Abonnementen toestel goedkoper? (bijv. belsimpel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik dacht dat toestel los kopen altijd voordeliger was, en hoop dat het ook zo is maar als ik nu naar een paar abonnementen zie van belsimpel bijv. voor de S8: https://www.belsimpel.nl/...alaxy-s8-black/abonnement

Bij T-mobile betaal je €552 euro voor je S8 (24x maanden 23 EUR). Bij tele2 is het net iets meer maar iig lager dan los toestel prijs (nu €609).

Maar ook voor iPhone 7 is de prijs bij abonnement lager dan los toestel.

Er moet toch een nadeel zijn want zo lopen de providers gewoon verlies. Enige wat ik me kan bedenken is dat ze hopen dat je na 24 maanden je geen nieuwe abonnement neemt zodat je de '25e maand betaald' etc. Eventueel dat je bij de BKR (?) ofzo wordt ingeschreven en bij hypotheek lastiger is om geld te lenen voor eigen huis kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door ragnaroks op 03-09-2017 01:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:43
ragnaroks schreef op zondag 3 september 2017 @ 01:29:
Enige wat ik me kan bedenken is dat ze hopen dat je na 24 maanden je geen nieuwe abonnement neemt zodat je de '25e maand betaald' etc. .
Vroeger misschien, maar tegenwoordig vervalt de toestelbijdrage sowieso na einde contractperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 20:26
Het addertje bij t-mobile:
Let op! Het actietarief geldt alleen als je een T-Mobile Samen-groep aanmaakt met minstens twee andere T-Mobile-klanten. Zit je met één ander persoon in een T-Mobile Samen-groep, dan ontvang je €2,50 korting op je abonnement.
Dus stiekem is het 5 euro duurder...
En
Wat gebeurt er na 2 jaar?
Je gaat per maand € 30,00 voor je abonnement betalen. Je hoeft maandelijks niet meer te betalen voor je toestel. Het abonnement wordt maandelijks stilzwijgend met een maand verlengd. We adviseren je om je abonnement te verlengen of over te stappen, dit levert namelijk altijd voordeel op. We nemen contact met je op zodat je dit niet vergeet!
Dus na 2 jaar betaal je te veel. Dus die 25e maand hopen ze idd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:51
pvcholten schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:19:
Dus stiekem is het 5 euro duurder...
T-Mobile Samen en Vriendenkorting. Bovendien is het bij Tele2 ook goedkoper dan de losse toestelprijs.
pvcholten schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:19:
Dus na 2 jaar betaal je te veel. Dus die 25e maand hopen ze idd op.
Dat is bij de SIM only ook zo. Heeft dus niets met het toestel te maken. En wederom is dat ook bij Tele2 niet het geval (daar loopt het abonnement door voor dezelfde prijs)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:51
Je moet altijd een beetje rondshoppen, inderdaad is het soms voordeliger om een toestel bij een abonnement te nemen. Let wel dat dat eigenlijk alleen geldt wanneer je een nieuw abonnement afsluit en niet bij verlenging. Je krijgt dus eigenlijk een kleine overstapbonus op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 11:59
Als je ziggo hebt kun je ook nog eens bij vodafone kijken, ik heb zelf een sim-only met onbeperkt bellen, sms en 6GB data voor €12.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 20:35
Idanue schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:50:
Als je ziggo hebt kun je ook nog eens bij vodafone kijken, ik heb zelf een sim-only met onbeperkt bellen, sms en 6GB data voor €12.50.
Hele mooie prijs, maar waar heb je die prijs gekregen bij Vodafone? Ik kom via F&F voor dat pakket wat jij hebt op 20 euro pm incl 5 euro ziggo korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:40
Zoals al genoemd, gewoon goed rondkijken en je kan mét toestel zeker goedkoper uitkomen. Ik was laatst ook wat aan het rondsnuffelen voor een LG G6 icm met een abonnement maar dan met de bedoeling om het toestel wel in 1x te betalen... ben even kwijt waar ik het tegenkwam maar ik ben het tegengekomen dat ik dan eenmalig €415,- voor het toestel moest betalen en verder geen maandelijkse kosten... en dat is toch bijna 50 euro minder dan de laagste prijs in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
jasper2603 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:51:
[...]
Hele mooie prijs, maar waar heb je die prijs gekregen bij Vodafone? Ik kom via F&F voor dat pakket wat jij hebt op 20 euro pm incl 5 euro ziggo korting..
Aanbieding die ik in de mail heb gekregen. (had ziggo mobiel hiervoor)
Volgens mij als je ergens in het ziggo mobiel topic zoekt kun je meer mensen vinden die een goeie aanbieding hebben gekregen door naar vodafone te bellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-04 22:19
Idanue schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:20:
[...]

