Toon posts:

AMD Athlon 1,4 wordt 80 graden !!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik heb laatst een nieuwe mobo en processor gekocht namelijk :
msi k7t turbo en een AMD Athlon 1,4 processor,

als ik mijn pc opstart loopt de temperatuur al gauw naar 80 graden |:( ,ik heb koelpasta gesmeerd alles gedaan maar niks helpt is dit wel normaal ?? heeft iemand al ervaring ermee ?

straks komen er nog roken uit mijn pc :'(

groeten

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:33
Wat voor koeler, en waarschijnlijk belangrijker, "hoeveel" koelpasta ?????

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

*SNIF* .. wat ruik ik toch?
Wat eten we mam?
Ahh, my favorite, medium rare Athlon!

Is niet goed, controlleer je complete geplaatste koeling!

En nee, ik eet niet vaak bij me mam, laat staan Athlon's ;)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
coolermaster dat standaard erin zat,
ik heb een druppel ongeveer koeler pasta erop gesmeerd is dat weinig :?

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
lees je de temperatuur niet af in Fahrenheit?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Op maandag 09 juli 2001 01:11 schreef themaster2000 het volgende:
coolermaster dat standaard erin zat,
ik heb een druppel ongeveer koeler pasta erop gesmeerd is dat weinig :?
het moet maar heel weinig zijn maar hij moet wel contact maken is heeeeeel!! belangrijk

en voel eens aan je cooler of die ook warm word

Verwijderd

Hoi ik ben benieuwd wat je voor je mobo en proc betaald hebt, ik ben namelijk ook van plan die te gaan kopen binnenkort

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord msi k7t turbo ƒ369,
Amd athlon 1.4 ghz/266 fsb/socket-a ƒ829,-

ik heb alles gecheckt maar het is in celcius helaas :(

wat zal ik het beste doen ????

Verwijderd

enne waar heb je het gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
paradigit in arnhem

Verwijderd

zonder onbeleefd te willen zijn, ik heb niet de indruk dat je echt heel goed bezig bent ... is niet jou schuld maar een athlon 1400 geeft zoveel warmte af dat alles goed moet zijn ... ervaring komt ook niet zonder schade trouwens (trust me)
een coolermaster is sowieso erg op het randje ... en dan nog zijn er de volgende mogelijke problemen : zat er een thermal pad onder (een rose vierkantje) of was de onder kant blank metaal ? koelpasta + thermal pad = problemen.
thermal pad alleen = ook niet geweldig.
als er een onder zit, verwijderen en de heatsink goed proper maken.
daarna het dunst mogelijke laagje koelpasta dat je kan aanbrengen ... zo dun mogelijk !!!

maar ik zou toch aanraden te kijken naar globalwin, swiftech of andere vergelijkbare coolers ... zorg ook dat de warme lucht uit je kast kan, want die 1.4 GHz jongens zijn echt niet te onderschatten.

wat je verder nog kan doen is je Vcore wat verlagen in de BIOS, mijn CPU draait zonder morren 1.4 GHz op 1.675V. heb hem wel op 1650/1.95 staan maar ik heb het wel getest.
en een voltageverschil van 0.1V is toch enkele graadjes.

verder zou ik enkel vertrouwen op de temperatuur die je kan aflezen in je BIOS.

veel succes als je verdere vragen hebt laat je het maar weten

JC

• kosz
  • Laatst online: 24-08 21:33
Check je volledige koeling, wat de koelpasta betreft, ik heb er een druppeltje op gedaan en met een bankpasje uitgesmeerd.
de koelpasta is er alleen om alle oneffenheden tussen proc. en koeler weg te werken, voor een zo optimaal contact oppervlak. Er moet dus geen laagje tussen de proc. en koeler zitten !!!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen,

er zat thermal pad en koel pasta,morgen vroeg haal ik de thermal pad eraf,

badankt voor jullie hulp :)

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op maandag 09 juli 2001 01:18 schreef themaster2000 het volgende:
Moederbord msi k7t turbo ƒ369,
Amd athlon 1.4 ghz/266 fsb/socket-a ƒ829,-

ik heb alles gecheckt maar het is in celcius helaas :(

wat zal ik het beste doen ????
beetje teveel betaald voor die TB :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Ik heb hier ook een AMD 1,4 ghz. Met een coolermaster (een DP5_6111 ) En hij word Idle 53,5 graden en stressed 56 graden. De chase temp is 37 graden. Is dit goed of niet?

