- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- [i]Voornamelijk gamen (CS:GO, PUBG, diverse single player games) en audioverwerking[/i]
- Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
- [i]1080p, 1 monitor[/i]
- Wat mag het systeem gaan kosten?
- [i]Mijn budget is redelijk flexibel, maar ik hou het het liefst onder de 1350 inclusief monitor[/i]
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- [i]Ik heb alle randapparatuur liggen buiten een monitor. Lijstje is dus voor de volledige kast + monitor[/i]
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- [i]Na vele topics door te lezen en verschillende vergelijkingen op YouTube te hebben bekeken wil ik graag een Ryzen CPU in de build gebruiken[/i]
Na een aantal weken onderzoek op dit forum en verschillende blogs/video's heb ik de knoop doorgehakt en wil ik mijn eerste desktop gaan bouwen. Ik heb inmiddels een redelijk goed beeld van de monitor en CPU die ik wil gaan gebruiken, zie het lijstje hieronder. De concrete vraag die nog open staat is welke GPU ik aan de build toe wil voegen. In eerste instantie leek een RX 580 8gb me interessant om gebruik te kunnen maken van de FreeSync in de monitor, maar de crypto rage lijkt daar roet in het eten gegooid te hebben. Tot nu toe neig ik naar een GTX 1060 6gb, maar aangezien mijn budget redelijk flexibel is wilde ik graag jullie advies vragen. Welke GPU heb ik nodig om de komende paar jaar vloeiend op 1080p te kunnen gamen, en oudere spellen zoals CS:GO vloeiend op 1080p144hz? Daarnaast hoor ik het ook graag als ik ergens anders nog wat euro's weg kan snijden, de meeste specs staan redelijk voor me vast, maar wellicht kan ik een aantal componenten voor een betere prijs krijgen.
Als ik iets mis in dit topic voeg ik het graag toe, de GPU heb ik bewust weggelaten uit het lijstje aangezien ik daar nog niet uit ben
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
| 1 | MSI B350 Tomahawk | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | AOC G2460FQ Zwart | € 242,07 | € 242,07 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Cooler Master MasterWatt Lite 600W | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 123,50 | € 123,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 933,96 | |