Aanbieding die ik in de mail heb gekregen. (had ziggo mobiel hiervoor)
Volgens mij als je ergens in het ziggo mobiel topic zoekt kun je meer mensen vinden die een goeie aanbieding hebben gekregen door naar vodafone te bellen. :)
Je moet dan Ziggo Mobiel hebben anders krijg je dit aanbod simpelweg niet.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Megapaul schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:33:
[...]

Je moet dan Ziggo Mobiel hebben anders krijg je dit aanbod simpelweg niet.
Ah ok, ik dacht gelezen te hebben dat mensen ook zo'n aanbieding kregen na gebeld te hebben.
Als het niet zo is mijn fout, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
MicGlou schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:56:
Zoals al genoemd, gewoon goed rondkijken en je kan mét toestel zeker goedkoper uitkomen. Ik was laatst ook wat aan het rondsnuffelen voor een LG G6 icm met een abonnement maar dan met de bedoeling om het toestel wel in 1x te betalen... ben even kwijt waar ik het tegenkwam maar ik ben het tegengekomen dat ik dan eenmalig €415,- voor het toestel moest betalen en verder geen maandelijkse kosten... en dat is toch bijna 50 euro minder dan de laagste prijs in de pricewatch.
De telefoons van providers zijn niet region locked hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
ragnaroks schreef op maandag 4 september 2017 @ 01:16:
[...]

Region locked? Als je sim locked bedoeld, nee vrijwel nooit meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is altijd zo geweest. Winkels verdienen aan de verkoop van abonnementen veel geld, daardoor kunnen ze de telefoons tegen inkoopprijs erbij verkopen.
Als je een los sim-only-abonnement en een los toestel koopt verdient de winkel twee keer aan jou. Of - als je ze bij verschillende winkels koopt - verdienen twee winkels aan jou.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Canaria schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:59:
Is altijd zo geweest. Winkels verdienen aan de verkoop van abonnementen veel geld, daardoor kunnen ze de telefoons tegen inkoopprijs erbij verkopen.
Als je een los sim-only-abonnement en een los toestel koopt verdient de winkel twee keer aan jou. Of - als je ze bij verschillende winkels koopt - verdienen twee winkels aan jou.
Dat was een paar jaar geleden zo, tegenwoordig zeker niet meer... het is zelfs zo dat je bij abonnementen in totaal vaak juist meer betaald voor een toestel dan wanneer je het los had gekocht. Maar als je goed aanbiedingen in de gaten houdt dan kan het nog wel eens voordeliger uitvallen voor bepaalde toestellen waar op dat moment een actie mee loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-04 15:21
Je moet niet alleen kijken naar de kosten van het toestel, maar ook voor het abonnement.
Wanneer je apart shopt voor het beste SIM-only abonnement en een los toestel kom je bijna altijd goedkoper uit. (Let daarbij ook op tijdelijk verlaagd abonnementsgeld voor de eerste drie maanden.)
Uitzonderingen zijn tijdelijke introductie-aanbieding die sommige providers aanbieden wanneer de marktprijs van een nieuw toestel nog niet zo ver onder de adviesprijs is gezakt, tijdelijke aanbieding op het moment dat een topmodel bijna wordt vervangen voor een nieuwe versie en acties met mid-range en budget modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ragnaroks schreef op maandag 4 september 2017 @ 01:16:
[...]

