Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ik heb een 1440p 144hz freesync monitor, maar als ik bij mijn monitor eigenschappen kijk dan kan ik alleen maar 60hz of 75hz selecteren. Daar had 144hz bij moeten staan. Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/pb9ft

Wat ik geprobeerd heb:
- AMD driver opnieuw geinstalleerd
- Monitor driver opnieuw geinstalleerd
- Monitor instellingen naar factory settings
- DisplayPort kabels op elke mogelijke uitgang erin gedaan
- Displayport op PC en Monitor aangesloten, eerst monitor aangezet en vervolgens pc aangezet.
- Nieuwe Displayport kabel gekocht (kwaliteit van de nieuwe kabel was onduidelijk, dus misschien alsnog een betere kopen ?)
- PC en monitor verbonden met een HDMI kabel

Ik heb momenteel geen idee meer. Misschien ligt het aan de specs van me systeem en zit daar een bottleneck? Ligt het aan de driver van AMD? Kan mijn displayport kabel (die geleverd is met de monitor) misschien niet goed genoeg zijn?

Hieronder in ieder geval mijn specs:

Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: MSI H97M-E35
Voeding: Corsair RM550x
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
SSD: Crucial MX100 256GB
Videokaart: MSI RX Vega 56
Monitor: XG270HU

Thanks voor het meedenken!

[ Voor 5% gewijzigd door kwondoo op 02-09-2017 22:47 ]

Beste antwoord (via kwondoo op 05-09-2017 07:24)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

ResuCigam

BOFH

Ik zie dat je echt al van alles hebt geprobeerd maar ik zit nog aan een andere mogelijk te denken: Weet je heel zeker dat je echt de Acer XG270HU monitor (gekregen) hebt? Er bestaat namelijk ook een Acer XG270HUA model dat er volgens mij hetzelfde uitziet en maar tot 60Hz gaat. Misschien iets om eens te controleren.

We do what we must because we can.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het staat er toch duidelijk; Generic PnP monitor. Volgens mij heeft Acer hier drivers voor maar die staan alleen vermeld voor Windows 7 en Windows 10.

Verder staat er duidelijk in de handleiding: zet eerst de monitor aan en dan pas de PC.

Twee zaken die ik in de startpost niet vind/zie als geprobeerde oplossingen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
MAX3400 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:12:
Het staat er toch duidelijk; Generic PnP monitor. Volgens mij heeft Acer hier drivers voor maar die staan alleen vermeld voor Windows 7 en Windows 10.

Verder staat er duidelijk in de handleiding: zet eerst de monitor aan en dan pas de PC.

Twee zaken die ik in de startpost niet vind/zie als geprobeerde oplossingen?
Dank voor je snelle reactie!

De acer driver voor windows10 voor mijn XG270HU monitor heb ik geinstalleerd. Dit heeft helaas niet geholpen. Vervolgens heb ik die weer verwijderd en is hij teruggevallen op de 'standaard' windows driver.

Welke handleiding bedoel je? Misschien moet ik die eens doornemen. In de doos van de videokaart zat geen handleiding die deze stappen benoemde. Gaat dat om het moment dat je de videokaart voor het eerst in het moederbord doet, en dat de monitor dan eerst moet aanstaan voordat je de pc aandoet? Ik denk dat dit wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
waar staat dp format op in monitor OSD settings? 1.2 of hoger? in de handleiding staat iig zet monitor aan, zet computer aan, stel vervolgens in de monitor in dat 120+Hz support 'aan' moet, daarna zou het moeten werken.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
foppe-jan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:26:
waar staat dp format op in monitor OSD settings? 1.2 of hoger? in de handleiding staat iig zet monitor aan, zet computer aan, stel vervolgens in de monitor in dat 120+Hz support 'aan' moet, daarna zou het moeten werken.
1.2, hoger kan de monitor niet. Ik ga die volgorde voor de zekerheid nu even proberen (monitor en pc zitten op zelfde stekkerblok, dus monitor zou altijd eerder aan moeten zijn dan PC, maar ga er even opletten).

EDIT: heb opnieuw opgestart, displayport kabel eruit getrokken en weer ingedaan. Stekkerblok aangezet waardoor monitor aanging. Gewacht totdat deze 'no signal' aangaf en vervolgens pc aangedaan. Gecheckt, maar kan nog niet 144hz selecteren.

