Case voor 10x3,5 maximaal rond 400e

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik zoek een flink kast voor 10x3,5inch. En dan niet 6 voor en 4 achter het moederbord.

Zie heel veel kasten als mammoth MM01 (Silverstone) of Cosmos II die zijn al aantal jaar oud en hebben dus ook niet alle 10 de schijven netjes onder elkaar. Zijn er geen recentere modellen?

Lian Li is heel moeilijk te verkrijgen. De pc8000 is misschien een optie maar die is niet leverbaar. Zelfde geld voor andere tower modellen van dit merk.

De PW sorteren op interne bays werkt niet goed omdat hij geen onderscheid maakt tussen hoe en waar de bays zitten. Snap ik op zich wel maar maakt het niet moeilijk.

Ook de Thermaltake W100 heeft niet alle 3,5inch op dezelfde plek.

Waterkoeling ga ik niet doen, gaat puur om de schijven. 5.25 naar 3.5 bays wil ik niet gebruiken.

Iemand een suggestie? Dit is anders dan mijn 8x3.5inch topic. Dat betreft mijn backup Server.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een 2e hands PC-V2000? Ik heb er 2 en meen dat daar 10x 3.5" in zit. Die zitten onder de 5.25" bays, een kwart slag gedraaid.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Operations
Boudewijn schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:14:
Een 2e hands PC-V2000? Ik heb er 2 en meen dat daar 10x 3.5" in zit. Die zitten onder de 5.25" bays, een kwart slag gedraaid.
Zal die kast is even bekijken!
Ik neem aan dat jij bij deze ook 1 van de 2 te koop aanbiedt ?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh nee dat was ik niet van plan. Die kast is denk ik alleen wellicht makkelijker op de kop te tikken dan de nieuwste van de nieuwste.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 22:38
Waarom de weigering 5.25 naar 3.5 verloopjes te gebruiken?
voor €400 kun je een dijk van een kast en een paar goed gekoelde 5-in-3 (of drie 4-in-3) hotswap bays kopen en nog een avondje lekker uit eten gaan...

• Operations
iceheart schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:20:
Waarom de weigering 5.25 naar 3.5 verloopjes te gebruiken?
voor €400 kun je een dijk van een kast en een paar goed gekoelde 5-in-3 (of drie 4-in-3) hotswap bays kopen en nog een avondje lekker uit eten gaan...
Ik gebruik nu 2 icy boxen mb155 nog wat, maar wordt toch wel wat warm. Raid array vandaag eruit geklapt zeer waarschijnlijk door de warmte. Sowieso 1 schijf defect en misschien wel 2. Dat moet nog even blijken.

Plus ik heb nog een stacker en 2 soort gelijke kasten staan, dan zou ik geen nieuwe kast nodig hebben. Maar die cages zijn ook behoorlijk duur en heb ik dus op het moment niet zoveel vertrouwen in...

Maar helemaal afgeschreven heb ik de cages niet hoor. Ben even goed aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn.

Kijk ook nog met schuin oog of ik eerst de 92mm fans van de icy boxen ga vervangen. Maar ja welke dan? Is geen recente review die veel/alle 92mm fans vergelijkt te vinden. Noctua is altijd goed maar de silent wings verplaatsen dan weer veel meer lucht volgens mij. En dan heb ik er nu nog maar 2 bekeken....

[ Voor 14% gewijzigd door Operations op 03-09-2017 20:10 ]

• iceheart
Huh? Da's vreemd. Ik heb geen ervaring met die specifieke icy box dingen (en eerlijk gezegd is icy box ook geen AAA+ merk IMO, maar goed) maar ik heb jaren met dergelijke cages gedraaid (1x 4in3, 1x 5in3) waarvan een tijd met 5x15k rpm SAS disken in die 5in3 en echt nooit problemen gehad. Temps waren altijd prima.
Wel een kwestie van de 80mm oid fan achterop even vervangen door een goed, betrekkelijk stil, high static pressure model (die fans bedoeld voor radiatoren, niet de high airflow low pressure fans die je als casefans gebruikt, dat werkt niet zo goed met een dichtgepakt stel HDD's er voor).

Heb je temps bijgehouden terwijl je je array in die cages had draaien? Alles beneden de 50C is oké als we google, backblaze en consorten mogen geloven; geen wezenlijke impact op levensduur HDD's. Ik heb nog nooit temps in fatsoenlijke HS cages daar boven uit zien komen.

• Operations
iceheart schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:18:
Huh? Da's vreemd. Ik heb geen ervaring met die specifieke icy box dingen (en eerlijk gezegd is icy box ook geen AAA+ merk IMO, maar goed) maar ik heb jaren met dergelijke cages gedraaid (1x 4in3, 1x 5in3) waarvan een tijd met 5x15k rpm SAS disken in die 5in3 en echt nooit problemen gehad. Temps waren altijd prima.
Wel een kwestie van de 80mm oid fan achterop even vervangen door een goed, betrekkelijk stil, high static pressure model (die fans bedoeld voor radiatoren, niet de high airflow low pressure fans die je als casefans gebruikt, dat werkt niet zo goed met een dichtgepakt stel HDD's er voor).

Heb je temps bijgehouden terwijl je je array in die cages had draaien? Alles beneden de 50C is oké als we google, backblaze en consorten mogen geloven; geen wezenlijke impact op levensduur HDD's. Ik heb nog nooit temps in fatsoenlijke HS cages daar boven uit zien komen.
Welke 92mm zou jij mij aanraden dan? Dat wat je zegt over de fans heb ik nog nooit eerder gehoord. Weer wat geleerd, blijkbaar toch meer dingen belangrijk dan geluid en airflow bij fans :)
Heb de temps gecontroleerd tijdens het aansluiten, tussendoor eigenlijk niet. Als ik nu kijk zie ik 39/40 graden staan.

En wat is dan een betere cage? Chenbro?

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 03-09-2017 20:51 ]

• iceheart
Chenbro is een klasse hoger dan icy box ja. Vooral mechanisch vaak een slok op een borrel mooier/degelijker gebouwd. Overigens als je de icy's al hebt zou ik eerst daar eens mee experimenteren.

Als die 39/40 een constante temperatuur na enige tijd gebruik is kan ik je overigens beloven dat dat totáál niet je probleem is.

Goede 92mm radiatorfans, ik zou je oprecht aanraden het in (water)koelingshoek nog eens na te vragen; ik zit daar al een tijdje niet meer zo in ;) de zesendertig-radiatoren-in-een-kast fanatici kunnen je daar vast beter mee helpen dan ik ;)

Maar nogmaals, als je nu al rond de 40C zit kun je ophouden het in de temperatuur te zoeken; dat is min of meer de verwachte ideale temperatuur voor je schijven al :)

Vergeet ook niet dat RAID arrays nou eenmaal temperamentele krengen zijn, en je vroeger of later issues met een disk gaat krijgen. Dat hoeft niet zo zeer temperatuur te zijn, als wel als het feit dat het nou eenmaal een HDD is en blijft.
En disks uit dezelfde batch geven niet zelden min of meer tegelijk de geest, dus ook twee in korte tijd kwijtraken is niet vreemd.
* iceheart heeft ook netjes vijf verschillende schijfjes voor de NAS/thuisserver; zelfde capaciteit (en type) maar heel andere batches. zelfs de cold spare is helemaal z'n eigen eigenzinnige zelf :+
Pagina: 1