Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik krijg mijn 2e Airport Extreme maar niet bedraad werkend.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 20:36
Mijn vraag:
Ik heb thuis een (draadloos) netwerk wat opzich redelijk werkt. Maar ik wil het graag verbeteren dmv een netwerk kabel van beneden naar zolder, waar ook een Airport Extreme staat, met wifi werkt het wel maar is de ontvangst van de Airport Extreme op zolder niet heel goed, een bedrade verbinding zou moeten werken toch?

Zodra ik de UTP stekker die van beneden komt in de Airport Extreme op zolder prik valt eigenlijk alle netwerk verbinding weg. op de iPhones, iMac etc. Prik ik hem in een laptop, werkt alles en haal ik met de speedtest full speed.

Ik heb dus het idee dat ik ergens een instelling moet fixen in de Airport Extreme die op zolder staat, maar wat?

Relevante opstelling die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.menofscience.nl/site/wp-content/uploads/2017/09/setup.png

DHCP wordt uitgegeven door de connect box.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • Laptop op zolder via de UTP kabel = 152 / 15 Mbit/s
  • Airport Extreme zolder WAN poort & LAN poorten geprobeerd (volgens mij wordt de WAN LAN als je hem in Bridge zet )
  • Reset Connect Box
  • Reset Airport Extreme beneden
  • Reset Ariport Extreme zolder (bleek achteraf een Hard reset)
Welke stap mis ik ?

[ Voor 7% gewijzigd door subrosa op 02-09-2017 20:41 ]

Beste antwoord (via subrosa op 03-09-2017 15:24)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
je airport mag je wifi niet extenden als hij via utp is aangesloten... dan krijg je een loopje van data

je moet je bovenste airport inderdaad in brugmodus zetten, maar hij moet een nieuw wifi netwerk aanmaken met de exact zelfde ssid/paswoord als dezelfden.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Werkt de Airport van zolder wel als je omwisselt met degene die beneden staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• subrosa
@MAX3400 Omwisselen wilde ik net gaan doen nav je post, maar ik wilde nog 1 ding proberen.

Factory Reset van de Airport Extreme op Zolder.
Het moest daar zitten dus ik dacht : Eventjes fris beginnen met dat ding.

Factory Reset gedaan ( stroom eraf, reset knop inhouden, stroom erop, zodra lampje snel oranje gaat knipperen zet de Aiport Extreme zich terug in de Fabrieksinstellingen.

Op het moment dat het Station verscheen in Airport utility de UTP erin en toen kreeg ik het volgende dialoog in Airport Utility op de iMac

Afbeeldingslocatie: http://www.menofscience.nl/site/wp-content/uploads/2017/09/Screen-Shot-2017-09-02-at-20.32.22.png

Na deze wizard even door lopen te hebben werkt alles zoals ik het wil.

Acties:
  • Beste antwoord

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-11 15:49
je airport mag je wifi niet extenden als hij via utp is aangesloten... dan krijg je een loopje van data

je moet je bovenste airport inderdaad in brugmodus zetten, maar hij moet een nieuw wifi netwerk aanmaken met de exact zelfde ssid/paswoord als dezelfden.

• subrosa
Dat zou een hoop verklaren:

Is dat wat hij doet na het doorlopen van bovenstaande wizard?

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
Zoals hierboven vermeld idd... je moet je netwerk niet extenden, maar een nieuw netwerk aanmaken met dezelfde SSID en password als je andere AirPort extreme.
Pagina: 1