Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7700k of 8700k & release?

Pagina: 1
Acties:

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 13:20
Ik zou graag een nieuwe pc bouwen, maar weet niet goed of ik nu zou gaan voor de intel 7700k of de 8700k.

Gaat de release van de 8ste generatie eerst weer een soft-release zijn? (Exclusief de release van de U-serie = voor laptops.)
Ook enig idee wanneer? (Ik dacht dat dit rond augustus-september ging zijn... ?!)

Hoe gaat het met de prijs zijn, ik denk dat ze niet te duur mogen gaan, dus rond de prijs van de 7700k nu. Ook zal het moederbord een 300-serie moederbord moeten zijn. Hoe gaat de prijs hier van zijn?

Ik heb zowel goede single- als multicore performance nodig. De 8700k zou bestaan uit 6 cores en 12 threads. Gaat hij evengoed of beter zijn in single-core performance?

Het zijn enkele vragen en discussie puntjes, maar probeer toch zo veel mogelijke vragen te beantwoorden met zo veel mogelijk informatie dat je weet.

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door MattiVM op 03-09-2017 23:48 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MattiVM schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:44:
Ik zou graag een nieuwe pc bouwen, maar weet niet goed of ik nu zou gaan voor de intel 7700k of de 8700k.
Wat denk je nodig te hebben?
Voor welke taken ga je hem inzetten en door welke componenten wordt de CPU omringd?
Gaat de release van de 8ste generatie eerst weer een soft-release zijn? (Exclusief de release van de U-serie = voor laptops.)
Ook enig idee wanneer? (Ik dacht dat dit rond augustus-september ging zijn... ?!)
Deze info kun je makkelijk zelf Googlen
Hoe gaat het met de prijs zijn, ik denk dat ze niet te duur mogen gaan, dus rond de prijs van de 7700k nu. Ook zal het moederbord een 300-serie moederbord moeten zijn. Hoe gaat de prijs hier van zijn?
Weten wij ook niet... Webshops gaan over de verkoopprijs
Ik heb zowel goede single- als multicore performance nodig. De 8700k zou bestaan uit 6 cores en 12 threads. Gaat hij evengoed of beter zijn in single-core performance?
Wat is de clockspeed van beide cpu's?
Het zijn enkele vragen en discussie puntjes, maar probeer toch zo veel mogelijke vragen te beantwoorden met zo veel mogelijk informatie dat je weet.
Reviews en benchmarks afwachten dus.
Zolang wij de chip niet thuis hebben liggen kunnen wij er ook weinig zinnigs over zeggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Ik zag ergens bij Linus een gelekte slide. De 8700 11% meer dan 7700k single core. En dik meer multicore performance 58%
Snel gevonden:
http://www.anandtech.com/...re-i78700k-to-core-i38100

• MattiVM
Strokjer2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:30:
Ik zag ergens bij Linus een gelekte slide. De 8700 11% meer dan 7700k single core. En dik meer multicore performance 58%
Snel gevonden:
http://www.anandtech.com/...re-i78700k-to-core-i38100
Ja, die had ik al gevonden, zelfs op tweakers.
https://tweakers.net/nieu...-8700k-met-zes-cores.html

Als dit alles correct is, zou het inderdaad zeer interessant zijn.
Ik was namelijk 4 maand geleden al aan het kijken om een nieuwe pc te bouwen, maar was nog aan het zoeken en twijfelen en toen kwam opeens die mining gekte... Ik heb dus niet veel zin om nog maar eens 6 maanden te wachten tot begin 2018. (Ook staan de GTX1080's op dit moment op een degelijke prijs.)

Ook vond ik onderstaand artikel (link) waarin staat dat de release voor coffeelake voor desktops zou plaatsvinden in augustus-september.
https://tweakers.net/nieu...hips-ice-lake-gereed.html

Ik kan nog wel een 3 weekjes wachten om te kijken of ze zich ook houden aan hun schema, maar ik betwijfel of deze afbeelding wel te vertrouwen is. Ik kan namelijk nergens anders dezelfde data vinden.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op basis van het verleden en leaks lijkt het waarschijnlijk dat:
  • De prijs ongeveer vergelijkbaar zal zijn met de introductieprijs van de 7700K.
  • De Desktop cpu’s zoals 8700K een hardlaunch zullen hebben in oktober 2017
  • De leverbaarheid goed zal zijn zoals vrijwel altijd met intel.
De multihreading zal veel beter zijn dan de 7700K, wat logisch is met 50% meer cores
De singlethreading zal ook beter zijn volgens de al eerder aangehaalde leak.

Een 7700K zou ik echt niet meer aan beginnen zo vlak voor de launch vd 8700K.

Als alleen intel een optie voor je is, dan lijkt me een meerprijs voor de 8700K tov de 7700K ook nog wel acceptabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 04-09-2017 18:27 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58
Help!!!! schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:32:
Volgens mij waren er van alle afgelopen intel (i7) releases altijd tekorten...

• Undead012
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Help!!!! schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:32:
Op basis van het verleden en leaks lijkt het waarschijnlijk dat:
  • De prijs ongeveer vergelijkbaar zal zijn met de introductieprijs van de 7700K.
  • De Desktop cpu’s zoals 8700K een hardlaunch zullen hebben in oktober 2017
De multihreading zal veel beter zijn dan de 7700K, wat logisch is met 50% meer cores
De singlethreading zal ook beter zijn volgens de al eerder aangehaalde leak.

Een 7700K zou ik echt niet meer aan beginnen zo vlak voor de launch vd 8700K.

Als alleen intel een optie voor je is, dan lijkt me een meerprijs voor de 8700K tov de 7700K ook nog wel acceptabel.
Prijst me gelukkig als je denkt dat 8700k al voor oktober is?
Heb je nog goeie voorspellingen: Nu een MSI GTX1080 gezien de prijzen iets gedaald zijn en terug zullen stijgen door prijs geheugen? Of heb ik het verkeerd?

Bedankt!

• MattiVM
Undead012 schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:28:
[...]

Prijst me gelukkig als je denkt dat 8700k al voor oktober is?
Heb je nog goeie voorspellingen: Nu een MSI GTX1080 gezien de prijzen iets gedaald zijn en terug zullen stijgen door prijs geheugen? Of heb ik het verkeerd?

Bedankt!
Je kan prijs stijgingen nooit echt voorspellen. Ik zie ook niet in waarom er nu een prijsstijging zou gebeuren in verband met het geheugen. DDR4 is namelijk al lang duurder, maar hier gaat het om GDDR5 dus...

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mitsumark schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:27:
[...]

Volgens mij waren er van alle afgelopen intel (i7) releases altijd tekorten...
Nooit last van gehad in die zin dat ik heel veel moeite moest doen om er één te kopen.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• mitsumark
  • Laatst online: 02:58
Help!!!! schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:22:
[...]
Nooit last van gehad in die zin dat ik heel veel moeite moest doen om er één te kopen.
En bij processors van andere fabrikanten wel?

• clannad
  • Laatst online: 25-11 11:40
Via Reddit heeft iemand een screenshot geplaatst waaruit zou blijken dat de i7 8700k op 5 oktober beschikbaar wordt voor resellers...
Met een serieuze korrel zout te nemen natuurlijk.

https://www.reddit.com/r/...3i5/i78700k_release_date/

https://i.imgur.com/cRFYS6d.png
Pagina: 1