Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al een jaar lang ben ik de trotse eigenaar van een Nexus 6P. Helaas is de laatste tijd iets niet helemaal goed. Normaal gesproken kom ik er zelf wel uit, maar ik sta nu echt voor een raadsel. Ik leg iedere nacht mijn telefoon aan de lader. Als ik wakker word, dan staat hij normaal gesproken op 100% opgeladen. Sinds een paar weken komt hij niet verder dan 60-80%, zodat ik nooit met een volle telefoon wakker word. Dit gebeurt willekeurig en genoeg nachten laad hij wel volledig op tot 100%. Ik denk dat het 2-3 nachten per week gebeurt. Daarom dacht ik in het begin dat het software gerelateerd was. Ik had net een nieuwe custom kernel en rom geïnstalleerd en zocht daar de oorzaak. Sinds maandag heb ik Android Oreo geinstalleerd met de stock kernel en helaas bestaat het probleem nog steeds. Het is niet zo dat hij tot 100% komt en dan ontlaad; hij komt gewoon niet verder dan 60-80%.

Hardware gerelateerd heb ik de usb-c poort stofvrij gemaakt en een andere oplader gekocht. Nu vermoed ik dat er iets anders defect is. Mogelijk de oplaadpoort of misschien wel de accu.

Mijn vraag
Nu ben ik benieuwd naar jullie expertise. Zijn er nog software tweaks die ik kan toepassen? Desnoods om vast te stellen wat er defect is. En als er een hardware defect is, wat denken jullie dat het kan zijn? De accu of toch de oplaadpoort?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nexus 6P, android Oreo 8.0.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe rom + Kernel.
Schone installatie.
Oplaadpoort stofvrij gemaakt.
Nieuwe oplader gekocht.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een nieuwe accu kijken.

Let wel op met vervangen, dat je niks breekt of beschadigd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:40:
Ik zou voor een nieuwe accu kijken.

Let wel op met vervangen, dat je niks breekt of beschadigd:

[video]
Waarom denk je dat het de accu is? Als ik hem namelijk weer aan de lader leg (opnieuw erin/eruit) dan laadt hij gewoon verder op.

Daarnaast laat ik een accu liever repareren. Ik wil dat eigenlijk niet zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het de accu is omdat 9 van de 10 keer de accu versleten is. De oplaadpoort zal niet zo snel kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Je kan een paar dagen AccuBattery laten draaien, die laat je dan zien hoeveel procent je accu versleten is.

Google Play: Accu​Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Nu online
Damn... dat vervangen van die accu ;( 7(8)7... mijn Nexus 6P laadt volgens de meter nog wel tot 100% op, maar volgens AccuBattery is de accucapaciteit nog 85% van de originele capaciteit. Zelf vervangen is geen optie zie ik al, ga het proberen via de fabrieksgarantie. (ca. 1,5 jaar oud nu)

[ Voor 72% gewijzigd door brtk op 03-09-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
brtk schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:09:
Je kan een paar dagen AccuBattery laten draaien, die laat je dan zien hoeveel procent je accu versleten is.

Google Play: Accu​Battery
Goed dat je het zegt! Vorige maand heb ik dat nog gedraaid en die gaf aan dat mijn accu na 1 jaar nog op zo'n 90 procent zit.
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:05:
Ik denk dat het de accu is omdat 9 van de 10 keer de accu versleten is. De oplaadpoort zal niet zo snel kapot gaan.
Ik wil dat dus wel zeker weten, voordat ik de accu laat repareren. Qua capaciteit gaat hij namelijk nog lang mee en zoals ik hierboven aangeef, is hij volgens Accubattery nog gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur hem op naar een repaircenter, dan kunnen die het probleem voor je vinden en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Nu online
Hoe lang gaat jouw accu nog mee BeToBe? Mijne heeft het probleem dat zodra de 15% is bereikt, het daarna zo snel gaat, dat onder de 12% de telefoon direct uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

BeToBe schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:32:
Als ik wakker word, dan staat hij normaal gesproken op 100% opgeladen. Sinds een paar weken komt hij niet verder dan 60-80%, zodat ik nooit met een volle telefoon wakker word. Dit gebeurt willekeurig en genoeg nachten laad hij wel volledig op tot 100%.
Dan lijkt het probleem me niet in de accu te zitten, want die kan niet een paar dagen per week kapot zijn en daarna weer niet.

Het probleem van een veel te snel leeglopende accu kan hem bijvoorbeeld ook zitten in de WiFi module, in de mobiele radio, of in een app.

Om te onderzoeken waar het probleem zit, zou je eens kunnen proberen of het opladen wel elke nacht goed gaat, als je hem in de vliegtuigstand hebt staan. Of als je elke keer voordat je begint met opladen hem een keer opnieuw opstart.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
aawe mwan schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:34:
[...]

Dan lijkt het probleem me niet in de accu te zitten, want die kan niet een paar dagen per week kapot zijn en daarna weer niet.

Het probleem van een veel te snel leeglopende accu kan hem bijvoorbeeld ook zitten in de WiFi module, in de mobiele radio, of in een app.

Om te onderzoeken waar het probleem zit, zou je eens kunnen proberen of het opladen wel elke nacht goed gaat, als je hem in de vliegtuigstand hebt staan. Of als je elke keer voordat je begint met opladen hem een keer opnieuw opstart.
Dat is een goede tip. Vanavond laad ik hem wel op in vliegtuig stand om te kijken of dat helpt. Thanks!
brtk schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:19:
Hoe lang gaat jouw accu nog mee BeToBe? Mijne heeft het probleem dat zodra de 15% is bereikt, het daarna zo snel gaat, dat onder de 12% de telefoon direct uitvalt.
Ik haal zo'n 4 uur SOT met normaal gebruik. Dat van die 15 procent herken ik wel van nougat. In Oreo heb ik dat nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BeToBe als je nog garantie hebt zou ik mooi door het service center laten oplossen. Mijn eerste gedachte zou overigens ook de accu zijn. Die dingen verslijten nou eenmaal en bij de ene persoon wat sneller dan bij de andere.

offtopic:
Verder heb ik even je titel gewijzigd, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 04-09-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
In aanvulling op bovenstaande post: als je hem via de Google store hebt gekocht zou ik even contact opnemen met google. Zij hebben een erg goede klantenservice.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvanbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:39
Ik heb het zelfde probleem ook gehad met mijn nexus 6p dat hij 's nachts niet verder op lade dan 80/85%. Toen ook maar een nieuwe oplader van merk Anker (had in een ander topic gelezen dat deze goed werkte icm de Nexus 6p) aangeschaft. Omdat ze van dit merk geen USB-C opladers op voorraad hadden had ik hiervan een normale USB oplader besteld en hierbij een dure losse kabel van USB naar USB-C. Echter dit ging een paar dagen goed en toen kwam het probleem weer terug. Toen heb ik op dat kleine kabeltje geprobeerd van USB naar USB-C wat bij de telefoon werd geleverd en dit gaat nu al een paar maanden goed. Iedere keer als ik nu 's ochtends wakker word staat mijn telefoon keurig op 100%.
Pagina: 1