Beste mensen, heb wat op het forum zitten spitten en in de pricewatch. Is onderstaand systeem een juiste keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een extreem stille (woonkamer met andere mensen erbij die van geruisloos houden), snelle (4k gamen moet makkelijk kunnen, hoeft niet op de ALLERhoogste settings maar gewoon heel mooi en soepel lopen) en zeer kleine pc (mag visueel niet opvallen, wederom: woonkamer). Het hoeft niet overklokbaar te zijn of wat dan ook. Ik houd van zeer snel starten van applicaties en ga verder weinig spannende dingen doen (geen databases sorteren oid).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs tussen de 1000 en 1600 excl monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een processor met een goede prijs/kwaliteit verhouding, heb begrepen dat voor gamen de processor niet doorslaggevend is maar vooral GPU. Verder lijk het me aardig om in de toekomst nog een videokaart erbij te kunnen prikken als ze goedkoper zijn.Verder M.2 opslag voor snelheid en geen gepiel met kabels. Verder kast, voeding en CPU koeling vooral gericht op geluidsproductie.
Ga je overklokken?
Nope, alles gewoon standaard houden
Wat verwacht je van ons?
Of de huidige configuratie past (weet bijvoorbeeld niet zo goed of dit moederbord mijn M.2. ondersteunt want ben niet zo thuis in wat de chipsets allemaal precies wel en niet kunnen. En heb nog geen enkele eraring met micro atx. En zou ook wel alternatieve suggesties willen "jij kunt beter dit kiezen, want...". Zo vind ik de kast nog heel erg lelijk (heb wel rekening gehouden met formaat van videokaart en koeler), of misschien zijn er nog veel stillere videokaarte, of misschien zijn er nog videokaarten die iets minder snel zijn, nog prima 4k gaming op hoge settings aankunnen en wat goedkoper zijn.
Mijn huidige lijst:
Nieuws
Reviews
Pricewatch
Vraag & Aanbod
Forum
Meer
menno_m
vergelijk items
settings
Wij stellen technologie op de proef 33,3K 78,5K
Zoek in de site
Zoeken
Wenslijst RML output
Idee is:
- CPU gewoon basis, niet de traagste, niet de allersnelte
- Stille koeling
- Volgens Tweakers de stilste GPU in deze snelheidsklasse (of niet...)
- Snelle opslag
- Stille, goede voeding
- Moederbord hoeft niet overklokbaar te zijn, heb standaard chipset gekozen, leek me voldoende en moederbord heeft geloof ik award gekregen bij hardwareinfo
- a-merk geheugen, niet de duurste, niet de goedkoopste
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een extreem stille (woonkamer met andere mensen erbij die van geruisloos houden), snelle (4k gamen moet makkelijk kunnen, hoeft niet op de ALLERhoogste settings maar gewoon heel mooi en soepel lopen) en zeer kleine pc (mag visueel niet opvallen, wederom: woonkamer). Het hoeft niet overklokbaar te zijn of wat dan ook. Ik houd van zeer snel starten van applicaties en ga verder weinig spannende dingen doen (geen databases sorteren oid).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs tussen de 1000 en 1600 excl monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een processor met een goede prijs/kwaliteit verhouding, heb begrepen dat voor gamen de processor niet doorslaggevend is maar vooral GPU. Verder lijk het me aardig om in de toekomst nog een videokaart erbij te kunnen prikken als ze goedkoper zijn.Verder M.2 opslag voor snelheid en geen gepiel met kabels. Verder kast, voeding en CPU koeling vooral gericht op geluidsproductie.
Ga je overklokken?
Nope, alles gewoon standaard houden
Wat verwacht je van ons?
Of de huidige configuratie past (weet bijvoorbeeld niet zo goed of dit moederbord mijn M.2. ondersteunt want ben niet zo thuis in wat de chipsets allemaal precies wel en niet kunnen. En heb nog geen enkele eraring met micro atx. En zou ook wel alternatieve suggesties willen "jij kunt beter dit kiezen, want...". Zo vind ik de kast nog heel erg lelijk (heb wel rekening gehouden met formaat van videokaart en koeler), of misschien zijn er nog veel stillere videokaarte, of misschien zijn er nog videokaarten die iets minder snel zijn, nog prima 4k gaming op hoge settings aankunnen en wat goedkoper zijn.
Mijn huidige lijst:
Nieuws
Reviews
Pricewatch
Vraag & Aanbod
Forum
Meer
menno_m
vergelijk items
settings
Wij stellen technologie op de proef 33,3K 78,5K
Zoek in de site
Zoeken
Wenslijst RML output
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 188,91 | € 188,91 |
| 1 | MSI B250M Mortar | € 80,01 | € 80,01 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 595,- | € 595,- |
| 1 | Silverstone Sugo SG09 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Corsair RM750x Zwart | € 107,50 | € 107,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 229,90 | € 229,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.489,22 | |
Idee is:
- CPU gewoon basis, niet de traagste, niet de allersnelte
- Stille koeling
- Volgens Tweakers de stilste GPU in deze snelheidsklasse (of niet...)
- Snelle opslag
- Stille, goede voeding
- Moederbord hoeft niet overklokbaar te zijn, heb standaard chipset gekozen, leek me voldoende en moederbord heeft geloof ik award gekregen bij hardwareinfo
- a-merk geheugen, niet de duurste, niet de goedkoopste