Toon posts:

instellen gmail iMac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in het Mail programma op de iMac een gmail account instellen maar krijg de volgende melding:

Onveilige verbinding
Controle van het servercertificaat is mislukt. Dit kan komen door je netwerkconfiguratie of je proxy-instellingen.

Nu heb ik al op internet lopen zoeken maar niet veel kunnen vinden.
Kan iemand hier mij helpen....alvast bedankt want mijn vriendin zeurt de oren van mijn kop dat webmail niks is.... 8)7

Groetjes John

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Gebruik je wel de juiste instellingen?

Deze link vertelt je wat je moet doen (imap inschakelen), en welke instellingen je nodig hebt: https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

edit: en zie onderaan nog enkele foutmeldingen. Daarom vermoed ik dat je zelf iets verkeerds invult op de mac.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 03-09-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus als je binnen Mail naar het menu gaat (Mail > Accounts)
Daar op het plusje drukt (+) en daar Google selecteert krijg je deze fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:18:
Dus als je binnen Mail naar het menu gaat (Mail > Accounts)
Daar op het plusje drukt (+) en daar Google selecteert krijg je deze fout?
Ja precies! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om welke versie van macOS gaat het precies? Staan de datum en tijd goed ingesteld?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:53:
Om welke versie van macOS gaat het precies? Staan de datum en tijd goed ingesteld?
Sierra 10.12.6
Rechts boven geeft hij gewoon de goede datum en tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat als je het google account toevoegt via Internet Accounts in systeemvoorkeuren? Dan hoef je namelijk ook niet meer te klooien met serverinstellingen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 02:18
Ik ben er achter gekomen dat Gmail bepaalde typen mailapplicaties niet veilig genoeg vind (outlook valt hier ook onder) en dat je dus een setting moet aanpassen in de webclient om een werkende verbinding op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Via de algemene settings van je mac kan je internet accounts toevoegen zoals Gmail, iCloud etc. Vervolgens kan je per account aanvinken welke diensten je wil gebruiken. Worden de instellingen dan niet automatisch goed gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:49
supersnathan94 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:36:
Ik ben er achter gekomen dat Gmail bepaalde typen mailapplicaties niet veilig genoeg vind (outlook valt hier ook onder) en dat je dus een setting moet aanpassen in de webclient om een werkende verbinding op te zetten.
Klopt. Even pop of imap aanzetting via je webaccount.
Daarna werkt je Gmail zo op de iMac.
Succes

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picordion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2018
ik heb zelfde probleem. Tot eergisteren geen probleem met gmail en plop, ineens de melding "geen verbinding mogelijk met de account .........".
Na alles geprobeerd te hebben gmail account verwijderd en geprobeerd een nieuw gmailaccount aan te maken.
No Way. Krijg ik weer de melding "geen verbinding mogelijk met de account .........", "Voer het wachtwoord in voor ......."

Ik gebruik zelfde gegevens voor de webmailversie en daar werkt dit wachtwoord en gebruikersnaam wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Picordion Je moet ook een app-wachtwoord aanmaken voor Mail.

Google vind Apple Mail geen veilige applicatie en dus moet je dit doen. Dit wachtwoord gebruik je alleen voor Mail en kun je daarna zelf ook weer vergeten, jij blijft via de website gewoon inloggen met het wachtwoord wat je zelf weet.

https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=en
Pagina: 1