[ Voor 17% gewijzigd door kwondoo op 02-09-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 02:07
kwondoo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:06:
Ik heb een 1440p 144hz freesync monitor, maar als ik bij mijn monitor eigenschappen kijk dan kan ik alleen maar 60hz of 75hz selecteren. Daar had 144hz bij moeten staan.[afbeelding]

Wat ik geprobeerd heb:
- AMD driver opnieuw geinstalleerd
- Monitor driver opnieuw geinstalleerd
- Monitor instellingen naar factory settings
- DisplayPort kabels op elke mogelijke uitgang erin gedaan
- Nieuwe Displayport kabel gekocht (kwaliteit van de nieuwe kabel was onduidelijk, dus misschien alsnog een betere kopen ?)
- PC en monitor verbonden met een HDMI kabel

Ik heb momenteel geen idee meer. Misschien ligt het aan de specs van me systeem en zit daar een bottleneck? Ligt het aan de driver van AMD? Kan mijn displayport kabel (die geleverd is met de monitor) misschien niet goed genoeg zijn?

Hieronder in ieder geval mijn specs:

Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: MSI H97M-E35
Voeding: Corsair RM550x
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
SSD: Crucial MX100 256GB
Videokaart: MSI RX Vega 56
Monitor: XG270HU

Thanks voor het meedenken!
Check je monitor settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
polli_ schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:31:
[...]

Check je monitor settings.
zie hier instellingen van de monitor. Ik heb ze hetzelfde staan als deze pagina: http://www.tomshardware.c...esync-monitor,4166-3.html

[ Voor 26% gewijzigd door kwondoo op 02-09-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
kwondoo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:36:
[...]

zie hier instellingen van de monitor. Ik heb ze hetzelfde staan als deze pagina: http://www.tomshardware.c...esync-monitor,4166-3.html
het OSD moet een instelling bevatten voor 120/144Hz modus.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
foppe-jan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:39:
[...]

het OSD moet een instelling bevatten voor 120/144Hz modus.
Nee helaas. In de handleiding van de monitor ziet ik dat ook niet staan. Heb je een linkje naar de handleiding die jij had gezien waarin dit staat? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
kwondoo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:45:
[...]

Nee helaas. In de handleiding van de monitor ziet ik dat ook niet staan. Heb je een linkje naar de handleiding die jij had gezien waarin dit staat? Ben wel benieuwd
oh lama, ik las iets verkeerd. Maar DP 1.2 ondersteunt zonder problemen 1440p144, dus aan de hardware ligt het dan niet. Zal toch een driverissue zijn, of windows die dienst weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
foppe-jan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:49:
[...]

oh lama, ik las iets verkeerd. Maar DP 1.2 ondersteunt zonder problemen 1440p144, dus aan de hardware ligt het dan niet. Zal toch een driverissue zijn, of windows die dienst weigert.
Hmm, als het een driverissue aan de kant van AMD is dan heb ik misschien geluk met een nieuwe update over een tijdje.
Als het windows is, wat zou ik dan nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 00:10
Ik zie alleen maar Windows 7 en 8 drivers voor de XG270HU.

Misschien kun je CRU (Custom Resolution Utility) proberen om hem daar op 144hz te krijgen.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
ToasterxD schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:06:

Misschien kun je CRU (Custom Resolution Utility) proberen om hem daar op 144hz te krijgen.
Eh, dat is waar... (maar kan daar ook weinig aan veranderen)
Ik ga CRU even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
ToasterxD schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:06:

Helaas, met CRU een detailed resolution toegevoegd van 144hz en de restart.exe's gebruikt, maar daarna kon ik in de display adapter niet 144hz selecteren. Vervolgens nog veel varianten geprobeerd maar die hielpen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

kwondoo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:36:
[...]

Input staat in die plaatjes op HDMI. Heb je dat wel op Displayport gezet bij jouw monitor :?
HDMI kan volgensmij sowieso geen 144hz op 1440p

Mijn FreeSync monitor heeft zelf verder geen instellingen voor freesync of Hz.

Normaal gesproken is het een kwestie van:
  • Meegeleverde Displayportkabel aansluiten op monitor en PC. (Alle andere kabels (HDMI /DVI) uit je monitor en GPU even verwijderen.)
  • Juiste input/output selecteren in je monitor OSD
Dan zou je vervolgens in windows controlpanel simpelweg de optie voor 120/144 hz moeten zien verschijnen.

Zo niet dan is het misschien zo dat:
  • Monitor kapot
  • Kabel kapot
  • Verkeerde kabel aangesloten? Lullige vraag maar er wordt volgensmij ook een DVI en HDMI kabel meegeleverd. weet je zeker dat je de goede (displayport) gebruikt?
  • Je windows install bugt.
Het lijkt me geen AMD driver probleem maar je zou nog even met DDU de driver kunnen uninstallen en opnieuw installeren.

