Vervanger van Panasonic P42G20 gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wegens diefstal ben ik op zoek naar een vervanger van m'n ouwe trouwe Panasonic Plasma.

Eisen:
1. Goede beelddkwaliteit. De Panasonic was THX gecertificeerd en gaf (voor het budget) een geweldig beeld!
2. Prijs. Nog even los van wat de verzekering uitkeert. Rond de 600 is m'n max. Indien zwaarwegend argumenten is iets duurder te overwegen.
3. Minimaal 3 maar liever 4x HDMI. Smart functies hoeven niet, veel aansluitingen wel!

Wensen:
1. UHD
2. Grootte minimaal 42, groter is mooi meegenomen.

Ik volg de trends in de TV markt niet (echt) zeker niet als ik niet verwacht een nieuwe TV te moeten kopen, vandaar dat ik het hier vraag.

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45
Voor 600 euro zal je weinig tegen komen die je G20 evenaart..
Als je echt een stap wil doen, kun je beter voor OLED gaan, echter moet je dan wat dieper in de beurs.

Anders is elk willekeurige LCD van Samsung en concerten wel te doen voor dat budget, al zal je daar niet blij mee zijn :P

Eventueel op 2de hands markt kijken.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

600 euro is niet een echt hoog bedrag voor een TV.
Volgens mij was je G20 destijds ook duurder.

Een vervanger voor plasma is lastig. LCD heeft veel stappen gemaakt de laatste tijd.
En een KS7000 vindt ik bijvoorbeeld echt wel een goede TV voor een LCD. Maar zit al boven je budget.

Voor 600 zal ik niet zo gauw een plasma vervanger vinden.
Kom zelf van een Panasonic G10. En ben idd voor een OLED gegaan.
De prijzen zijn een stuk gedaald en in het prijzen topic vindt je nog tips voor de beste prijs op dit moment.
Maar zitten nog ruim boven je gestelde budget.

Wat is je hoofdmotief voor een TV. Is dat gewoon beeld en wat films en series bekijken?
Of wil je echt een plasma vervanger?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb er toch echt 600 voor betaald bij 4launch in 2011.
De TV gaat inderdaad gebruikt worden voor series/films via Chromecast of een RPi3 met Kodi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Toen je dat toestel in 2011 kocht, was het al een uitlopend model. Prijzen lagen daardoor een stuk lager. Dat ga je nu niet vinden, niet als je een volwaardige vervanger wilt. Er is maar 1 vervanger voor plasma en dat is OLED. Ga je voor een LCD toestel, zal het me niets verbazen dat je je daar voortdurend aan gaat ergeren. Misschien valt het mee, als je je verwachtingen een flink stuk naar beneden weet bij te stellen, want LCD heeft gewoon niet de zwartwaarden van plasma.

Wil je toch echt een volwaardige vervanger, dan kom je of boven de €1000 uit (en dan heb je een eerste generatie OLED), of je zou een tweedehands plasma televisie kunnen overwegen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dus er is sinds 2010 geen LCD-scherm op de markt gekomen dat in de buurt komt van een instap-plasma van Panasonic van 2010? Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Smultie schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:10:
Dus er is sinds 2010 geen LCD-scherm op de markt gekomen dat in de buurt komt van een instap-plasma van Panasonic van 2010? Teleurstellend.
Jawel hoor. Denk dat je best tevreden kunt zijn met een ks7000.
Vriend heeft de ks8000. En die schelen volgens mij heel weinig. En dat is echt wel een indrukwekkende LCD tv. Nog edge lit ook.
Hij kwam van een panasonic pz85 af.
En de ks7000 zal goed presteren.

Maar zelf vind ik de oled nog beter presteren.
Een ks7000 is nog wel boven budget.

600,- is gewoon een budget range in televisie land.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25
Ik heb hier nu een ks7000 staan na een Panasonic plasma te hebben gehad en ik moet zeggen dat ik toch enigszins teleurgesteld ben. Kijkhoeken dramatisch en ik mis dat zwart zwart is. Tv gaat dan ook terug en ik ga toch maar voor een oled

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 22:37

Bever!

3

Een ks700 heeft een black level van 0.04 cd/m2 bij 120 cd/m2 brightness een G20 doet zelfde blacklevel bij maar 86 cd/m2
Ks7000 heeft dus net zo diepe zwartwaardes en veel meer pop in het beeld, nog los van hdr wat het dynamisch bereik nog veel verder vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Pagina: 1