Heb nog nooit casemod gedaan, firsttimer vragen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkara
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-03 20:19
Hallo lezer, bedankt voor het klikken alvast.

Ik heb onlangs een nieuwe computer van ongeveer 900 euro gekocht. Als ik wil upgraden gaat dat direct richting de 2500 (Videokaarten met SLI mogelijkheden zijn reteduur door die Bitcoin :'( ) dus dat laat ik nog even wachten.
Wat ik wel zou kunnen is van deze grafsaaie zwarte doos afstand nemen en een mooie case in elkaar knutselen.

Mijn vragen als volgt:
1. Als ik zelf een customcase met (plexi)glas en geverfd hout wil maken, heeft iemand ruwe kostenindicatie?*
2. Ik zat te denken aan een kubus, zijn daar voor/nadelen aan die ik als beginner mogelijk over hoofd ziet?
3. Als ik zorg voor genoeg koeling, Is het dan veilig om hout in de casedesign te hebben?
4. Ik wil veel LEDs maar ook glas. Is het mogelijk om een aan/uit switch in te bouwen voor LEDs?
5. Niets tegen het design van de 1050TI, maar zou ik de rode stukken paars kunnen verven of is dat een slecht idee?

6a. Sinds ik 5 fans en PSU afvoer van plan ben, kan ik daar stofvangers op plaatsen?
6b. Zoja, heeft dat veel effect op de m³/h?
6c. Moet stofvangers alleen op air intakes of ook de outlets? (top fan en PSU outlet onderop)

7. Is het mogelijk een aan/uit knop te maken? Vraag dit omdat de huidige knop ter mijn beschikking vrij 'meh' is.
8. Natuurlijk wil ik ook de USB en 3.5mm poorten verplaatsen, is dat onbegonnen werk?
9. Vernield een custom case alle garantie op de onderdelen?

*Exclusief Hardware zoals fans, fancontroller en LED strips.

En speciaal voor de mods: 10. Als er iets mis is met deze thread, zou u hem dan kunnen verplaatsen? Indien dit nodig blijkt, bij deze alvast mijn excuses.

Als iemand de moeite neemt om dit alles te lezen en beantwoorden, enorm bedankt! _/-\o_ Ik hoop indien ik er genoeg vertrouwen voor heb wel een finished product te laten zien, maar dit gaat duidelijk geen CIP worden.

Beste antwoord (via Punkara op 04-09-2017 16:58)

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

1. Als ik zelf een customcase met (plexi)glas en geverfd hout wil maken, heeft iemand ruwe kostenindicatie?*
Dat is moeilijk in te schatten, daar het vooralsnog onbekend is wat je precies wilt gaan maken - en hoe complex je uiteindelijk zal willen gaan.
Een transparant stukje acryl paneel van 500x500x3(mm) kost je +/- € 30.-
Over het algemeen is MDF je vriend qua bewerkvriendelijkheid en kost een plaat van 1220x2440x6 á € 12.-
Uiteraard zijn die prijzen volledig afhankelijk van waar je het gaat kopen. Voor een gros aan mod-materiaal is HighFlow je beste vriend!
2. Ik zat te denken aan een kubus, zijn daar voor/nadelen aan die ik als beginner mogelijk over hoofd ziet?
Een kubus is gewoon een kubus, maar een kleine afwijking in je afmetingen en uitvoering resulteert al snel in een scheve doos. En ja, niemand wilt een scheve doos natuurlijk.
Echter is bovenstaande eigenlijk van toepassing voor elke vorm die je wilt maken. Gewoon 5 keer nameten en 1 keer zagen.
3. Als ik zorg voor genoeg koeling, Is het dan veilig om hout in de casedesign te hebben?
Ook zonder genoeg koeling is hout veilig om te gebruiken in een computer behuizing. Tenzij je hem bijna luchtdicht maakt en je hardware daadwerkelijk in de fik kan vliegen. Wat overigens vrij onwaarschijnljik is.
Niets om je zorgen over te maken! Al genoeg anderen hebben een houten behuizing gemaakt :-)
4. Ik wil veel LEDs maar ook glas. Is het mogelijk om een aan/uit switch in te bouwen voor LEDs?
Waarom zou dit niet mogelijk zijn?
5. Niets tegen het design van de 1050TI, maar zou ik de rode stukken paars kunnen verven of is dat een slecht idee?
Ervan uitgaande dat je een MSI variant hebt en "de rode stukken" op de stukken plastic koeler zitten; gewoon doen. Kost je wel je garantie, maar gewoon doen.
6a. Sinds ik 5 fans en PSU afvoer van plan ben, kan ik daar stofvangers op plaatsen?
Ja.
Nee. Ofja.. Amper. Liever een stof filtertje en ieeeetsje minder airflow, dan een dikke vette laag stof en een kapodtstukke computer als gevolg. (in extreem stoffige scenarios natuurlijk)
6c. Moet stofvangers alleen op air intakes of ook de outlets? (top fan en PSU outlet onderop)
Moet niet. Mag wel. Als je outtake fan bovenop je kast zit, kan er stof in komen wanneer hij uit staat en is een filtertje wel een goed plan. Zit ie aan de onderkant als outtake, meh~ niet noodzakelijk. Maar het mag wel gewoon hoor, als jij dat nodig of gewoon stoer vindt.
7. Is het mogelijk een aan/uit knop te maken? Vraag dit omdat de huidige knop ter mijn beschikking vrij 'meh' is.
Ja, dat is mogelijk!
~Shameless self-promotion~
8. Natuurlijk wil ik ook de USB en 3.5mm poorten verplaatsen, is dat onbegonnen werk?
Absoluut niet. Vrijwel hetzelfde als de aan/uit en reset- knop verplaatsen.
Nope. Al leg je je hardware in de hondenmand. Niet aan te raden, maar je snapt m'n punt wel.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• URSUS

