Sandisk Ultrafit snel genoeg voor Windows to Go?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb thuis geen Windows meer, maar soms heb ik het weleens nodig, omdat sommige applicaties niet werken. Sommige benchmarking tools en hardware checking tools zijn ook beter op Windows, dus een VM voldoet niet altijd.

Ik heb momenteel de volgende hardware die ik zou kunnen gebruiken:
  • Sandisk Ultrafit 64GB
  • Sandisk Ultrafit 128GB
  • Ewent EW7014 docking station USB 3.1 for HDD/SSD, maar misschien geen goede boot disk.
  • Seagate Desktop 2TB
Top-performance is niet nodig, maar het zou fijn zijn dat hij wel binnen 10 minuten opstart en dat alles verder wel redelijk werkt, daarvoor ben ik met USB een beetje bang.

Zou een Sandisk Ultrafit 64/128GB geschikt zijn om elke maand eens Windows 10 te booten en een paar kleine dingen te doen in applicaties die alleen op Windows draaien? Ik heb net een 500GB Samsung-disk met enkele pending sectors weg gegooid, wel zonde achteraf, was een mooie optie geweest.

Op https://docs.microsoft.co...ng/windows-to-go-overview lees ik high random read/write speeds and support the thousands of random access I/O operations per second.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

chronoz schreef op maandag 4 september 2017 @ 01:07:
Zou een Sandisk Ultrafit 64/128GB geschikt zijn om elke maand eens Windows 10 te booten en een paar kleine dingen te doen in applicaties die alleen op Windows draaien?
Ja, hoewel met mogelijke problemen qua UEFI die met Windows opnieuw partities wilt maken op andere disks. :X
Ik heb thuis geen Windows meer, maar soms heb ik het weleens nodig, omdat sommige applicaties niet werken. Sommige benchmarking tools en hardware checking tools zijn ook beter op Windows, dus een VM voldoet niet altijd.
Nee, niet als je benchmarks wilt uitvoeren.

Als je nog een SATA slot overhebt zou ik voor die zelfde prijs gewoon een 64GB ssd'tje op de kop tikken op V&A, of anders voor twee tientjes een HDD.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat jouw ervaringen met de Ultra Fit zijn, maar ik was er totaal niet over te spreken (productreview: Sandisk Ultra Fit 128GB Zwart review door S_Chief). Forum van SanDisk staat er vol mee. Ik zou sowieso niet willen beginnen aan Windows op USB, en al helemaal niet op een Ultra Fit. :P

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 04-09-2017 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows op USB werkt prima. Ik heb een Intel 510 aan een USB3.0 ASMedia controller hangen, draait prima. Gebruik het misschien eens in de twee maanden, in EFI mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik gebruik passthrough van de HBA controller voor VMware op 1 server. En ik zou een portable Windows sowieso wel handig vinden, omdat ik gewoon geen Windows in huis heb en het altijd van pas kan komen.

Maar misschien installeren op een SSD via de Ewent ew7014 docking station USB 3.1 voor HDD/SSD-2.5 en hopen op geen licentieproblemen. Ik heb Windows 10 wel een paar keer aangekocht, de laatste keer bij mijn NUC, die draait geen Windows meer en licenties zijn alleen bij retail overdraagbaar.
S_Chief schreef op maandag 4 september 2017 @ 01:23:
Ik weet niet wat jouw ervaringen met de Ultra Fit zijn, maar ik was er totaal niet over te spreken (productreview: Sandisk Ultra Fit 128GB Zwart review door S_Chief). Forum van SanDisk staat er vol mee. Ik zou sowieso niet willen beginnen aan Windows op USB, en al helemaal niet op een Ultra Fit. :P
Ja, hij is erg klein en het doet wel pijn als je hem uit het USB slot haalt ja, vanwege de hitte.

Ik wilde wat hardware testen via Windows hardware tools op 2 nieuwe builds, misschien wat benchmarks. En portable Windows kan altijd handig zijn.

Ik had geen plannen om permanent Windows te draaien op 1 van de machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heet en pijn was nog niet eens het grootste probleem, maar om de 10 seconden inzakken naar letterlijk 0 KB/s voor een lange periode (~20 seconden) lijkt mij een no-go voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lees ik hier nou dat je op een HBA iets anders aan wil gaan sluiten dan een FC switch?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Errr, ik bedoelde iets als een LSI 3008 HBA, hierop zijn 8 SATA disks aangesloten via 2 SAS (denk ik) kabels via een back plane.

Ik zou het makkelijker vinden om via USB even snel naar Windows te booten. Ik denk nu dat ik een goedkope SSD ga kopen voor langere termijn, om te booten via de USB dock. Misschien zoiets als https://www.amazon.de/DREVO-X1-Kapazität-Interne-Schreiben/dp/B01K1W7JNW?

En voor korte termijn dan even 1 van de andere 2 oplossingen.

[ Voor 11% gewijzigd door chronoz op 04-09-2017 02:21 ]

Pagina: 1