Beste Tweakers,
Al sinds enige tijd wil ik een NAS/Server hebben. Sinds ik mijn eigen computer hebt gebouwd leek mij het ook voordeliger om een eigen NAS/Server te bouwen.
De NAS/Server moet:
- Stil zijn
- Redelijk efficient
- Backups kunnen maken van meerdere divices
- Voor school zou ik de NAS/Server ook willen gebruiken als eigen server, dus het moet redelijk instaat zijn een website te hosten
- Vooral niet te duur
- Wel voor redelijk wat jaren moeten kunnen meegaan
wat ik nu heb samengesteld
* RAM geheugen veranderd
Zoals te zien, zonder ECC ( puur om geld te besparen en ik hoor uit steeds meer hoeken dat dat niet perse nodig is).
Mijn vraag was: is dit wat?
Heb ik misschien iets over het hoofd gezien, een fout gemaakt of is iets een "rare" beslissing?
Bijvoorbeeld het MOBO ben ik niet bekend mee ( ingebouwde cpu's over het algemeen niet )
FreeNas voor de backups e.d. ( daarom ook 2 usb's).
Graag hoor ik jullie mening hierover! Mijn budget is redelijk schaalbaar, zolang ik maar best bang for the buck heb!
Al sinds enige tijd wil ik een NAS/Server hebben. Sinds ik mijn eigen computer hebt gebouwd leek mij het ook voordeliger om een eigen NAS/Server te bouwen.
De NAS/Server moet:
- Stil zijn
- Redelijk efficient
- Backups kunnen maken van meerdere divices
- Voor school zou ik de NAS/Server ook willen gebruiken als eigen server, dus het moet redelijk instaat zijn een website te hosten
- Vooral niet te duur
- Wel voor redelijk wat jaren moeten kunnen meegaan
wat ik nu heb samengesteld
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Biostar A68N-5745 | € 71,63 | € 71,63 |
2 | WD Red WD30EFRX, 3TB | € 104,50 | € 209,- |
1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 72,- | € 72,- |
2 | Sandisk Ultra Fit 32GB Zwart | € 13,39 | € 26,78 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 62,95 | € 62,95 |
1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 64,- | € 64,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 506,36 |
* RAM geheugen veranderd
Zoals te zien, zonder ECC ( puur om geld te besparen en ik hoor uit steeds meer hoeken dat dat niet perse nodig is).
Mijn vraag was: is dit wat?
Heb ik misschien iets over het hoofd gezien, een fout gemaakt of is iets een "rare" beslissing?
Bijvoorbeeld het MOBO ben ik niet bekend mee ( ingebouwde cpu's over het algemeen niet )
FreeNas voor de backups e.d. ( daarom ook 2 usb's).
Graag hoor ik jullie mening hierover! Mijn budget is redelijk schaalbaar, zolang ik maar best bang for the buck heb!