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Dat is moeilijk in te schatten, daar het vooralsnog onbekend is wat je precies wilt gaan maken - en hoe complex je uiteindelijk zal willen gaan.
Over het algemeen is MDF je vriend qua bewerkvriendelijkheid en kost een plaat van 1220x2440x6 á € 12.-
Uiteraard zijn die prijzen volledig afhankelijk van waar je het gaat kopen. Voor een gros aan mod-materiaal is HighFlow je beste vriend!
Een kubus is gewoon een kubus, maar een kleine afwijking in je afmetingen en uitvoering resulteert al snel in een scheve doos. En ja, niemand wilt een scheve doos natuurlijk.
Echter is bovenstaande eigenlijk van toepassing voor elke vorm die je wilt maken. Gewoon 5 keer nameten en 1 keer zagen.
Ook zonder genoeg koeling is hout veilig om te gebruiken in een computer behuizing. Tenzij je hem bijna luchtdicht maakt en je hardware daadwerkelijk in de fik kan vliegen. Wat overigens vrij onwaarschijnljik is.
Niets om je zorgen over te maken! Al genoeg anderen hebben een houten behuizing gemaakt :-)
Ervan uitgaande dat je een MSI variant hebt en "de rode stukken" op de stukken plastic koeler zitten; gewoon doen. Kost je wel je garantie, maar gewoon doen.
Ja.
Nee. Ofja.. Amper. Liever een stof filtertje en ieeeetsje minder airflow, dan een dikke vette laag stof en een kapodtstukke computer als gevolg. (in extreem stoffige scenarios natuurlijk)
Moet niet. Mag wel. Als je outtake fan bovenop je kast zit, kan er stof in komen wanneer hij uit staat en is een filtertje wel een goed plan. Zit ie aan de onderkant als outtake, meh~ niet noodzakelijk. Maar het mag wel gewoon hoor, als jij dat nodig of gewoon stoer vindt.
Ja, dat is mogelijk!
Nope. Al leg je je hardware in de hondenmand. Niet aan te raden, maar je snapt m'n punt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkara
Ja mijn excuses, had idd niet veel duidelijkheid gegeven. Zat te denken aan 50x50x50 lbh, of 50x50x60. Maar vrij duidelijk dat ik dan beter uit ben met MDF, zowel qua kosten als gebruiksvriendelijkheid. En 6mm dikte is absoluut niet erg, de 'voet' van de kast moet iets van 15mm dik worden. Fantastisch nieuws dit!
Ik werk veel in 3D en dan gaat het op de 0.1mm. Heb oog voor detail, nou kijken of ik dat irl ook kan verwezelijken. Maar mooi dat er in ieder geval qua vorm met een kubus geen probleem is.
Nou was ik niet van plan hem vacuüm te trekken maar behalve de 4 inflows in de zijkant en de outflow bovenop en onderop is het niet echt een luchtige constructie, dus vandaar. Maar top!
Leek mij dat het mogelijk zou kunnen zijn, maar ik was al helemaal trots dat ik de videokaart niet in de RAMslots probeerde te doen tijdens de build. Oftewel, een theoretische mogelijkheid betekend niet dat het simpel is. Vandaar dat ik dacht, moet ik die ook maken of zit dat ergens in Tweakers begraven?
Weet ook niet bijvoorbeeld of je LEDS kunt dimmen of dat het alles of niets is?
Nja, garantie op de 1050 doet me toch weinig, is eerste onderdeel wat vervangen word. Maar dat kan dus? Gaaf!
Ja.

