Dag beste Tweakers,
Mijn huidige pc uit 2007 die in elkaar gezet is door een kennis toen is aan vervanging toe.
Cpu; Intel Core 2 Quad Q9450 Boxed
Gpu: ATI Radeon HD 2600 Pro
Ram: 8 gb
Kast: Cooler Master Centurion 590
Ik weet wel wat van computers maar merk dat mijn kennis wat beperkt is op dit gebied.
Ik wil een systeem waar ik een geruime tijd mee voorruit zou kunnen.
Met het samenstellen van de onderdelen vindt ik het erg lastig om keuzes te maken en kom ik vaak op duurdere onderdelen uit omdat ik denk dat het dan goed is (ja ik weet het, fout he
). Dus het kan zijn dat ik hier en daar overkill heb. Neem mij alvast niet kwalijk.
Een klein voorbeeld hoe ik probeer te selecteren bv bij de mobo. Ik wil goed geluid hebben dan kijk ik naar mobo's met een alc1220 chip.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek compileren, veel switchen tussen mappen en multitasken, grote bestanden overzetten, foto en video bewerken (hobbymatig), internetten en downloaden. Ik hoef niet perse te gamen op de pc, als ik toch een gekke bui zou krijgen zal dat voor GTA, Last of us of racen zijn.
Software wat ik zal gebruiken: Adobe Audition, Acid Pro, Platinum Notes, Mixed in keys, Cubase, rekordbox Office, Windows 10
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1000 en €2000 (er is eventueel nog wat rek mocht dat nodig zijn)
Ik wil het laten assembleren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 krk studioboxen, Emu0404, trackball muis en draadloos toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben bekend met de namen Intel, Asus en gigabyte.
Als ik overtuigd raak zal ik open staan voor andere merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft geen design kast te zijn en geen led.
Als ik een project heb voor mezelf wil ik zonder problemen de PC meerdere dagen laten draaien, ik denk aan goeie koeling.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in mijn gekozen build of dit goed is voor wat ik zou willen en ik weer wat jaartjes mee kan?
Mijn huidige pc uit 2007 die in elkaar gezet is door een kennis toen is aan vervanging toe.
Cpu; Intel Core 2 Quad Q9450 Boxed
Gpu: ATI Radeon HD 2600 Pro
Ram: 8 gb
Kast: Cooler Master Centurion 590
Ik weet wel wat van computers maar merk dat mijn kennis wat beperkt is op dit gebied.
Ik wil een systeem waar ik een geruime tijd mee voorruit zou kunnen.
Met het samenstellen van de onderdelen vindt ik het erg lastig om keuzes te maken en kom ik vaak op duurdere onderdelen uit omdat ik denk dat het dan goed is (ja ik weet het, fout he
Een klein voorbeeld hoe ik probeer te selecteren bv bij de mobo. Ik wil goed geluid hebben dan kijk ik naar mobo's met een alc1220 chip.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek compileren, veel switchen tussen mappen en multitasken, grote bestanden overzetten, foto en video bewerken (hobbymatig), internetten en downloaden. Ik hoef niet perse te gamen op de pc, als ik toch een gekke bui zou krijgen zal dat voor GTA, Last of us of racen zijn.
Software wat ik zal gebruiken: Adobe Audition, Acid Pro, Platinum Notes, Mixed in keys, Cubase, rekordbox Office, Windows 10
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1000 en €2000 (er is eventueel nog wat rek mocht dat nodig zijn)
Ik wil het laten assembleren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 krk studioboxen, Emu0404, trackball muis en draadloos toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 315,- | € 315,- |
| 1 | Asus ROG Maximus IX Code | € 312,- | € 312,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) | € 330,- | € 330,- |
| 1 | WD Gold, 4TB | € 167,95 | € 167,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 276,95 | € 276,95 |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 11 550W | € 144,50 | € 144,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 155,- | € 155,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.129,75 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben bekend met de namen Intel, Asus en gigabyte.
Als ik overtuigd raak zal ik open staan voor andere merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft geen design kast te zijn en geen led.
Als ik een project heb voor mezelf wil ik zonder problemen de PC meerdere dagen laten draaien, ik denk aan goeie koeling.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in mijn gekozen build of dit goed is voor wat ik zou willen en ik weer wat jaartjes mee kan?