Beste Tweakers
Ik heb sinds enkele dagen een probleem.
Tech speccs:
Gigabyte X58OC mobo
i7 950
MSI Nvidia 980ti
(Nvidia GT430 is de test kaart)
12gb RAM (tripple channel)
SSD
Corsair TX650M (oude voeding VX550)
Windows 7 x64
Als ik mijn pc opstart krijg ik geen beeld en zie ik op mijn moederbord leds error code 2b staan.
2b:
Mijn normale kaart heeft steeds gewerkt zonder problemen tot ik gisteren een nieuwe voeding heb gestoken. Met de oude voeding werkt het ook niet meer.
Wanneer ik met de kleine kaart in windows raak zie ik de 980ti wel tussen mijn apparaten staan. Ik heb de drivers ook al eens verwijderd (al denk ik niet dat die bij dit probleem relevant zijn).
Ik heb de kaart in een ander PCI slot gestoken maar zelfde probleem. De videokaart heeft 2x 8pins stroom aansluiting. Wanneer ik slechts 1 8pin aansluit start de pc wel door en hoor ik het windows geluid maar nog steeds geen beeld.
Ik heb mijn kaart bij een vriend in zijn pc gestoken en daar werkt ze zonder probleem.
Iemand een idee wat ik nog kan nakijken of doen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb sinds enkele dagen een probleem.
Tech speccs:
Gigabyte X58OC mobo
i7 950
MSI Nvidia 980ti
(Nvidia GT430 is de test kaart)
12gb RAM (tripple channel)
SSD
Corsair TX650M (oude voeding VX550)
Windows 7 x64
Als ik mijn pc opstart krijg ik geen beeld en zie ik op mijn moederbord leds error code 2b staan.
2b:
Wanneer ik een kleine low-end kaart in de pc steek krijg ik wel beeld.2b
When the system powers on and the Debug LED shows the usual POST code sequence but hangs on 2b or you get a beep code as soon as the sequence reaches 2b, then the Mainboard cant detect your Videocard properly. Note that the POST code sequence might not halt at 2b but continue, so the final POST Code it displays could be FF, 00 or 7F which means the Maiboard booted, entered BIOS, or OC recovery kicked in and is waiting for Input to enter BIOS. Since the Videocard couldnt be detected properly you will only see a black Monitor and either 2b, FF, 00 or 7F. Check if there is something wrong with the Videocard, the PCIE slot or BUS, the Monitor or monitor cable. Turn the Monitor on and off, switch the Monitor cable from one D-SUB or DVI plug to the other in case your Videocard has two. If this doesnt help then reboot and load the optimized defaults. If that doesnt help either try another Videocard if possible, or try the Videocard in another system to make sure its working properly. Try another monitor or try the Monitor on another System.
Mijn normale kaart heeft steeds gewerkt zonder problemen tot ik gisteren een nieuwe voeding heb gestoken. Met de oude voeding werkt het ook niet meer.
Wanneer ik met de kleine kaart in windows raak zie ik de 980ti wel tussen mijn apparaten staan. Ik heb de drivers ook al eens verwijderd (al denk ik niet dat die bij dit probleem relevant zijn).
Ik heb de kaart in een ander PCI slot gestoken maar zelfde probleem. De videokaart heeft 2x 8pins stroom aansluiting. Wanneer ik slechts 1 8pin aansluit start de pc wel door en hoor ik het windows geluid maar nog steeds geen beeld.
Ik heb mijn kaart bij een vriend in zijn pc gestoken en daar werkt ze zonder probleem.
Iemand een idee wat ik nog kan nakijken of doen?
Alvast bedankt voor de hulp.