Mooizo! Ietsje minder airflow is redelijk te doen, aangezien ik de intakes op 40% wou laten draaien en de outtake op 90%, indien nodig kan ik er dus een procent (of 3) bovenop gooien en dan heb ik zelfde airflow.
Hebben we het over 250 kuub/u naar binnen en 250 kuub/u naar buiten. Dat moet haast voldoende airflow zijn! >:)
De bovenkant wou ik hoe dan ook een stoffilter op hebben, en met de intake die ik van plan ben zal het ook wel verstandig zijn daar een filter op te plaatsen.
Vraagje, zijn stoffilters te verven? 8)7
Ja, dat is mogelijk!
Niets shameless aan! Als ik dat kon zou ik er ook reclame voor maken!
Zou deze knop groter kunnen? Je zegt custom bekabeling, maar is formaat knop ook custom?
Zou deze knop ook als LED switch kunnen werken?
Awesome! Thanks, dat is vrij duidelijk dan.
Hondenmand wel okay, verven niet, duidelijk! 8)7 In dat geval zou ik de case voor 400 euro oid moeten kunnen bouwen, dat klinkt mij redelijk betaalbaar! En case hoeft niet weg bij upgrades natuurlijk dus moet er flinke tijd mee kunnen doen!
Enorm bedankt voor het antwoord, je hebt vrijwel al mijn vragen beantwoord! Zijn er 4 overgebleven, als het goed is zijn die dikgedrukt.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkara op 03-09-2017 11:43 . Reden: Typfoutje die voor dusdanige onduidelijkheid zou kunnen zorgen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• URSUS

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Vandaar dat ik dacht, moet ik die ook maken of zit dat ergens in Tweakers begraven?
Weet ook niet bijvoorbeeld of je LEDS kunt dimmen of dat het alles of niets is?
Het makkelijkst is natuurlijk een simpele aan of uit op basis van je gehele PC. PC aan = LED's aan. PC uit = LEDs uit. Hiervoor heb je een ontelbaar aantal opties op de markt die je gemakkelijk via de Molex 4pin connectoren van je PSU aansluit.
Verder zijn er ook een tal mogelijkheden dmv speciale LED controllers van bijvoorbeeld NZXT, Lian-Li, Aquacomputer (aquaero) en volgens mij is Corsair ook met zo'n apparaat bezig..
http://www.pcgamer.com/the-best-rgb-led-lighting-kit/
Vraagje, zijn stoffilters te verven?
Vast wel! Heb ik zelf echter geen ervaring mee. Ik probeer ze namelijk zo veel mogelijk weg te werken zodat je ze niet 1-2-3 ziet zitten.
Zou deze knop groter kunnen? Je zegt custom bekabeling, maar is formaat knop ook custom?
Zou deze knop ook als LED switch kunnen werken?
Ja, en ja!
Stuur even een PM, dan spreken we via daar even verder over de mogelijkheden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 11:03
Ik zal niet al je vragen gaan quoten maar het proberen makkelijk te houden.

Als je gaat kijken naar de kosten en dergelijke, dat word hierboven ook al netjes beantwoord. Mbt de dimensies en mogelijkheden van je kast kan ik heel simpel zijn. Hout (MDF) is erg makkelijk te bewerken en je fantasie is dan ook grotendeels het enige dat je in de weg kan zitten. ;)

1 - Ga eens kijken naar een programma als Sketchup Pro. Hierin kun je heel makkelijk een 3d model maken en van de "markt" wat modellen van mobo's en HD's en dergelijke downloaden. Dan kun je alvast gaan passen en meten. Zo kun je alvast een basis ontwerp maken waar je alleen details gaat verbeteren.

2 - Zorg ervoor dat je alles 2x opmeet en 1 keer zaagt. - Je hebt alle maten via sketchup dus dit kan iedereen. Nadeel is dat veel mensen te gehaast zijn. Neem de tijd. Goed gereedschap is meer dan 50% van het werk maar je kunt ook heel veel met gewone handtools doen.