Normaal gesproken niet, of hooguit voor NL (dus minimaal 1x bellen met je foon voordat je ermee naar het uitenland gaat is altijd slim).
Als je zelf gaat importeren of met parallelle import toestellen werkt kun je daar wel tegenaan lopen. Ik heb ook wel import toestellen langs zien komen die al wel 'geactiveerd' zijn in het land van herkomst, mja, dan zijn ze weer niet helemaal 'nieuw'. In ieder geval blijft het opletten als je zelf gaat importeren.
MicGlou schreef op maandag 4 september 2017 @ 05:35:
[...]
Region locked? Als je sim locked bedoeld, nee vrijwel nooit meer...
Region locked != sim locked. Sommige toestellen dienen in ieder geval 1x gebruikt te worden met een simkaart van en vooral in het land/regio van herkomst voordat ze het elders gaan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door dragon2 op 04-09-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:51
CivLord schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:56:
Uitzonderingen zijn tijdelijke introductie-aanbieding die sommige providers aanbieden wanneer de marktprijs van een nieuw toestel nog niet zo ver onder de adviesprijs is gezakt, tijdelijke aanbieding op het moment dat een topmodel bijna wordt vervangen voor een nieuwe versie en acties met mid-range en budget modellen.
Precies, gewoon even rondshoppen dus.
Soms is het één goedkoper, soms het ander.

Zoals ik reeds aangaf zul je vooral een leuke korting kunnen krijgen op een nieuw toestel als je een nieuw contract aangaat bij een andere provider en niet wanneer je verlengt bij je huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 11:14

DirtyBird

Praktiserend denker

Via mobiel.nl zijn de constructies soms ook raar. Ik ben nu toevallig aan het kijk naar de XZ1c en icm een Ben sim only krijg je gewoon 80 euro korting op je telefoon zonder dat je abo duurder is dan wanneer je dat zonder telefoon doet. Ik denk dat het ze veel waard is om je 2 jaar aan zich te binden.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:01

WCA

Ene keer is een abonnement duurder, de andere keer is sim only met los toestel duurder.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
dragon2 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:48:
Region locked != sim locked. Sommige toestellen dienen in ieder geval 1x gebruikt te worden met een simkaart van en vooral in het land/regio van herkomst voordat ze het elders gaan doen.
Region locked is niet hetzelfde als sim locked... en laten we aub TS zelf antwoord geven op wat er precies wordt bedoelt ;)

Overigens zal TS denk ik niet hier in NL een toestel hier bij een abonnement willen halen om die vervolgens buiten Nederland/Europa voor het eerst te gebruiken... dat gaat in ieder geval de meeste logica voorbij, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat is inderdaad onduidelijk, maar ik vermoed, dat TS simlock bedoelt, omdat hij het heeft over toestellen van providers. Bij abo's hebben die tegenwoordig in Nederland geen simlock meer, bij prepaid vaak nog wel.

Region lock, indien aanwezig (Samsung), is niet specifiek van een provider, maar zit in dat geval op alle in betreffende landen verkochte toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Marly schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:57:
Dat is inderdaad onduidelijk, maar ik vermoed, dat TS simlock bedoelt, omdat hij het heeft over toestellen van providers. Bij abo's hebben die tegenwoordig in Nederland geen simlock meer, bij prepaid vaak nog wel.

Region lock, indien aanwezig (Samsung), is niet specifiek van een provider, maar zit in dat geval op alle in betreffende landen verkochte toestellen.
Zolang mijn telefoon in buitenland werkt (soms met andere simkaart erin). Denk aan (business/vakantie) trips naar Azie en Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja... heb zelf nooit een toestel met een regio lock gehad, maar in tegenstelling tot simlocks (die hier in NL bijna nooit meer voorkomen) is de regio lock juist iets van de laatste jaren, en hoofdzakelijk bij Samsungs, zover ik althans weet.
't Is ook niet iets van providers, zoals de simlock, maar van de fabrikant, die zo grijze import wil tegengaan. Een model, waar een regio lock op zit, zou je dus in theorie niet naar Nederland kunnen importeren, maar andersom zou een NL toestel met regio lock dan dus ook niet werken met een simkaart van een andere regio, buiten Europa.
Ik weet er echter niet het fijne van, maar wel zoveel, dat je je dus echt wel goed moet informeren, mocht je bijv een Samsung willen kopen, en van plan zijn, die in andere werelddelen met een lokale simkaart te gaan gebruiken.
Pagina: 1