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Mijn Athlon 1.4GHz is nog in bestelling (al 2 weken |:( ), maar bij mij komt er een Super Orb op. 'k Hoop alleen dat het wat is... 'k Wordt hoe langer, hoe nerveuzer dat ik wel de juiste keuzes heb gemaakt bij het samenstellen van de PC.

:Y)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 03:28 schreef Tuinhark het volgende:
Mijn Athlon 1.4GHz is nog in bestelling (al 2 weken |:( ), maar bij mij komt er een Super Orb op. 'k Hoop alleen dat het wat is... 'k Wordt hoe langer, hoe nerveuzer dat ik wel de juiste keuzes heb gemaakt bij het samenstellen van de PC.

Ik heb een 1,1 Ghz dondervogel met een superorb en hij is nu 51 graden. En hij maakt best veel herrie!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op maandag 09 juli 2001 01:35 schreef DuronDude het volgende:

(Alle?) programma's om de temp af te meten gebruiken toch gewoon dezelfde input om de temperatuur te meten als je bios? Dus in principe zou dat gewoon exact hetzelfde moeten zijn

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Bij mij word die gestressed 61 en :Z 56
mobo 45 en :Z 39

alleen mij Geforce2 geeft nu met 67 gestressed toch wel wat zorgen.

Ik heb ook de standaard coolermaster, ik denk eerder dat je een goede luchtafvoer moet hebben.

...

Verwijderd

Ik zou toch aanraden om niet te gierig moet zijn met de cooler. Het is toch de belangrijkste schakel van je PC. Ik zou voor de Silverado kiezen. Die is HEEL erg stil en die koelt als 1 vd beste. Daarmee kan je je 1.4GHz goed mee koelen, zonder Xtra koelers in je kast dus.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
En neem geen -socket-killer- SuperOrb. :(

Trouwens, wat heb jij toch veel betaald voor die TB 1400 ??!!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tbird voor f 839? Je bent afgezet man! |:( Ik heb er zaterdag eentje gehaald voor f635, en je kan ze al krijgen voor f 557! :)
En zet er geen orb op, maar een goeie Globalwin WBK of een Silverado.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

heb een axia van 474 piek :) loopt ook op 1400 :9~

Maar dit terzijde, meer mensen met athlons hebben er last van, heb laatst een pc of 2 gebouwd voor kennis, allemaal met altlon 1.2 en stndrd coolermaster. Tot voor kort liepen ze zonder problemen, maar sinds de hitte van de laaste dagen, lopen ze steeds vaker vast.
De oplossing voor hun is: kap eraf, en gewoon open laten draaien!

Misschien dat dat helpt!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 14:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik heb ook sinds kort een thunderbird 1,4
met nu nog een standaard coolermaster coolertje r op, idle wordt ie 43, en stressed 54 graden ongeveer, moet alleen binnekort ff me alpha r op zetten :P
btw voor die proc was ik 608 kwijt, dus als je r 8 nog wat voor heb neergelegt ben je een beetje met vaseline bewerkt >:) :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Temperatuur aflezen in het BIOS? Zo heel nauwkeurig is dat niet altijd hoor. Gebruik ofwel de bijgeleverde HW Monitor of Motherboard Monitor zoals de meesten hier, dan krijg je wel een nauwkeurige temperatuur.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik krijg een beetje de stress.

ik ga zaterdag ook een 1.4 TB bestellen met een ASUS a7m 266 mobo. Ik laat er ook een airflow inducer inzetten (fan aan de voor en achterkant) maar hoe verzeker ik nu dat de proc echt niet te heet wordt?