Dan heb je je kast al klaar (de kale kast wel te verstaan). Beste leerweg van hier uit? Youtube!!!!
MDF sealen voor het spuiten, het spuiten van, decals aanbrengen, etc.

LED's, push of switch buttons, etc. ook easy peasy. Ik ben hier ook maar gewoon mee begonnen. Youtube gekeken naar opties. Wat sleeving besteld en wat stekkertjes, soldeer bout, en gewoon gaan doen.
Fouten horen erbij en daarom gewoon eerst op wat oude spullen oefenen en dat is het ineens heel makkelijk. Deze basis van Electronica lijkt moeilijk als leek maar dat valt reuze mee!

Ook kan ik aanraden om eens op YT te kijken naar filmpjes over het bewerken van Acryl platen. Hier kun je ook fantastische resultaten mee behalen. :)

Toch nog evenwat van je vragen beantwoord :)

3. Als ik zorg voor genoeg koeling, Is het dan veilig om hout in de casedesign te hebben? Yup, dit is geen enkel probleem
5. Niets tegen het design van de 1050TI, maar zou ik de rode stukken paars kunnen verven of is dat een slecht idee? Je bedoelt denk de koeler (MSI)? Dit kun je doen maar met verkoop kan dit wat moeilijker te verkopen zijn. 2de waar ik rekening mee houd is dat je even moet checken of de verf een hogere temperatuur aan kan. Nagenoeg nooit een issue maar better safe than sorry. Eventueel, kijk even op google voor plastidip verf. Deze kun je er later gewoon van aftrekken

6a. Sinds ik 5 fans en PSU afvoer van plan ben, kan ik daar stofvangers op plaatsen? Kan altijd. As said...je fantasie is je enige beperking
6b. Zoja, heeft dat veel effect op de m³/h?Nope. dat is zo weinig dat je dat met een fatsoenlijke airflow never gaat merken
6c. Moet stofvangers alleen op air intakes of ook de outlets? (top fan en PSU outlet onderop)Dit hoeft inderdaad niet

7. Is het mogelijk een aan/uit knop te maken? Vraag dit omdat de huidige knop ter mijn beschikking vrij 'meh' is.Deze kun je ook gewoon via Highflow bestellen. Dit zijn gewone pushbuttons.
8. Natuurlijk wil ik ook de USB en 3.5mm poorten verplaatsen, is dat onbegonnen werk? Nope..kort gezegd...gaatje maken, diepte checken, eventueel kabeltjes verlengen, vast zetten met een druppie lijm, en klaar.
9. Vernield een custom case alle garantie op de onderdelen? Nee. Alleen als je je onderdelen zelf gaat aanpassen dan vervalt de garantie op deze.

[ Voor 33% gewijzigd door deathrow1986 op 04-09-2017 14:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mandem808 schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:28:
[...]

[...]

Vast wel! Heb ik zelf echter geen ervaring mee. Ik probeer ze namelijk zo veel mogelijk weg te werken zodat je ze niet 1-2-3 ziet zitten.
Ik betwijfel dat eigenlijk.
Het idee van een stoffilter is dat ie wel lucht doorlaat.
EN op he moment dat je ze gaat verven denk ik dat al die kleine gaatjes dicht gaan zitten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
heuveltje schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:35:
[...]

Ik betwijfel dat eigenlijk.
Het idee van een stoffilter is dat ie wel lucht doorlaat.
EN op he moment dat je ze gaat verven denk ik dat al die kleine gaatjes dicht gaan zitten.
Dat inderdaad ook. Als je idee was om de filters aan de buitenkant te plaatsen, kun je het ook gewoon omdraaien. Ik maak zelf een frame voor de fans welke ik aan de binnenkant plaats. Het frame maak ik dubbel en uit plexi/acryl, en dan plaats ik de filter hier tussenin. Dit zie je dan bijna niet. Dan kun je de binnenkant van het frame ook nog spuiten zodat je je helemaal niet meer ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkara
@deathrow1986 Bedankt voor de reactie! Ik heb jaren ervaring met Cinema 4D dus ik doe het liever daarin dan Sketchup, maar het is wel een idee om het 3D te bouwen voor ik het daadwerkelijk bouw ja.

Als ik het goed begrijp is het meeste wat ik doen wil via Youtube te leren en daarnaast oefenen?
Zal ook HighFlow een kijkje geven, er is een limiet aan wat ik zelf wil doen als het prefab gekocht kan worden.

