Toon posts:

Andoid autoradio stoort TomTom GO (GPS signaal valt weg)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben hier beland na een beetje speurwerk op het net om een oplossing te zoeken voor mijn probleem.

Ik heb een Hyundai Santa fe 2 (2009) met een chinese Android (4.4.4) radio unit. (waar ik redelijk tevreden mee ben.) http://www.roadnavi.com/p...ai-santa-fe-satnav-07-11/

Nu heb ik een losse TomTom GO 6200 geinstalleerd omdat deze altijd up to date kan blijven, wifi heeft en live Traffic/maps. Alles netjes gemonteerd met active Brodit houder.

Het probleem: op een of andere manier zend deze unit storend signaal uit waardoor de TT gps fix wegvalt.
Om het kort te maken... in andere auto werkt de Tomtom perfect. In de Santa fe ook totdat ik het contact opzet. Aan de lader of op batterij maakt geen verschil.
Ook links of recht aan de voorruit helpt niet. Het enige dat werkt is de zekering vd radio uittrekken en direct werkt de tomtom perfect. Zelfs de radio uitzetten met enkel het standby lichtje helpt ook niet.
De radio zend dus iets uit waardoor er niet kan genavigeerd worden.
Ik heb de radio al enkele keren gereset en dat werkt 10 seconden... tussen drukken en opkomen vh scherm.
Wifi al uitgezet, locatie al uitgezet, airplane mode al aangezet... niks helpt.

Iemand die mij op weg kan zetten om dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het Chinese ding produceert overduidelijk storing, daar was je zelf ook al achter. De enige manier om van deze storing af te komen is het Chinese stuk schroot de auto uit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
Hier met een Tucson 2016 nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vergelijkbaar probleem. Een nieuwe Pioneer autoradio drukt de GPS ontvangst weg van mijn Tomtom start 25. Van alles geprobeerd, Bluetooth van de radio uitschakelen, DAB+ uitzetten, radio resetten, tomtom op batterij laten draaien, tomtom verplaatsen, enz. Niets helpt.
De vraag is nu: is er een moderne radio die niet stoort of is er een tomtom die niet zo gevoelig is?
En hoe kom je daar achter?
Of kan je misschien de autoradio afschermen?

Pioneer DEH-X7800DAB-Din 1

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel64
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-06-2018
Hoi

Zelfde probleem met Pioneer (zelfde type zonder cd), tomtom krijgt geen contact met satelliet. Navraag bij Pioneer geeft geen oplossing. Radio zou aan strenge stralingseisen voldoen.

Ik heb een antenne splitter ingebouwd omdat de meegeleverde digitale antenne zeer slecht ontvangst had. deze splitter kan gebruik maken van huidige antenne. Het zou zomaar kunnen dat dit ook een probleem kan zijn van storing TomTom

Ik ga dit nog uitzoeken of storing echt van radio komt of alleen van de splitter. Zal hiervoor de radio even moeten demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb een jaar gereden met de DEH-8700 DAB én een TomTom Via 135 en nooit enig probleem gehaad m.b.t. GPS signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de oplossing maar even in een andere hoek te zoeken - waarom geen Tomtom installeren op je Android autoradio?

Die hebben een hele mooie app hoor :)

(en je kan hem gratis testen, 75km per dag gratis volgens mij)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:02
Wellicht een idee om te kijken in welk circuit het probleem zich bevindt. Je zou stuk voor stuk de stekkers kunnen aansluiten, en dan bekijken wanneer de fix wegvalt (te beginnen met de power-aansluiting).

Als het gelijk al bij het aansluiten van de power is, is het wat lastiger te vinden denk ik, maar dan zou je kunnen checken of de unit goed geaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel64
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-06-2018
hm. lijkt erop dat mijn splitter van de antenne mogelijk dan de veroorzaker is. zal van het weekend eens kijken of ik het probleem kan vinden wie er nu stoort. Inpakken van de splitter met folie zou mogelijk ook nog een oplossing kunnen zijn.
we gaan het zien..
Pagina: 1