Neem aan dat in je bios Vega als videokaart is geselecteerd en niet je CPU graphics :?

[ Voor 62% gewijzigd door Help!!!! op 03-09-2017 08:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Help!!!! schreef op zondag 3 september 2017 @ 07:49:
[...]

Input staat in die plaatjes op HDMI. Heb je dat wel op Displayport gezet bij jouw monitor :?
HDMI kan volgensmij sowieso geen 144hz op 1440p

Mijn FreeSync monitor heeft zelf verder geen instellingen voor freesync of Hz.

Normaal gesproken is het een kwestie van:
  • Meegeleverde Displayportkabel aansluiten op monitor en PC. (Alle andere kabels (HDMI /DVI) uit je monitor en GPU even verwijderen.)
  • Juiste input/output selecteren in je monitor OSD
Dan zou je vervolgens in windows controlpanel simpelweg de optie voor 120/144 hz moeten zien verschijnen.

Zo niet dan is het misschien zo dat:
  • Monitor kapot
  • Kabel kapot
  • Verkeerde kabel aangesloten? Lullige vraag maar er wordt volgensmij ook een DVI en HDMI kabel meegeleverd. weet je zeker dat je de goede (displayport) gebruikt?
  • Je windows install bugt.
Het lijkt me geen AMD driver probleem maar je zou nog even met DDU de driver kunnen uninstallen en opnieuw installeren.

Neem aan dat in je bios Vega als videokaart is geselecteerd en niet je CPU graphics :?
Fijn om te horen dat jou FreeSync monitor die instelling ook niet heeft.

Aangezien ik met mijn vorige kaart sowieso niet FreeSync had heb ik me nooit verdiept in de 144hz optie. Maar met deze kaart had het gewoon moeten kunnen. Daarom begin ik toch ook wel te neigen richting een storing in de monitor (alhoewel andere gebruikers ook vergelijkbare problemen hebben gehad waarbij het toch software matig was). Misschien wordt het tijd voor een support issue bij Acer.

De AMD driver heb ik ondertussen wel 10x opnieuw geinstalleerd met zowel DDU als AMD cleanup utility, maar heeft helaas niet geholpen.

In de BIOS heb ik daar geen instelling kunnen vinden, maar hij herkende de videokaart wel, en Overwatch kan ik spelen met 200+ fps, dus hij werkt ook daadwerkelijk op de videokaart zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:36

Zorian

What the fox?

kwondoo schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:01:
[...]

Fijn om te horen dat jou FreeSync monitor die instelling ook niet heeft.

Aangezien ik met mijn vorige kaart sowieso niet FreeSync had heb ik me nooit verdiept in de 144hz optie. Maar met deze kaart had het gewoon moeten kunnen. Daarom begin ik toch ook wel te neigen richting een storing in de monitor (alhoewel andere gebruikers ook vergelijkbare problemen hebben gehad waarbij het toch software matig was). Misschien wordt het tijd voor een support issue bij Acer.

De AMD driver heb ik ondertussen wel 10x opnieuw geinstalleerd met zowel DDU als AMD cleanup utility, maar heeft helaas niet geholpen.

In de BIOS heb ik daar geen instelling kunnen vinden, maar hij herkende de videokaart wel, en Overwatch kan ik spelen met 200+ fps, dus hij werkt ook daadwerkelijk op de videokaart zeg maar :)
Ja, en staat je vsync aan in Overwatch? Zo nee, zet die voor de grap eens aan en kijk wat er met je fps gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 11:01
Na het lezen van diverse antwoorden gooi ik toch even mijn twee cent er in.

Ik heb zelf een 100hz native ultrawide, maar deze staat niet standaard op 100hz, hij start op 60hz.

Ik heb bij geavanceerde monitor instellingen een nieuwe monitor profiel aan moeten maken en daar handmatig de monitor op 100hz gezet. Krijg je toch een waarschuwing dat dit nadelige effecten kan hebben heh en daarna pas stond hij bij mij goed. Uiteraard met DisplayPort 1.2 kabel en niet langer dan twee meter.

Heb je hier wat aan? Monitor profiel zag ik nog niet in de tips langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Zorian schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:49:
[...]

