Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop fabrikant en serie rond de €800 tot €1000?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wootles
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 07:53
Op dit moment ga ik al enkele jaren geheel laptoploos door het leven. Voor gaming of zwaardere applicaties beschik ik over een prima desktop, voor werkgerelateerde zaken beschik ik over mijn dienstlaptop en voor al het andere gebruik ik lekker een tablet op de bank. Nu begin ik binnenkort aan een avondstudie en zit ik met een probleem: mijn desktop is net iets te zwaar om iedere week mee te zeulen, mijn werklaptop is dusdanig dichtgetimmerd dat studiegerelateerd gebruik praktisch onmogelijk is en een tablet is totaal ongeschikt voor serieus tikwerk.

Op zich heb ik al een redelijk beeld naar wat voor specificaties ik op zoek ben, maar ik heb niet echt een beeld welke fabrikanten en series op dit moment degelijke en betrouwbare laptops leveren. Zo zie ik in mijn budget van €800 tot €1000 regelmatig Lenovo's terugkomen in de Best Buy Guide of andere adviessites, maar als ik vervolgens de reacties onder het artikel lees zijn de meningen niet altijd even positief. Ik vraag me dan met name af wat jullie ervaringen zijn met een bepaalde fabrikant en serie binnen dit budget.

Wat ga je met je laptop doen?
Buiten de standaard studiegerelateerde zaken zoals Word, Excel, Powerpoint en LaTeX verwacht ik ook dat ik regelmatig SPSS en CRAN/Orange aan mag zwengelen.

Wat is je budget?
Ongeveer tussen de €800 en €1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Waarschijnlijk maar 1 keer per week, maar dan wel in een tas waar maximaal een gemiddeld 15" scherm in past. Een laag gewicht is fijn, maar geen eis. Ik denk dat ik dan ook meer op zoek ben naar een laptop met wat meer power, dan een zo licht mogelijke ultrabook. Een lange levensduur zou wel wenselijk zijn omdat ik niet weet hoe goed het is gesteld met de stroomvoorziening in het lesgebouw.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Behalve dat ik op zoek ben naar een laptop die draait op Windows, heb ik geen echte merkvoorkeuren. Wel ben ik op zoek naar een laptop met een degelijke, stevige behuizing (liever met een te saai dan te druk uiterlijk) en een (bij voorkeur ontspiegeld) IPS/PV full HD scherm. Een fijne toetsenbord/trackpad combinatie is wenselijk, omdat ik niet verwacht dat ik iedere keer een losse muis en toetsenbord ga meeslepen.

Het zou bijzonder handig zijn als het goed mogelijk is om het geheugen, de SSD en de batterij te vervangen, maar dat is geen harde eis. Daarnaast is een redelijk goede airflow mooi meegenomen.

Ten slotte ben ik niet echt een fan van de tweede-hands of refurbished markt, dus ik ben op zoek naar een nieuw model. Ik probeer dan ook niet echt het onderste uit de prijs-kwaliteit kan te halen, ik heb liever een systeem dat zonder kuren heel wat jaartjes mee kan gaan. :)

Overige specs (processor, GPU, ect) maken mij in dit stadium nog niet heel erg uit. Zoals eerder gezegd ben ik op dit moment meer op zoek naar een fabrikant en serie met modellen tot ongeveer €1000, waar jullie goede, of juist slechte ervaringen mee hebben. Het specifieke model kan ik dan zelf wel uitzoeken. :)

Voorbeelden van series waar ikzelf al een oogje op heb:

Lenovo ThinkPad T-serie
Lenovo ThinkPad E-serie
Lenovo ThinkPad 13
Dell Latitude 5000

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Verwijderd

Ik denk dat je beter eerst eens naar een grote winkel kunt gaan en/of wat reviews kunt lezen.
Dell, Lenovo, Asus, Acer, MSI, Medion.. allemaal prima merken.

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:04:
Ik denk dat je beter eerst eens naar een grote winkel kunt gaan en/of wat reviews kunt lezen.
Dell, Lenovo, Asus, Acer, MSI, Medion.. allemaal prima merken.
Laat Acer maar weg..