Front hoofdtelefoon aansluiting voorrang op achter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:37
Goedendag,

Ik zit al een poosje met de vraag of dit mogelijk is, zo ja hoe?
Ik heb op mn pc speakers aangesloten direct onboard via de daarvoor bedoelde groene stekker. Echter heeft mijn pckast ook de mogelijkheid om in de front een microfoon en/of koptelefoon aan te sluiten.

Is er een mogelijkheid dat wanneer de pc ziet dat in de front een koptelefoon zit. Hij automatisch overgaat naar koptelefoon?

Nu moet ik steeds via audobehoor de front (koptelefoon) als standaard instellen en als ik koptelefoon eruit haal het weer op de achter jack instellen.

Ik ga ervanuit dat hier wel software fzo voor te vinden moet zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jboy1991 schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:33:
Goedendag,

Ik zit al een poosje met de vraag of dit mogelijk is, zo ja hoe?
Ik heb op mn pc speakers aangesloten direct onboard via de daarvoor bedoelde groene stekker. Echter heeft mijn pckast ook de mogelijkheid om in de front een microfoon en/of koptelefoon aan te sluiten.

Is er een mogelijkheid dat wanneer de pc ziet dat in de front een koptelefoon zit. Hij automatisch overgaat naar koptelefoon?

Nu moet ik steeds via audobehoor de front (koptelefoon) als standaard instellen en als ik koptelefoon eruit haal het weer op de achter jack instellen.

Ik ga ervanuit dat hier wel software fzo voor te vinden moet zijn?
Headphone op default zetten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Switchie schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:38:
[...]

Headphone op default zetten.
het probleem is dan, wanneer ik de koptelefoon eruit haal hij niet terug gaat naar luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:02
Dat is je geluidskaart die dan niet doorgeeft dat er niks aangesloten is. Ik heb inderdaad een PC die dit wel snapt, maar ook een PC die dit niet snapt. Heb je de juiste drivers?

Zo ja, dan houd het vrij snel op. Als Windows niet weet of er wel of niet iets aangesloten is kan Windows ook niet veel voor je betekenen. Geluidskaart checken dus

[ Voor 31% gewijzigd door xFeverr op 03-09-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
xFeverr schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:43:
Dat is je geluidskaart die dan niet doorgeeft dat er niks aangesloten is. Ik heb inderdaad een PC die dit wel snapt, maar ook een PC die dit niet snapt. Heb je de juiste drivers?

Zo ja, dan houd het vrij snel op. Als Windows niet weet of er wel of niet iets aangesloten is kan Windows ook niet veel voor je betekenen. Geluidskaart checken dus
Dan ben ik bang dat deze moederbord het niet ondersteund (gigabyte ga z77x d3h). En dan lost een lose geluidskaart dit ook niet op toch ? Aangezien de frontpanel aan de moederbord verbonden zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Mijn H97-HD3 heeft via de Realtek software jack autosensing, dus die merkt op wanneer ik mijn koptelefoon inplug waardoor ik alleen op OK hoef te drukken en het geluid gaat naar de koptelefoon. Bij afkoppelen terug naar speakers.

Jouw Z77X heeft een VIA geluidscodec als ik mij niet vergis, dus als het al ergens kan, dan is het binnen de software die bij de driver is meegeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 08-09-2017 15:09 ]

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1