Ja, en staat je vsync aan in Overwatch? Zo nee, zet die voor de grap eens aan en kijk wat er met je fps gebeurt.
Als ik thuis kom zal ik het eens doen. Maar vsync zou hem moeten begrenzen op 60fps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kwondoo schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:50:
[...]

Als ik thuis kom zal ik het eens doen. Maar vsync zou hem moeten begrenzen op 60fps toch?
Vsync begrenst tot het hoogst mogelijke wat je monitor aan kan, ervanuit gaande dat de monitor daar ook op ingesteld staat. Dus 60fps op een 60Hz monitor en 144fps op een 144hz monitor. Ik doelde er voornamelijk op dat die 200fps nu niks zegt omdat alles wat voorbij de ingestelde Hz gaat wordt weggegooid als het ware.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 04-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
TopsNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:20:
Na het lezen van diverse antwoorden gooi ik toch even mijn twee cent er in.

Ik heb zelf een 100hz native ultrawide, maar deze staat niet standaard op 100hz, hij start op 60hz.

Ik heb bij geavanceerde monitor instellingen een nieuwe monitor profiel aan moeten maken en daar handmatig de monitor op 100hz gezet. Krijg je toch een waarschuwing dat dit nadelige effecten kan hebben heh en daarna pas stond hij bij mij goed. Uiteraard met DisplayPort 1.2 kabel en niet langer dan twee meter.

Heb je hier wat aan? Monitor profiel zag ik nog niet in de tips langs komen.
Thanks for the 2 cents!

Waar kan ik de geavanceerde monitor instellingen vinden? Zou graag een nieuw monitor profiel aanmaken zoals jij aangeeft, maar kan het nog niet zo snel vinden. Of draai jij iets anders dan windows 10?
Displayport kabel heb ik gekregen met de monitor (amphenol) en is niet langer dan twee meter. Ik doe dus de aanname dat de kabel relatief goed zou moeten zijn, maar twijfel daar soms nog een beetje aan. Probleem is dat ik ook niet helder kan krijgen wat dus wel een goede kabel zou moeten zijn. Recencies zijn erg onduidelijk. Mocht je hier nog een advies hebben hoor ik het graag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Zorian schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:54:
[...]

Vsync begrenst tot het hoogst mogelijke wat je monitor aan kan, ervanuit gaande dat de monitor daar ook op ingesteld staat. Dus 60fps op een 60Hz monitor en 144fps op een 144hz monitor. Ik doelde er voornamelijk op dat die 200fps nu niks zegt omdat alles wat voorbij de ingestelde Hz gaat wordt weggegooid als het ware.
Ah, dan is dat een interessante, gaan we vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

@kwondoo ik denk dat hij iets als dit bedoeld, alleen dan net even anders omdat je AMD hebt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YqAlnRRl.png

[ Voor 19% gewijzigd door Zorian op 04-09-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 11:01
Zorian schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:00:
@kwondoo ik denk dat hij iets als dit bedoeld, alleen dan net even anders omdat je AMD hebt:

[afbeelding]
Ja die bedoelde ik :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

ResuCigam

BOFH

Ik zie dat je echt al van alles hebt geprobeerd maar ik zit nog aan een andere mogelijk te denken: Weet je heel zeker dat je echt de Acer XG270HU monitor (gekregen) hebt? Er bestaat namelijk ook een Acer XG270HUA model dat er volgens mij hetzelfde uitziet en maar tot 60Hz gaat. Misschien iets om eens te controleren.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

heb je de laatste 2 puntjes van deze tutorial al gedaan?

https://community.amd.com/docs/DOC-1432

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
ResuCigam schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:24:
Wauw... Ik ben even gaan kijken, maar ben bang dat je gelijk hebt... Op de factuur van afuture (waar ik hem besteld heb), staat:
Acer XG270HU
UM.HG0EE.A01

Als je op enkel de "Acer XG270HU" googled krijg je de 144hz te zien. Als je zoekt op "UM.HG0EE.A01" dan krijg je de 60hz variant te zien........
Ik ben bang dat we erachter zijn. En ben behoorlijk pissig, zoals je je kan voorstellen. Destijds is het niet duidelijk geweest dat ik een Acer XG270HUA heb besteld (zoals je ook niet zomaar opmaakt uit de factuur). Ongeveer zoals max-ict momenteel ook de volgende pagina heeft: https://maxict.nl/product...art-rood-computer-monitor

Nu is afuture.nl blijkbaar dit jaar failliet verklaard, wat misschien niet meehelpt in een oplossing (wel overgenomen door beat-it.nl).

Heeft een van jullie een dergelijke situatie al eens meegemaakt?