Wat is de beste cooler?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• juanp
  • Laatst online: 25-08 21:29
Op maandag 09 juli 2001 09:36 schreef Dinictus het volgende:
Ik krijg een beetje de stress.

ik ga zaterdag ook een 1.4 TB bestellen met een ASUS a7m 266 mobo. Ik laat er ook een airflow inducer inzetten (fan aan de voor en achterkant) maar hoe verzeker ik nu dat de proc echt niet te heet wordt?

Wat is de beste cooler?
een Silverado is wel leuk :)

en gewoon de temperatuur controleren om te kijken of hij niet te heet is. :)

Verwijderd

Een superorb is echt ongelooflijk af te raden en koelt zeer slecht. tenzij je er fans gaat bij opzetten ga je een temp krijgen van 60°+

Ik snap eigenlijk niet hoe het komt dat nog steeds zo veel mensen die ondingen kopen terwijl er hier al zo VEEL over geklaagd is ... en anders ff een search voor je een koeler besteld
maar ja tis jou TB niet de mijne

JC

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

he Durondude (whtat`s in a name)

Hoe koel jij dat monster van jou dan?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

misschien waterkoeling een idee?
ik heb niet zo veel verstand ervan maar word met behulp van water het niet kouder dan met een gewone koeler?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 22:07

Floor-is

5.2

Ik heb precies hetzelfde als "themaster2000"...

Ik heb een MSI K7T-Turbo (RAID).
Athlon AXIA 1Ghz @ 1333

Draait idle op 68 graden, full-load op 83!
En jah dat klopt niet, de temp-sensoren zijn gewoon over de zeik ofzo, want de proc word helemaal niet zo warm... Ik kan hem rustig met mijn handen vastpakken etc. etc.

Klinkt dus als het bekende probleem (MSI heeft er al vaker van gehoord, mensen met een proc op 113 graden idle enzo :o )

Bericht hierboven

Verwijderd

ojah.. ik heb een Asus A7A266 met Athlon 1.4 ghz besteld...
dus moet er ook een goeie koeling inzitten.
Die Silverado... hoe duur is die? want ik kan hem niet vinden in Pricewatch...

Verwijderd

Jezus wat hebben jullie allemaal een hitte in je kast, ik draai 1,4 op 1,6 Ghz en heb hoogstens 50 graden!

zie specs voor meer info

Verwijderd

De airflow is evenzo belangrijk voor de temp van de cpu als de cooler die erop zit.

Mijn config was:
TB 1400 + Vulcano II cooler
Asus A7M266 met 512 MB DDR
Leadtek GF3
In een Midi tower met geen fans (alleen die van de voeding)
De cpu temp was 69 idle en 72 stessed :'(

Ik heb daarna de Midi tower vervangen door een Aopen full tower en daarin twee 80 mm fans onderaan voor om de lucht in te zuigen en achteraan boven 2 80 mm's om de lucht er weer uit te blazen.
Daarna had ik nog 47 idle en 49 stressed. :)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Bono,

Dat is precies wat ik ook in gedacht heb. 2 fans om je kast door te blazen en een goede koeler op je proc. Dan hou je de zaak toch wel koel of niet?

Verwijderd

Met 2 fans erbij hoeveel geluid produceert dat dan wel niet? Dan is ie toch niet meer echt stil te noemen ofwel?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:56 schreef Levison het volgende:
Met 2 fans erbij hoeveel geluid produceert dat dan wel niet? Dan is ie toch niet meer echt stil te noemen ofwel?
Dat valt wel mee, er is wel meer lawaai dan zonder die fans in de full tower dan. Trouwens, die midi tower was een klote kast, die ging in resonantie met vanalles en nog wat, mijn systeem is nu stiller dan ervoor zelf met die extra fans.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 09 juli 2001 01:40 schreef themaster2000 het volgende:
bedankt iedereen,

er zat thermal pad en koel pasta,morgen vroeg haal ik de thermal pad eraf,

badankt voor jullie hulp :)
ohoh...... dit is dus een duidelijk geval van overkill :)