Heb een beetje houtwerking ervaring, met vullen, stutten, lijmen, coaten en verfen, dat gedeelte moet ik haast kunnen.
Goede tip over hittebestendige verf als ik idd mijn MSI 1050 wil gaan bewerken. Heb redelijke koeling nu dus echt heet word hij niet, en in geval van brand is de verf niet mijn prioriteit, maar als de verf 90c aankan moet dat ruim voldoende zijn.

EDIT: Vanwege jouw nieuwe post. Ik zat te denken om een plank van 18mm dik te doen met een dekplaat van 1mm dik aan weerskanten. Op die manier kun je snijden, kerfen, schuren en omleiden in het stuk van 18mm en dan heb je een dekplaat met een ronde opening zodat je het frame van de fan niet kan zien, alleen het ronde stuk. Dus stoffilter dan tussen fan en dekplaat doen?

@heuveltje Ja dat was mijn vrees ook, dat je mogelijk de airflow hindert. Maar dan is de vraag dus of je stoffilters hebt die gemaakt zijn in andere kleuren want grijs word ik nou niet heel heet van.

Uiteindelijk is mijn bedoeling dat je zo min mogelijk kabeltjes ziet in een symmetrische kast, zwart of Paars. wil geen andere kleuren, ik baal al als de pest dat MOBOs niet symmetrisch zijn. Enfin, ik denk dat ik bij deze genoeg informatie heb om aan de slag te durven!

Zal richting de 600 euro voor de case gaan, denk niet dat ik dat aan niet-tweakers kan uitleggen, maarja, een leuke case doe je het voor! Zit zelfs te denken of ik deel van de bekabeling niet moet proberen te krijgen in het paars. Enfin, komt vast goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Punkara op 04-09-2017 15:50 . Reden: Kwam een nieuwe post binnen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
Punkara schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:47:
Als ik het goed begrijp is het meeste wat ik doen wil via Youtube te leren en daarnaast oefenen?
Zal ook HighFlow een kijkje geven, er is een limiet aan wat ik zelf wil doen als het prefab gekocht kan worden.

Heb een beetje houtwerking ervaring, met vullen, stutten, lijmen, coaten en verfen, dat gedeelte moet ik haast kunnen.
Goede tip over hittebestendige verf als ik idd mijn MSI 1050 wil gaan bewerken. Heb redelijke koeling nu dus echt heet word hij niet, en in geval van brand is de verf niet mijn prioriteit, maar als de verf 90c aankan moet dat ruim voldoende zijn.

@heuveltje Ja dat was mijn vrees ook, dat je mogelijk de airflow hindert. Maar dan is de vraag dus of je stoffilters hebt die gemaakt zijn in andere kleuren want grijs word ik nou niet heel heet van.

Uiteindelijk is mijn bedoeling dat je zo min mogelijk kabeltjes ziet in een symmetrische kast, zwart of Paars. wil geen andere kleuren, ik baal al als de pest dat MOBOs niet symmetrisch zijn. Enfin, ik denk dat ik bij deze genoeg informatie heb om aan de slag te durven!
Op Youtube staat heel veel tutorials welke zeker de moeite waard zijn. Al is het maar om ideen op te doen. Denk hierbij ook aan kabels sleeven en verlengen (je wilde paarse sleeves? Ook bij Highflow te bestellen ;) )

Tevens kan ik zeker aanraden om dus even te gaan kijken naar tutorials over het werken met plexi. Ik haal het meeste gewoon bij de Gamma. Die hebben stukken van 50 x 50 liggen voor 15.00.
Als je kabels enzo mooi strak wil wegwerken kun je erg mooie dingen doen met het buigen van plexi, en als je dit spuit dan ziet het er onwijs strak uit. Tevens, dalijk met waterkoeling geeft het je ook de optie om te gaan spelen/testen met een home made reservoir.

Kijk hier maar eens hoe simpel je eigenlijk een backplate voor je GPU kunt maken met LEDs.
YouTube: RGB ASUS GTX1070 backplate step by step Tutorial

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkara
@deathrow1986 Nou, ik wil eigenlijk helemaal geen zichtbare kabels, maar daar kom ik niet 100% omheen. Mijn CPU cooler heeft kabel en natuurlijk kun je ook niet om de dergelijke 2-4 pins heen, maar ja, ik wou de paar kabels voor de paar centimeter dat ze zichtbaar zijn wel sleeven ja. Maar wil alles doen om shit te verstoppen zonder dat het er uit ziet als verstoppen. Dus als ik hier een bultje moet maken en ik ga voor symmetrie dan zal ik direct 4 bultjes moeten maken, dus moet wel goed uitdenken wat ik wel/niet doe.

