Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-12-2024
Mijn vraag

Hallo allemaal
Ik heb namelijk een probleem, mijn pc valt steeds uit nadat ik een spel(maffia 3 en counterstrike) start.
Het is pas onlangs dat het echt een probleem is geworden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- intel i5 6600k
- geforce gtx 970
-8GB ram
-mobo Z170A tomahawk AC
-cooler master 750w

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eerst dat ik te weinig power had maar na het checken op een site kom ik meer dan voldoende uit.

wat kan nog een rede zijn ?
Ik ben zelf nog verder aan het zoeken wat het probleem kan zijn zal zeker nog update plaatsten

met vriendelijke groeten

[ Voor 8% gewijzigd door SDF op 03-09-2017 16:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Cooler master voeding?
En hoe weet een internetsite dat jouw voeding genoeg vermogen levert????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
https://outervision.com/b/U9aNJw

kijk dit is de site .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hey, Wake up !

Hoe kan een site weten of jouw voeding nog goed is ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
Hackus schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:19:
Hey, Wake up !

Hoe kan een site weten of jouw voeding nog goed is ?
aah zo ik snap het maar hoe kan ik nu zelf achterhalen of mijn voeding goed is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:47

TommieW

Numa numa.

In de gelinkte producten staat deze voeding: pricewatch: Cooler Master Real Power Pro 750W Dit lijkt in het verleden een geen verkeerde voeding geweest te zijn. Het is echter goed mogelijk dat bijvoorbeeld de condensatoren het in de tussentijd begeven hebben.

Tenzij je professionele testapparatuur hebt, is de enige manier om te weten of het je voeding is om deze te vervangen. (Eventueel uit een andere PC, natuurlijk.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Doormeten of met andere voeding testen die goed is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:37:
In de gelinkte producten staat deze voeding: pricewatch: Cooler Master Real Power Pro 750W Dit lijkt in het verleden een geen verkeerde voeding geweest te zijn.
De hele real power serie van Cooler master was bar slecht, gezien de ouderdom denk ik zomaar dat het heel verstandig is een nieuwe voeding aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
ik denk zelf dat het niet aan men voeding ligt, waar zou het nog kunnen aanliggen iemand ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
ik heb ook nu een joulemeter programma gedownload en daar zie ik dat ik maar 120-140 Watt gebruik dus aan de voeding gaat het niet liggen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

SDF schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:18:
ik heb ook nu een joulemeter programma gedownload en daar zie ik dat ik maar 120-140 Watt gebruik dus aan de voeding gaat het niet liggen .
Software is niet echt betrouwbaar om het vermogen van je voeding te meten (veel programma's hebben het gewoon fout).

Wat anderen proberen te zeggen is, dat je voeding mogelijk niet meer die zogenaamde 750W kan leveren (die 750W is overigens combined van alle lijnen, belangrijkste is hoeveel de 12V lijnen aankunnen). Dan kun je vanalles laten uitrekenen, van dat je systeem X of Y wattage gebruikt, maar als die voeding het niet (meer) kan leveren schiet je daar niks mee op.

En ook niet alleen blind staren op die wattages. Want voor het zelfde geld kakt je 12V lijn in zo gauw die belast word (van 12V naar 10V ofzo, dan crashed je PC ook).

Je zou het dus kunnen meten met een multimeter, echter, zijn die ook vaak niet uitgebreid genoeg om duidelijk te meten of een voeding nog goed is (maar in elk geval een heel stuk betrouwbaarder dan een of andere site of stuk software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
oke ik ga dan de voeding eens veranderen en kijken wat het geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDF
ik heb een nieuwe voeding erin gedaan en alles werkt perfect dus lag het toch aan mijn voeding.

topic mag gesloten worden
Pagina: 1