MechWarrior || Monsters Game

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:24
Op maandag 09 juli 2001 11:11 schreef erikv1983 het volgende:
ojah.. ik heb een Asus A7A266 met Athlon 1.4 ghz besteld...
dus moet er ook een goeie koeling inzitten.
Die Silverado... hoe duur is die? want ik kan hem niet vinden in Pricewatch...
Pricewatch > Overclocking & Cooling > NoiseControl Silverado:
http://www.tweakers.net/pricewatch/17625

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Convoy
  • Laatst online: 09:14

Convoy

g44p

39 idle en 45 stressed, is toch netjes dacht ik. :9

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Mijn proc wordt met alpha PAL6035MFC + delta 60MP ong. 60 graden. Ik vind het nog best veel, maar ik vraag me ook af of mijn sensor wel 100% is. Ik had nl eerst een superOrb die heb ik ruim 1,5 week gehad. Hij werd toen ong. 83 graden en (als het warm weer was ofzo) zelfs 87 graden. Hij is toen geen een keer gecrashed ofzo. En alles voelde niet echt heet ofzo. Maar een SuperOrb kan ik wel afraden (heeft me een cpu gekost :( :( :( )

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 10:56 schreef Dinictus het volgende:
he Durondude (whtat`s in a name)

Hoe koel jij dat monster van jou dan?
momenteel watergekoeld met een maze 2 waterblok.
hiervoor had ik een Swiftech MC462 met de standaard 50 CFM fan en ik had een stressed temp van 44°C op 1620 MHz en 1.95V
koel genoeg dus
nu 38C stressed op 1650

JC

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op maandag 09 juli 2001 12:21 schreef freekweb het volgende:
39 idle en 45 stressed, is toch netjes dacht ik. :9
Heb jij airco op je kamer ofzo, mn kamertemp is al 30C en mn proc 50C op 1400Mhz met waterkoeling :(

Hee durondude geef ff plaatjes ofzo want ik heb ook een maze2 maar ik haal 50C

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 16:13 schreef maddog_rvo het volgende:

[..]

Heb jij airco op je kamer ofzo, mn kamertemp is al 30C en mn proc 50C op 1400Mhz met waterkoeling :(

Hee durondude geef ff plaatjes ofzo want ik heb ook een maze2 maar ik haal 50C
dan is er toch ergens iets niet goed, heel lage flow rate misschien ? of wordt je water te warm ? (radiator ?)
Misschien zit je blok er niet 100% goed op ... koelpasta ? Er zijn veel factoren die bepalen of je blok goed zit ...
50°C is toch echt verkeerd, tenzij je watertemp 40°+ is natuurlijk

JC

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Silverado = een aanbeveler,
Heb er twee in mijn systeem zitten,
idle = 50 graden celsius, stressed = 55 graden,
dat zijn de statistieken van mijn bios,
er van uitgaande dat ie iets meer aangeeft,
dan zit het wel goed, maar zowieso, het zijn er wel twee, dus dat levert ook wat meer warmte ontwikkeling op.

Verwijderd

bij die msi k7t turbo ligt het aan de sensor
het zit namelijk zo: de sensor lip zit precies onder de core van processor als je hem naar naar beneden druk (dat sensor lipje)
heb je zo 10 graden verschil.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 09 juli 2001 11:11 schreef Floris Diemel het volgende:
Ik heb een MSI K7T-Turbo (RAID).
Athlon AXIA 1Ghz @ 1333

Draait idle op 68 graden, full-load op 83!
En jah dat klopt niet, de temp-sensoren zijn gewoon over de zeik ofzo, want de proc word helemaal niet zo warm... Ik kan hem rustig met mijn handen vastpakken etc. etc.
Ik neem aan dat je je heatsink bedoelt Floris, als je zegt 'Ik kan hem rustig met mijn handen vastpakken'? Dat zou dus betekenen dat de heatsink niet-al-te-warm aanvoelt. En dat is niet echt de bedoeling, aangezien de heatsink juist de hitte van de CPU af moet halen. En als de heatsink slechts 'lauw' aanvoelt, zou het kunnen betekenen dat de hitte in de CPU blijft zitten en dus toch wel degelijk zo heet is. Wat voorn koeler heb je eigenlijk?

