1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Vraag
Alle reacties
De eTwist gebruikt het R-bus protocol, voor OpenTherm ketels heb je de gateway nodig. Gateway hang je op bij de ketel, nieuwe 2-aderige kabel van ketel naar gateway en de bestaande kabel sluit je aan tussen gateway en eTwist. Zijn op youtube wel videos van te vinden.
@Galois
het aansluiten van een nieuwe termostaat is geen rocket sience.
zoek de installatie handleiding en de filmpjes maar eens op, het lukt wel.
(zoals @_JGC_ ook zegt, moeilijk is het niet.)
het willen bedienen met telefoon ontgaat mij een beetje.
ik zelf stel mijn isense 2x per jaar in.
in de herfst activeer ik het programma, en in de lente zet ik het uit.
in mijn huis is het gewoon interessanter om de huiskamer gewoon 24x7 op 21 graden te houden.
dat kost mij minder gas als steeds het huis laten afkoelen en weer opwarmen.
(dit kan voor jouw anders zijn, hangt af van je systeem en de isolatie af.)
normaal heb ik een kleine warmtepomp die 24x7 mijn huis verwarmt met 1,4kW.
de isense doet dan de gasketel alleen over dag een beetje bij verwarmen, als nodig is.
(ik wil als ik lig te slapen geen brandende gasketel hebben, is puur gevoelsmatig)
dus geld besteden aan een verbeterde isolatie heeft meer nut als de CV aan/uit te zetten(of dit nu met de telefoon is of niet).
het aansluiten van een nieuwe termostaat is geen rocket sience.
zoek de installatie handleiding en de filmpjes maar eens op, het lukt wel.
(zoals @_JGC_ ook zegt, moeilijk is het niet.)
het willen bedienen met telefoon ontgaat mij een beetje.
ik zelf stel mijn isense 2x per jaar in.
in de herfst activeer ik het programma, en in de lente zet ik het uit.
in mijn huis is het gewoon interessanter om de huiskamer gewoon 24x7 op 21 graden te houden.
dat kost mij minder gas als steeds het huis laten afkoelen en weer opwarmen.
(dit kan voor jouw anders zijn, hangt af van je systeem en de isolatie af.)
normaal heb ik een kleine warmtepomp die 24x7 mijn huis verwarmt met 1,4kW.
de isense doet dan de gasketel alleen over dag een beetje bij verwarmen, als nodig is.
(ik wil als ik lig te slapen geen brandende gasketel hebben, is puur gevoelsmatig)
dus geld besteden aan een verbeterde isolatie heeft meer nut als de CV aan/uit te zetten(of dit nu met de telefoon is of niet).
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Ik heb hier ook een iSense, die heeft klokprogramma 15/18 graden. 's morgens gaat ie naar 18 graden, draaien we dat ding gedurende de dag naar gewenste temperatuur, om 22.00 gaat ie automatisch terug naar 15.
Als we weg gaan voor wat langere tijd drukken we de thermostaat terug naar klokprogramma, 18 overdag.
18 graden met warme radiatoren (55 graden) is hier gewoon aangenaam, dus eerder aanzetten met een app hoeft niet.
Zo'n op afstand bedienbare thermostaat heb je eigenlijk alleen nodig als je huis traag verwarmt, snel afkoelt en je een onregelmatig schema hebt.
Als we weg gaan voor wat langere tijd drukken we de thermostaat terug naar klokprogramma, 18 overdag.
18 graden met warme radiatoren (55 graden) is hier gewoon aangenaam, dus eerder aanzetten met een app hoeft niet.
Zo'n op afstand bedienbare thermostaat heb je eigenlijk alleen nodig als je huis traag verwarmt, snel afkoelt en je een onregelmatig schema hebt.