Beste mensen ik heb een vraag over mijn haperende games op mijn PC.
Mijn PC is een:
i5 2500k
GTX 780 lightning 3gb
8gb DDR3 ram
2TB WD hardeschijf
Coolermaster kast
Ik heb een verse installatie van W10 gedaan en daarna een aantal games geïnstalleerd, waaronder FIFA 17, GTA V en Resident Evil 7.
Bij elk spel krijg ik flinke framedrops, waarna het spel 1 - 3 seconden stil ligt en daarna weer van haperend naar soepel speelt. Vervolgens weer een framedrop en weer even spelen en dan weer etc.
Wat heb ik intussen al geprobeerd:
- ik heb in de NVIDIA control panel alles geoptimaliseerd (bijv de GPU op de GTX gezet ipv auto), maar ook vsync uit e.d.
- ik heb alle windows security settings uitgezet (waaronder defender e.d.) zodat er minder processen lopen
- ik heb de games op verschillende resoluties en instellingen gezet (maar hij moet met deze kaart alles op HIGH kunnen spelen, maar ook op normal gezet)
- ik heb Afterburner aangezet tijdens het gamen op te kijken wat er gebeurt met de volgende resultaten:
- de temperaturen van GPU komen niet hoger dan 58 graden
- de temperaturen van de CPU komen niet hoger dan 62 graden
- tijdens het gamen bij GTA 5 heeft hij rond de 100 FPS, maar dus drops naar 0 FPS
- de CPU wordt voor 87 - 95 % gebruikt
- de GPU op 60% dacht ik, maar soms staat hij op 0% (???)
Iemand ideeën waarom het niet soepel loopt? Want het is niet speelbaar zo.
Mijn PC is een:
i5 2500k
GTX 780 lightning 3gb
8gb DDR3 ram
2TB WD hardeschijf
Coolermaster kast
Ik heb een verse installatie van W10 gedaan en daarna een aantal games geïnstalleerd, waaronder FIFA 17, GTA V en Resident Evil 7.
Bij elk spel krijg ik flinke framedrops, waarna het spel 1 - 3 seconden stil ligt en daarna weer van haperend naar soepel speelt. Vervolgens weer een framedrop en weer even spelen en dan weer etc.
Wat heb ik intussen al geprobeerd:
- ik heb in de NVIDIA control panel alles geoptimaliseerd (bijv de GPU op de GTX gezet ipv auto), maar ook vsync uit e.d.
- ik heb alle windows security settings uitgezet (waaronder defender e.d.) zodat er minder processen lopen
- ik heb de games op verschillende resoluties en instellingen gezet (maar hij moet met deze kaart alles op HIGH kunnen spelen, maar ook op normal gezet)
- ik heb Afterburner aangezet tijdens het gamen op te kijken wat er gebeurt met de volgende resultaten:
- de temperaturen van GPU komen niet hoger dan 58 graden
- de temperaturen van de CPU komen niet hoger dan 62 graden
- tijdens het gamen bij GTA 5 heeft hij rond de 100 FPS, maar dus drops naar 0 FPS
- de CPU wordt voor 87 - 95 % gebruikt
- de GPU op 60% dacht ik, maar soms staat hij op 0% (???)
Iemand ideeën waarom het niet soepel loopt? Want het is niet speelbaar zo.