Ik heb zelf ook een MSI K7T Turbo, met een TB1000@1360, een Silverado @ 8 Volt en Arctic Silver. Maar ik heb niet alleen Arctic Silver op de core, maar ook een heel klein beetje op de onderkant van de CPU. Hierdoor zou de temp sensor nog beter contact moeten kunnen maken met de CPU, en dus nog nauwkeuriger metingen kunnen geven. Ik weet niet of het werkt, maar alle beetjes helpen, nietwaar? :)

sigloos

Verwijderd

Er zijn ook PCI-slot kaarten te koop die ipv een kaart een fan hebben zitten en aan de achterkant een "uitlaat" voor de hete lucht.

Ga een linkje zoeken *D

Verwijderd

Een TBird 1333/1400 case is trouwens volgens spec max. 95 graden, dus op zich is 80 niet direkt slecht ofzo. Zit zelf ook dik boven de 70, omdat de temp in de kast ook aardig hoog is door mijn harddisk RAID.

Processor production markings TBird
(A xxxx A P T 3 B):
positie T = Max. case temp (graden C):
Q=60
X=65
R=70
Y=75
T=90
S=95

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik heb ook zo'n Athlon 1,4 liggen, en morgen komt (hoop ik) een Asus A7M266.
Nu heb ik zo'n Coolermaster EP5-6I11, en er zit zo'n lullig thermal padje onder, dus koelprut is niet nodig lees ik hier...
Als ik zorg voor genoeg airflow in de kast, gaat dat lukken?

PS
Die koeler schijnt klotestrak te zitten, hoe voorkom ik dat ik m'n proc sloop (ik heb nog nooit een PC gemaakt, dit is m'n eerste keer :o ).
iig
1) Niet schuin erop
2) Niet wrikken

Iemand nog andere tips?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
hoe wou je nu met een super orb je proc slopen? dat ding kan er toch maar op 1 manier op? ik heb al 9 pc's gebouwd (1,33) @ werk en allemaal super orb's en ik kan maar niet snappen hoe mensen met zo'n ding hun core breken....

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• SiliconError

SiliconError

Het schijnt toch te kunnen...
Wat is DE manier om het te voorkomen :?

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 09 juli 2001 20:46 schreef Silicon Error het volgende:
Het schijnt toch te kunnen...
Wat is DE manier om het te voorkomen :?
- Voorzichtigheid
- Gezond (boeren) verstand
- Handigheid

Ik beweer NIET dat alle core-crushers prutsers zijn, maar ik vind die verhalen soms best vreemd. Ik heb op mijn werk minimaal 100 AMD pc's gebouwd, met een heel scala aan koelers (incl. de diverse Orbs), en ik heb nog nooit een cpu gesloopt.

Trouwens Silicon Error, die roze meuk onderop je Coolermaster moet er WEL af! Dat is troep van de bovenste plank. Ik doe het altijd met een bankpasje, en dan de restjes verwijderen met terpentine op keukenpapier. Vervolgens dus een drupje koelpasta op de core, en de boel zit wel goed.

sigloos

• SiliconError

SiliconError

Hoe erg is het als ik dat laat zitten :?
Ik heb nl helemaal geen verstand van de binnenkant van PC's (en overklokken wil ik ook nog niet)...

