Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Mijn vraag
...
Als ik mijn Motorola Moto G4 met stock 7.0 ROM via USB aansluit op mijn autoradio kan ik geen muziek afspelen zonder de JVC app te installeren. De ingebouwde "Play Music" app speelt dan gewoon niet af. De autoradio blijft hangen op "reading".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LorCRhAm.png

Als ik de JVC app wel installeer kan ik daarna ook afspelen met "Play Music", maar zodra ik de bediening op de radio gebruik stopt hij weer en start de JVC app. Maar ik wil de JVC app absoluut niet. Hij heeft totaal geen mogelijkheden tot selecteren van nummers of zelfs afspeellijsten.

Dit alles werkt echter wel zonder de JVC app met een oude Motorola Moto G 2014 met Lineage OS 14.1/Android 7.1. Als ik die aansluit en de bovengenoemde JVC app installatie-verzoek negeer wordt vanzelf de ingebouwde "Music" app gestart en begint het afspelen. Ook de geluiden van navigatie e.d. worden hoorbaar via de radio. Zelfs de bediening op de radio werkt. Het schermpje geeft dan dit weer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dF45LhRm.jpg

Waarom kan het met het oudere toestel wel zonder de JVC app en met het nieuwere niet? :/ Ik wil dus dat de G4 hetzelfde gaat werken als de G 2014 wat dit betreft. Maar hoe? :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Motorola Moto G 2014, LineageOS 14.1
Motorola Moto G4, stock Android 7.0 ROM
JVC KD-DB97BT autoradio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Gedrag van beide toestellen vergeleken. De JVC app wel/niet geïnstalleerd.

Alle reacties

Verwijderd

Grootste verschil is natuurlijk, stock 7 vs custom rom 7.1.
Voor de G4 is een grote hoeveelheid aan custom roms gemaakt, wellicht daar 1 van proberen om te kijken of dat het oplost.
Werkt dat ook niet kan je heel makkelijk terug naar stock rom en recovery, en de bootloader weer locken eventueel.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Welke Bluetooth versies gebruiken de verschillende apparaten?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Josefien
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:32:
Grootste verschil is natuurlijk, stock 7 vs custom rom 7.1.
Voor de G4 is een grote hoeveelheid aan custom roms gemaakt, wellicht daar 1 van proberen om te kijken of dat het oplost.
Werkt dat ook niet kan je heel makkelijk terug naar stock rom en recovery, en de bootloader weer locken eventueel.
Is audio-uitvoer over USB niet een standaard-functie in Android? :/

Om voor het testen al m'n apps weer opnieuw te moeten installeren en instellen is eigenlijk niet helemaal de bedoeling :/ Bij het unlocken v/d bootloader wordt voor zover ik weet altijd alle data verwijderd... :/
reyals schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:24:
Welke Bluetooth versies gebruiken de verschillende apparaten?
Ik heb geen idee. Maar in dit geval lijkt me het ook niet relevant aangezien het om een USB-verbinding gaat en geen Bluetooth?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Josefien ik heb ongeveer dezelfde radio en de functie die jij zo wilt gebruiken is volgens mij geen standaard functie in Android. Ik kreeg het in ieder geval niet met alle toestellen aan de praat.

Verder werkte bij mij de functie met en zonder app niet bijster goed. Met app heb ik inderdaad de 'problemen' die je hierboven noemt en zonder app wilde mijn telefoon nog wel eens uitvallen (zeker in combinatie met navigeren)

Ik zie dat de radio ook Bluetooth heeft, waarom gebruik je niet gewoon Bluetooth?

• Josefien
Bij mij werkt het zonder app met de Moto G 2014 juist prima stabiel. Alleen is dat een te oud toestel, natuurlijk :/

Ik gebruik liever niet de Bluetooth-verbinding omdat die wel eens wil haperen, vooral i.c.m. navigeren :/
Pagina: 1