RAM uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

• dennis_beuken
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-03-2024
ik zou graag mijn RAM geheugen willen uitbreiden, op dit moment heb ik 4gb maar dat is te langzaam voor een computer spel genaamd'' Battleground unknown. vereiste is namelijk 6GB voor dit spel.

Nu is mijn vraag, wat is de beste optie voor 8GB. 2x4GB bijvoorbeeld..? Zelf heb ik echter geen verstand van RAM geheugens. ik begrijp dat ik op dit moment een' Elixir M2F4G64CB8HG5N-CG erin heb zitten 2 stuks. Weet iemand een alternatief model 8GB ?

Zou ik bijvoorbeeld een van deze kunnen kopen, met minimaal 1600mhz

https://www.memoryshop.nl...88&9340=24641,24642,24644

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2jebtxt.png
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2hwl003.png
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vx2lms.png

mvg Dennis

[ Voor 13% gewijzigd door dennis_beuken op 03-09-2017 17:55 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Okay, aangezien niemand reageert:
-je wilt meer geheugen, en dat kan natuurlijk. Nu is het wel zo dat je dat geheugen niet meer mee kan nemen naar je volgende systeem (want DDR4 is nú gangbaar).
-misschien is tweedehands geheugen dan een goed idee?
-welk moederbord heb je eigenlijk? Kan je daar niet (gewoon) wat extra ram bijprikken?
-Op de site van je moederbord staat altijd een lijst (QVL) met werkende geheugens. Daar al gekeken?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

waarschijnlijk heb je nog 2 vrije slots over op je mobo
prik daar een setje van 2x2GB van 4 tientjes bij en je kunt weer vooruit.
Mits de rest van je PC wel snel genoeg is voor BGU :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Mag hopen dat je videokaart wat nieuwer is dan de rest van je PC, anders gaat PUBG niet lekker draaien :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:16

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb mijn geheugen uitgebreid naar 16gb alvorens het lekker liep. Moet ik wel bij zeggen dat ik ook de vga heb ge-upgrade en we inmiddels een paar updates verder zijn. BGU, hell of a mistress _O-

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora (mede vandaad dat je op verkeerde plek weinig reacties kreeg!)

Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Zoals je ziet kan niemand een eenduidig antwoord geven omdat essentiele informatie ontbreekt. Wat er in jouw systeem kan en (nog sterker) wat verstandig is hangt totaal af van rest van het systeem.
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Die onderbouwing ontbreekt ook. Je geeft hier een enkele link naar een enkel product op een enkele webshop zonder aan te geven hoe je daaraan komt en welke afwegingen voor jou relevant zijn. Daarom sluit ik dit topic.

Mijn advies:
- zoek op welke componenten nu in jouw systeem zitten, waarbij met name het moederbord relevant is (dat bepaalt hoeveel DIMMs erin kunnen en welke compatibel zijn)
- zoek op de website van het moederbord naar relevante info. Je vindt er veelal lijsten van compatibele DIMMs.
- kijk hoeveel DIMM slots (of SO-DIMM slots als ik de specs van je geheugen bekijk) je nog vrij hebt.
- bepaal dan wat je zelf het handigste lijkt. Let daarbij op formaat - je huidige geheugenmodules lijken dus SO-DIMMs, als je SO-DIMM sloten hebt passen daar geen reguliere DIMMs in :o

Als je er dan niet uitkomt mag je prima een topic op Tweakers openen, maar doe dat aub op juiste plek en met volledige info, waaronder een onderbouwing hoe je tot een bepaald idee komt. Hou in ieder geval capaciteit (hoeveelheid geheugen) en snelheid uit elkaar.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.