En stel dat... waar haal ik (snel) fatsoenlijke koelpasta?
Die computerwinkels hier in Veenendaal zie ik er niet voor aan om dat op de schappen te hebben :)

Verwijderd

Een koperbusje-schroevedraaier gebruiken, dan zit ie er binnen 2 secs op :-)

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 09 juli 2001 21:09 schreef Silicon Error het volgende:
Hoe erg is het als ik dat laat zitten :?
Ik heb nl helemaal geen verstand van de binnenkant van PC's (en overklokken wil ik ook nog niet)...

En stel dat... waar haal ik (snel) fatsoenlijke koelpasta?
Die computerwinkels hier in Veenendaal zie ik er niet voor aan om dat op de schappen te hebben :)
Hmmz, da's wel een dilemma ja. Je kunt het in principe wel laten zitten, maar kijk voor de gein eens naar alle topics die er zijn (geweest) met de mededeling "Mijn Athlon wordt zo warm". Kijk maar aan het begin van deze topic. De topicstarter had ook een Coolermaster met zo'n fijn thermal pad.......

Maar ik denk dat het wonder van koelpasta zelfs wel in Veenendaal is doorgedrongen :), dus pc-winkels zullen heus wel wat hebben (iig voor eigen gebruik). Heel misschien, als je langsgaat met je mobo en cpu en koeler, willen ze wel wat koelpasta op je cpu mikken. Moet je ze wel lief aankijken....... 8-)

sigloos

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op maandag 09 juli 2001 16:34 schreef DuronDude het volgende:

[..]

dan is er toch ergens iets niet goed, heel lage flow rate misschien ? of wordt je water te warm ? (radiator ?)
Misschien zit je blok er niet 100% goed op ... koelpasta ? Er zijn veel factoren die bepalen of je blok goed zit ...
50°C is toch echt verkeerd, tenzij je watertemp 40°+ is natuurlijk

JC
Lage flowrate is het niet, is toch echt wel 1 of 2 liter p/m, water is tussen 30C en 35C in en mn koeblok kan ik niet bepalen of ie recht zit, maar ik wil eigenlijk een externe sensor gebruiken maar aangezien ik dus ook een spacer heb weet ik niet echt hoe ik dat moet gaan doen.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 01:35 schreef DuronDude het volgende:
zonder onbeleefd te willen zijn, ik heb niet de indruk dat je echt heel goed bezig bent ... is niet jou schuld maar een athlon 1400 geeft zoveel warmte af dat alles goed moet zijn ... ervaring komt ook niet zonder schade trouwens (trust me)
een coolermaster is sowieso erg op het randje ... en dan nog zijn er de volgende mogelijke problemen : zat er een thermal pad onder (een rose vierkantje) of was de onder kant blank metaal ? koelpasta + thermal pad = problemen.
thermal pad alleen = ook niet geweldig.
als er een onder zit, verwijderen en de heatsink goed proper maken.
daarna het dunst mogelijke laagje koelpasta dat je kan aanbrengen ... zo dun mogelijk !!!

maar ik zou toch aanraden te kijken naar globalwin, swiftech of andere vergelijkbare coolers ... zorg ook dat de warme lucht uit je kast kan, want die 1.4 GHz jongens zijn echt niet te onderschatten.

wat je verder nog kan doen is je Vcore wat verlagen in de BIOS, mijn CPU draait zonder morren 1.4 GHz op 1.675V. heb hem wel op 1650/1.95 staan maar ik heb het wel getest.
en een voltageverschil van 0.1V is toch enkele graadjes.

veel succes als je verdere vragen hebt laat je het maar weten

JC
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb die nieuwe coolermaster fan op een athlon 1,33 en a7m zien draaien: 36 graden idle. 45 stressed. En stil. Dus het valt wel mee.

Verwijderd

Sja... ik HAD een Super Orb en die koele dus voor geen meter, althans niet veel. M'n TB 1.2 op MSI6330 bord werd rustig >60 graden idle.

Nu een ranzig goedkoop Coolermaster ding erop van 25,- en de temp is 52 graden. Chasis is 34 graden.

Zal best aan mijn install-ervaring liggen of afwezigheid ervan. Maar die Coolermaster is wel een STUK stiller.
Pagina: 1