Foto's van PC opeens op ipad?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb een wat oudere Ipad Mini en ik zat eens te kijken naar wat foto's.
Ik maak eigenlijk zelf nooit foto's met een Ipad.
Tot mijn grote verbazing staan er nu ook opeens foto's die op mijn PC gemaakt zijn zonder dat ik ze erop heb gezet!
Ik kan ze op me Ipad niet verwijderen en ook niet via Itunes. Hoe zorg ik ervoor dat deze foto's van mijn Ipad af gaan? Ik vind het niet nodig dat deze op me ipad staan.

Ik hoop dat jullie het weten. Ik hoor het graag.

IOS versie; 9.3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ingelogd met eenzelfde account zowel op de PC als de iPad en een of ander sync aan staan naar een cloud-dienst zoals die van Apple?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
MAX3400 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:13:
Ingelogd met eenzelfde account zowel op de PC als de iPad en een of ander sync aan staan naar een cloud-dienst zoals die van Apple?
Ja ik ben wel ingelogd met hetzelfde Emailadres. Maar het gaat mij erom dat ik die foto's van me iPad kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:13
Heb je iCloud for Windows geïnstalleerd op je PC? Je kan eens kijken in de settings hiervan en dan 'My Photo Stream' uitzetten onder de Photos/Options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Fuwor schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:33:
Heb je iCloud for Windows geïnstalleerd op je PC? Je kan eens kijken in de settings hiervan en dan 'My Photo Stream' uitzetten onder de Photos/Options.
Nope, Is niet geïnstalleerd op me PC.
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat zomaar foto's die in ''Mijn Afbeeldingen'' map staan op me PC ook zichtbaar zijn op me iPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toevallig DropBox, OneDrive, OwnCloud, Stack of welke Cloud dienst dan ook die je gebruikt én waarbij mappen worden gesynchroniseerd met de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Lijkt me sterk dat het Dropbox, Cloudstation of Onedrive is. laatstgenoemde ben ik niet eens aangemeld. Dropbox en Cloudstation kan haast niet omdat ik op me iPad mappen zie staan die alleen op me vaste harde schijf staan op mijn pc.

[ Voor 75% gewijzigd door Mikee007 op 02-09-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Je weet zeker dat je in iTunes niet gewoon ook je foto's synced? En dat je geen iCloud for Windows hebt of een clouddienst gebruikt die mogelijk synced?

Als je een nieuwe foto in een map op je PC zet, komt deze dan ook automatisch op je iPad? Zonder dat je 'm dus aan je PC hangt of dat je wireless met iTunes synced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Fuwor schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:28:
Je weet zeker dat je in iTunes niet gewoon ook je foto's synced? En dat je geen iCloud for Windows hebt of een clouddienst gebruikt die mogelijk synced?

Als je een nieuwe foto in een map op je PC zet, komt deze dan ook automatisch op je iPad? Zonder dat je 'm dus aan je PC hangt of dat je wireless met iTunes synced.
Dat zou het wel bijna moeten zijn.
Foto's komen nooit zomaar vanaf een pc op een ipad zonder dat er iets voor ingesteld/geinstalleerd.

Aangezien TO zegt dat hij geen icloud for windows heeft geinstalleerd zal het wel in itunes moeten zitten.
Sluit die ipad eens aan, als itunes hem herkend heeft zie je een icoontje ervan bovenin de balk. Daarop klikken, dan links in het navigatiemenu naar "Foto's".
Als in die pagina een vinkje staat bij "foto's synchroniseren" (oid) zul je daar ook zien staan welke map hij ervoor pakt (op windows standaard de map afbeeldingen als ik me niet vergis). Vinkje uitzetten, ipad nog een keer synchroniseren en je zou er weer vanaf moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik zie als ik een nieuwe map maak niet gelijk een nieuwe map op me ipad.
Wel zie ik alle foto's die op me pc staan onder ''Mijn Afbeeldingen'' ook bij me foto's staan op me iPad.
Ik zit even in iTunes te kijken maar de info is echt beperkt. hoe kan ik de foto's inzien via itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
MikeJoow schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:46:
Ik zie als ik een nieuwe map maak niet gelijk een nieuwe map op mijn ipad.
Wel zie ik alle foto's die op me pc staan onder ''Mijn Afbeeldingen'' ook bij mijn foto's staan op mijn iPad.
Ik zit even in iTunes te kijken maar de info is echt beperkt. hoe kan ik de foto's inzien via itunes?
Precies zoals @SuBBaSS al zegt. Je iPhone aanklikken en dan links Foto’s. Hier zie je óf er foto’s worden gesynchroniseerd.

Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/mac_apps/itunes/osx-elcapitan-itunes12-4-sync-photos-choose-folder.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik zie dat dus niet als ik mijn iPad aansluit.
Inmiddels heb ik maar een reset uitgevoerd. Nu zijn alle foto's wel weg. Ik blijf het erg vreemd vinden maarja. Tis dus gelukt met een reset. maar lijkt me gaandeweg niet de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk knoops
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06 18:25
Apart Volgens mij kan dit alleen gebeuren zodra je Icloud gebruikt op je Ipad de foto bibliotheek. Het kan ook zijn dat de Ipad ooit foto's in de foto bibliotheek gezet en deze nu op de Ipad terug zet. Ik heb ook soms problemen met foto's die uit de foto bibliotheek komen van Icloud terwijl ik dat niet wil.
Pagina: 1