EDIT: nog een screenshot van de orderbevestiging die ik destijds (ondertussen maanden geleden) heb gekregen.Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/0iq8AES

[ Voor 5% gewijzigd door kwondoo op 04-09-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
kwondoo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:02:
[...]

Hmm, als het een driverissue aan de kant van AMD is dan heb ik misschien geluk met een nieuwe update over een tijdje.
Als het windows is, wat zou ik dan nog kunnen proberen?
Ik heb hier geen issues met Vega 64 en een Asus MG279Q. Via Displayport 144Hz.
Heb wel eens het gedonder gehad dat ik idd niet hoger kwam dan 60 a 75 maar toen had ik hem via HDMI aangesloten en dat werkt idd niet.
Pas vanaf HDMI 2.1 zal HDMI snel genoeg zijn. Vega ondersteund het als het goed is al maar de schermen nog niet :P

Had je na het aansluiten met displayport wel de drivers allemaal een keer er af gehaald met DDU en opnieuw er op gezet?
kwondoo schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:10:
[...]

Wauw... Ik ben even gaan kijken, maar ben bang dat je gelijk hebt... Op de factuur van afuture (waar ik hem besteld heb), staat:
Acer XG270HU
UM.HG0EE.A01

Als je op enkel de "Acer XG270HU" googled krijg je de 144hz te zien. Als je zoekt op "UM.HG0EE.A01" dan krijg je de 60hz variant te zien........
Ik ben bang dat we erachter zijn. En ben behoorlijk pissig, zoals je je kan voorstellen. Destijds is het niet duidelijk geweest dat ik een Acer XG270HUA heb besteld (zoals je ook niet zomaar opmaakt uit de factuur). Ongeveer zoals max-ict momenteel ook de volgende pagina heeft: https://maxict.nl/product...art-rood-computer-monitor

Nu is afuture.nl blijkbaar dit jaar failliet verklaard, wat misschien niet meehelpt in een oplossing (wel overgenomen door beat-it.nl).

Heeft een van jullie een dergelijke situatie al eens meegemaakt?

EDIT: nog een screenshot van de orderbevestiging die ik destijds (ondertussen maanden geleden) heb gekregen.[afbeelding]
Aha dat zou het EA verklaren :'(
Wordt denk ik een lastige zaak zeker als je hem al een tijdje hebt.

Hoe lang heb je hem al?

[ Voor 46% gewijzigd door Astennu op 04-09-2017 17:52 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Astennu schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:50:
[...]

Ik heb hier geen issues met Vega 64 en een Asus MG279Q. Via Displayport 144Hz.
Heb wel eens het gedonder gehad dat ik idd niet hoger kwam dan 60 a 75 maar toen had ik hem via HDMI aangesloten en dat werkt idd niet.
Pas vanaf HDMI 2.1 zal HDMI snel genoeg zijn. Vega ondersteund het als het goed is al maar de schermen nog niet :P

Had je na het aansluiten met displayport wel de drivers allemaal een keer er af gehaald met DDU en opnieuw er op gezet?

[...]

Aha dat zou het EA verklaren :'(
Wordt denk ik een lastige zaak zeker als je hem al een tijdje hebt.

Hoe lang heb je hem al?
December vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Niet handig om daar nu pas achter te komen.
Voorheen had je geen videokaart met displayport om het uit te testen?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Astennu schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:16:
[...]

Niet handig om daar nu pas achter te komen.
Voorheen had je geen videokaart met displayport om het uit te testen?
Helemaal mee eens... Maar mijn videokaart van toen kon battlefield 1 nauwelijks boven de 60fps houden, dus proberen om rond de 144fps te komen was sowieso niet nodig. Ik wist niet eens dat er verschillende versies van deze monitor waren, dus dacht; ik wacht Vega af en ga dan lekker 1440p @ 144hz gamen, maar dat valt nu dus even anders. Kan mezelf ook wel voor me kop slaan dat dit gebeurt, maar daar krijgen we nu alleen maar (meer) hoofdpijn van ;-)

We gaan het gesprek met de webshop maar aan, kijken of die nog ergens ruimte zien om dit samen op te lossen (op wat voor manier dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zou er niet te veel van verwachten aangezien er al meer dan een half jaar overheen is gegaan.
Ik denk dat je beter kan kijken wat deze 2e hands nog oplevert en een andere halen (mits je daar geld voor hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Anyway, iedereen bedankt voor het meedenken! Ik ben er in ieder geval achter wat me probleem is!
Pagina: 1