Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873855

Topicstarter
Mijn vraag
...

Ik heb gisteravond helaas door een stomme fout mijn Iphone 6s in de wc laten vallen. Ik was er gelukkig snel bij en heb hem uit de wc gehaald. Verder goed gedroogd, ik had helaas geen rijst in huis, en Iphone deed het nog. Alleen bij het bellen gaat hij wel over maar ik hoor niemand. Degene waar ik dan mee aan het bellen ben hoort mij wel. Ik had al op Internet gelezen dat er een indicator is bij de opening vn de simkaart om te kijken of de Iphone waterschade heeft. Deze is bij mij niet rood gekleurd. Iemand een idee wat het probleem kan zijn en of het op te lossen is?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt mij als een defecte oor speaker.
Of laten maken bij een derde partij (daar hoeft niet perse een orgineel onderdeel in) of laten vervangen bij Apple als je de garantie wilt behouden.

Je hebt alleen wel kans dat Apple niet alleen het onderdeel vervangt tegen kosten maar gelijk kiest voor een totale vervanging a €349,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Heb het zelfde gehad maar dan in bad.

Bij mij deed hij het na een dagje weer. Gok dat er water in zit wat moeilijk kan verdampen door de kleine uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873855

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties. Ik ga morgen denkelijk even langs de Iphone dokter bij ons in de buurt. Hopelijk vallen de kosten dan mee, zal toch gemaakt moeten worden. Ik zag dat een oorspeaker rond de € 4.95 kost. Ben zelf helaas niet handig genoeg om deze te vervangen, maar hopelijk vat het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Donstil schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:21:
Klinkt mij als een defecte oor speaker.
Of laten maken bij een derde partij (daar hoeft niet perse een orgineel onderdeel in) of laten vervangen bij Apple als je de garantie wilt behouden.

Je hebt alleen wel kans dat Apple niet alleen het onderdeel vervangt tegen kosten maar gelijk kiest voor een totale vervanging a €349,-
De policy van Apple is dat ze in principe alleen de hele telefoon vervangen als deze niet meer zelf opstart.

Let wel op: contact met water kan ook nog enkele weken of maanden later schade veroorzaken. Het kan dus dat er over 2 maanden ineens weer iets anders kapot blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:38
Rijst doet niets tegenwoordig. De iPhone 6S is de eerste iPhone met een sealing tussen het frame en her scherm. Het toch penetreert zich makkelijk naar binnen door de simtray/Dock/speakers en knoppen, maar komt er eigenlijk niet meer uit. Wanneer het toestel open wordt gemaakt en er zit vocht in/rondom het moederbord dan dient deze goed! gereinigd te worden. Door het vocht (zuurstof in het vocht) gaan de onderdelen snel corroderen, dit proces wordt versneld door electriciteit. Dus ondanks dat je toestel goed werkt (op de oorspeaker na) bestaat er een grote kans dat je toestel van binnen hard op weg is om defect te raken.

Het schoonmaken gebeurt bij veelal winkels op een lachwekkende wijze. Moederborden worden gereinigd in zeer zwakke ultrasoon gemaakt voor brillen met alcohol. Naast dat dit zeer brandgevaarlijk is is het schadelijk voor het moederbord. Deze ultrasoons trillen op een veel te hoge freq. Je dient een voor electronica geschikte ultrasoon te hebben en daarbij gedemineraliseerd water met een chemisch goedje. De alcohol wordt gebruikt om te blussen, het moederbord te ontdoen van water en daarna moet het moederbordje gedroogd worden.

Op deze wijze is vrijwel ieder moederbord schoon te krijgen, mits je niet te lang wacht. Een reparateur die dit aanbied voor 2 á 3 tientjes zal het toestel eerder slopen als reinigen. Het oorluidsprekertje kan direct mee vervangen worden, mits het speakertje natuurlijk het probleem is.
Pagina: 1