• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik zoek een?
Budget smartphone met een goede camera

Wat is je budget?
100-200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vader wil graag een simpele telefoon om te bellen / whatsappen. Daarnaast gebruikt hij de camera regelmatig. Een simpele basis smartphone met een goede camera is dus wat ik zoek

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua high-end telefoon kan ik redelijk bijhouden wat goed is en wat niet. Ik denk dat een leuke V&A-telefoon in dit geval ook prima is, maar ik vind het lastig om oudere telefoons te vergelijken met nieuwere.
Heb zelf deze gezien:
V&A aangeboden: Motorola Moto G5 Plus Goud *0,5 mnd oud+case*
V&A aangeboden: Sony Xperia Z3 Compact 16GB Wit ! Gratis verzending !
V&A aangeboden: Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
V&A aangeboden: Samsung Galaxy A3 (2016) Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Nieuw of V&A? Mij lijkt V&A prima, iemand die een wat oudere of jong gebruikte telefoon kent met een goede camera?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Mitchell-CWD op 02-09-2017 21:08 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kort door de bocht: vergeleken met high-end telefoons heeft geen enkele budget-telefoon een 'goede' camera.
Wanneer je ze met elkaar vergelijkt, zitten er natuurlijk wel verschillen in, de een is 'beter' dan de ander, maar wanneer je vader eerst bijv. gewend was, een goede compact te gebruiken, en nu denkt, dat deze door een goedkope telefoon vervangen kan worden, gaat dat lelijk tegenvallen.

Uiteraard is dat subjectief, wie een telefoon had, die belabberde foto's maakte en er nu eentje heeft, die wat beter is, denkt al snel, dat de foto's van dat nieuwere toestel 'goed' zijn, dus het hangt er ook vanaf, waar je vader nu mee fotografeert, en wat hij met de foto's doet
.
Voor Twitter of Facebook zijn ze al gauw goed genoeg (hoewel ik daar soms ook echt slechte foto's zie), maar mocht hij wat hogere eisen stellen, kunnen jullie inderdaad misschien beter via V&A een jong gebruikt toestel uit een hogere prijsklasse van een betrouwbare mede-tweaker overnemen.

Heb de door jou genoemde telefoons even bekeken, helaas heb ik met geen ervan persoonlijke ervaring, maar 't is me wel opgevallen, dat de beide Motorola's groter zijn, dan de twee andere. Ouderen, die niet veel met hun telefoon doen, willen meestal niet zo'n 'kaasplank' (zoals een oom ze noemt), heb je dat je vader al gevraagd?
Verder is me opgevallen, dat, muv de Moto G5 Plus, alle modellen al zo oud zijn, dat ze waarschijnlijk geen updates meer krijgen, dat stopt bij low-end eerder, dan bij top-modellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marly op 03-09-2017 00:24 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Als het inderdaad alleen om Whatsapp en foto's gaat, neem een Lumia 640 LTE,650 of 950. Windows Phone heeft weinig app ontwikkeling voor Nederland maar is internationaal nog groot genoeg dat Whatsapp e.d. gewoon doorontwikkeld worden.
Ik heb een 640 LTE hier op de plank liggen puur als reserve en voor buitenlandse gasten met een prepaid er in, ding krijgt nog steeds updates.

[ Voor 23% gewijzigd door swhnld op 03-09-2017 08:25 ]

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
{edit- delete}
-oeps... verkeerde draadje

[ Voor 85% gewijzigd door Dareus op 03-09-2017 13:43 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zou inderdaad kijken voor een gebruikte Lumia 950. Dit toestel heeft een van de beste camera's die er te krijgen is en moet bovendien wel voor zo'n €200 ergens te krijgen zijn. Whatsapp zal nog wel even ondersteund worden, maar hou er rekening mee dat het app-aanbod alleen maar zal afnemen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
Oke ik zal eens kijken. Twijfel een beetje aangezien mijn vader nu Android net een beetje gewend is en stel hij wil toch een keer een andere App installeren is er toch een grote kans dat die er niet is voor Windows. Maar ik neem de adviezen mee en ga het afwegen! Bedankt.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Het is een keuze die je moet maken tussen camera kwaliteit, updates en budget.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mitchell-CWD schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:47:
Oke ik zal eens kijken. Twijfel een beetje aangezien mijn vader nu Android net een beetje gewend is en stel hij wil toch een keer een andere App installeren is er toch een grote kans dat die er niet is voor Windows. Maar ik neem de adviezen mee en ga het afwegen! Bedankt.
Toevallig deze gereviewed:
productreview: Ulefone Gemini Pro Zwart review door BlakHawk

Ik vond het een mooi toestel vooral voor de prijs, foto's kun je in de review op full formaat terugvinden.

Youtube: DashcamNL

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
P_Tingen schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:51:
Ik zou inderdaad kijken voor een gebruikte Lumia 950. Dit toestel heeft een van de beste camera's die er te krijgen is en moet bovendien wel voor zo'n €200 ergens te krijgen zijn. Whatsapp zal nog wel even ondersteund worden, maar hou er rekening mee dat het app-aanbod alleen maar zal afnemen.
Ik heb nu een 950. Ik zou het afraden. De foto's zijn mooi, maar de software is buggy en na een jaar begint hij nu ook al met crashes. Verder begint het magere app aanbod nu helemaal op te drogen. Bank apps verdwijnen, de rest werkt niet goed. Koop liever een 2de hands Iphone 6. https://tweakers.net/aanbod/1429139/apple-iphone-6-16gb-grijs.html
Goede camera en goed ondersteunt.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Mitchell-CWD schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:47:
Als je vader inderdaad ook nog andere apps wil installeren wordt Windows al een stuk minder interessant. Ik ging in eerste instantie uit van je wens:
Mijn vader wil graag een simpele telefoon om te bellen / whatsappen. Daarnaast gebruikt hij de camera regelmatig. Een simpele basis smartphone met een goede camera is dus wat ik zoek
en daar past een 950 prima bij. Overigens zijn er in het 950-forum ook genoeg meldingen van mensen met stabiele exemplaren. Die van mij heb ik maar een paar weken gebruikt, maar was wel stabiel (weggedaan omdat hij me te groot was).

... en gaat over tot de orde van de dag

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
en daar past een 950 prima bij. Overigens zijn er in het 950-forum ook genoeg meldingen van mensen met stabiele exemplaren. Die van mij heb ik maar een paar weken gebruikt, maar was wel stabiel (weggedaan omdat hij me te groot was).
Een paar weken heeft de mijne het ook uit gehouden. Maar een goede telefoon gaat een aantal jaar mee. Ook is het een kwestie van tijd voordat whatsapp en andere apps verdwijnen. Internet bankieren is al weg.

Op dit moment is er 1 telefoon die precies is wat je zoekt. De Moto G5 plus heeft de zelfde camera als de Galaxy S7 maar kost slechts de helft. Alleen de plus versie heeft dit. Dit is volgens mij op dit moment de enige budget telefoon met zo'n goede camera.
Pagina: 1