://www.banggood.com/...114740.html?rmmds=myorder
Of beter een andere kopen daarvoor?

• saken
Ik lees net dat de compas ontbreekt bij de G5plus... ik reis regelmatig buiten Europa gaat dit niet moeiljik worden met (offline) navigatie?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 04-09-2017 13:42 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
saken schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:40:
Ik lees net dat de compas ontbreekt bij de G5plus... ik reis regelmatig buiten Europa gaat dit niet moeiljik worden met (offline) navigatie?
Het kompas bepaald alleen de richting in waar je staat, met alleen de GPS weet hij dat dus niet. Of je nu in het buitenland zit of niet, functie is hetzelfde.

Wat ik van andere heb begrepen is dit geen super groot probleem, zolang je in de auto zit of fietst. Zie ook in het G5 Plus topic.

• saken
Net bij een winkel geweest en de telefoon uitgeprobeerd...
Wel jammer is dat het scherm niet zo helder kan, geluid had ook wel wat harder gemogen.
Scherm is ietwat kleiner dan de Note 4 maar is meer een kwestie van wennen denk ik.

Welke heb ik nog meer bekeken en hebben ook mijn interesse:
Motorola E4 plus (lekker groot scherm, netzoals de Note 4);
Asus Zenfone Max 5.5

Die AMOLED screen van de Note 4 was wel echt top.... besef ik nu pas na deze andere smartphones geprobeerd te hebben

• Puddi Puddin
saken schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:44:
Net bij een winkel geweest en de telefoon uitgeprobeerd...
Wel jammer is dat het scherm niet zo helder kan, geluid had ook wel wat harder gemogen.
Scherm is ietwat kleiner dan de Note 4 maar is meer een kwestie van wennen denk ik.

Welke heb ik nog meer bekeken en hebben ook mijn interesse:
Motorola E4 plus (lekker groot scherm, netzoals de Note 4);
Asus Zenfone Max 5.5

Die AMOLED screen van de Note 4 was wel echt top.... besef ik nu pas na deze andere smartphones geprobeerd te hebben
Moto E4 plus zal niet een heel snel toestel zijn. Mede omdat hij een MediaTek SoC heeft, hier zijn ook enkele reviews over op het internet. Daarnaast is de Zenfone Max een erg outdated toestel, android 5.0, zelfde zwakkere Snapdragon 410, echt de slechtste koop die je momenteel kan maken. Wellicht is je budget niet ruim genoeg?

pricewatch: Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart
pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs

[ Voor 15% gewijzigd door Puddi Puddin op 04-09-2017 21:07 ]

• saken
Inmiddels doet de Note 4 het weer. Dat is mooi maar toch is mijn vertrouwen in Samsung erg geschaad. Misschien dat ik dan toch voor de Motorola G5 plus ga; wel even wennen dat het voelt alsof ik er op achteruit ga :P

Heb de Motorola G5 plus vadaag in de winkel geprobeerd en hij voelt wel sneller dan de note

[ Voor 19% gewijzigd door saken op 08-09-2017 23:16 ]

• saken
Ik kan van een familielid gratis een HTC one M8 van 2 jaar oud krijgen.... de moeite waard of toch maar voor de G5 gaan? :)

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
saken schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:53:
Ik kan van een familielid gratis een HTC one M8 van 2 jaar oud krijgen.... de moeite waard of toch maar voor de G5 gaan? :)
Probeer de Lenovo P2, 5,5 Inch Amoled scherm

5100 MAH batterij en redelijk vlot toestel.
Pagina: 1