Is dan wel direct 75 euro voor plexiglas, maarja, een dichte case is geen hol aan ;)

Met betrekking tot waterkoeling, er komen 4x 140mm fans in (op 100% 260m3/u per stuk) en bovenin een 200mm outflow die op 100% zo'n 250m3/u kan blazen. Vandaar ook fancontroller inbouwen, denk niet dat de 140mms ooit harder dan 25% komen te staan.

Volgende build over ~5 jaar (En dan kijken we naar 5000-7000 inclusief custom case) wil ik dan wel waterkoeling in doen, maar deze case is meer voor ervaring opdoen.

[ Voor 25% gewijzigd door Punkara op 04-09-2017 16:08 . Reden: Toevoegen details ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
Punkara schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:03:
@deathrow1986 Nou, ik wil eigenlijk helemaal geen zichtbare kabels, maar daar kom ik niet 100% omheen. Mijn CPU cooler heeft kabel en natuurlijk kun je ook niet om de dergelijke 2-4 pins heen, maar ja, ik wou de paar kabels voor de paar centimeter dat ze zichtbaar zijn wel sleeven ja. Maar wil alles doen om shit te verstoppen zonder dat het er uit ziet als verstoppen. Dus als ik hier een bultje moet maken en ik ga voor symmetrie dan zal ik direct 4 bultjes moeten maken, dus moet wel goed uitdenken wat ik wel/niet doe.

Is dan wel direct 75 euro voor plexiglas, maarja, een dichte case is geen hol aan ;)

Met betrekking tot waterkoeling, er komen 4x 140mm fans in (op 100% 260m3/u per stuk) en bovenin een 200mm outflow die op 100% zo'n 250m3/u kan blazen. Vandaar ook fancontroller inbouwen, denk niet dat de 140mms ooit harder dan 25% komen te staan.

Volgende build over ~5 jaar (En dan kijken we naar 5000-7000 inclusief custom case) wil ik dan wel waterkoeling in doen, maar deze case is meer voor ervaring opdoen.
Ok, duidelijk. Je kunt heel veel kanten op inderdaad. Houd er rekening mee dat je case nooit af is ;) Als je eenmaal bent besmet met het virus dan ga je vaak nieuwe dingen proberen. Nu wil je alles helemaal wegwerken, daarna ga je een keer proberen om onderdelen zo in de spotlight te zetten dat ze juist niet verstopt moeten worden. SSD covers etc.

Heel veel plezier sowieso! en uiteraard succes! We zien graag wat foto's voorbij komen.
Ik ben ook bezig met de eerste stappen in 10+ jaar. Het kriebelt nog steeds en nu moet ik er weer aan geloven. Ik ga proberen een buildlog te maken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkara
deathrow1986 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:27:
[...]

Ok, duidelijk. Je kunt heel veel kanten op inderdaad. Houd er rekening mee dat je case nooit af is ;) Als je eenmaal bent besmet met het virus dan ga je vaak nieuwe dingen proberen. Nu wil je alles helemaal wegwerken, daarna ga je een keer proberen om onderdelen zo in de spotlight te zetten dat ze juist niet verstopt moeten worden. SSD covers etc.

Heel veel plezier sowieso! en uiteraard succes! We zien graag wat foto's voorbij komen.
Ik ben ook bezig met de eerste stappen in 10+ jaar. Het kriebelt nog steeds en nu moet ik er weer aan geloven. Ik ga proberen een buildlog te maken!!
Haha, case mogelijk niet, budget komt wel keer einde aan! 8)7
Ik denk dat het makkelijk een paar maanden kan gaan duren omdat ik enorm anaal ben.
Ik zal proberen het proces vast te leggen, maar ik weet vrij zeker dat ik er geen CIP van kan maken, en dat is okay. Maar zal wel wat foto's droppen eventually. Highflow heeft zoveel goede shit, Ik heb er wel vertrouwen in!

Haha, klinkt goed, jij succes met jouw nieuwe build, zal dit hoekje van het forum goed in de gaten houden!
Enfin, wederom bedankt voor alle hulp en advies, en een heel klein beetje 'Hufter, nou blaas je de kosten nog hoger!' :P

Als een Mod langskomt, ik heb alle antwoorden op alle vragen en weet waar ik de antwoorden krijgen kan die ik mogelijk nog mis. Dus ja, deze zou op slot kunnen indien nodig. Of niet, w/e works!
Pagina: 1