Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

server voor video

Pagina: 1
Acties:

• seccondbest
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Ok ik zal proberen uit te leggen wat mijn issue is:

ik heb een programma gekocht Blue iris hetgeen voor mijn IP camera's uitermate geschikt blijkt....tot dat!

De ingebouwde webserver welke er regelmatig uitklapt hetgeen betekend dat ik op de telefoon of tablet buiten mijn netwerk dus, (buitenshuis) niets meer zie.

De pc waarop het programma is geinstallerd loopt op zijn tenen (processor use 100%) kortom tijd voor een betere aanpak..

Ik heb geen honderden euros te besteden en zal alles zelf moeten bouwen en bij elkaar rapen en daar heb ik dus hulp bij nodig..

Vraag(A) kun je op een server een programma instaleren en dit op een andere pc op het netwerk bekijken/besturen?

Als dit kan wat voor server zal ik aan moeten denken, het programma zelf heeft 30 gig nodig voor de video bestanden dus geen massa opslag het schrijft over oude bestanden heen na 10 dagen..

de ip camera's vragen wel veel van het systeem allen zijn HD 2Mp widescreen camera's en ik heb er 6

Wat wil ik nu eigenlijk?

het camera programma op een pc/server laten draaien, terwijl ik op mijn andere pc naar de camera's kan kijken.
De server gaat via portforwarding dan altijd online terwijl mijn andere pc uigeschakeld staat ik kan dan onderweg op de tablet zien wat er thuis gebeurd. (vervelende buren de ptt of dhl etc.)

Wat ik nu heb werkt niet goed en ik weet zeker dat het beter kan maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

nogmaals ik heb een klein budget en dan nog in gedeeltes dus zelf bouw is voor mij puuuurrrrfect

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij haal je sowieso zaken en termen door elkaar maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Je kan allicht kijken of jouw camera's aangesloten kunnen worden op Synology Surveillance Station; met een beetje zoeken kan je een NAS en disk voor €200 op de kop tikken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 20:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

FVH -> DAA

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-11 09:39
Synology NAS lijkt mij ook het interessants. Daarmee kan je alles wat je wilt, zonder dat je port forwarding moet instellen. Zorg wel dat de NAS voldoende krachtig is. Kijk eens op https://www.synology.com/en-us/support/nvr_selector
Met 200€ ga je er wel niet komen: Een DS116 kost 157€, 4 extra licenties 180€ en dan heb je nog een harde schijf nodig...

Kijk anders eens op https://ipcamtalk.com/thr...ative-to-blue-iris.11456/ daar heeft ook iemand problemen met de stabiliteit van Blue Iris.

Off-topic: Hoe jij aan 30GB data komt snap ik niet goed. 10 dagen non-stop 6 camera's op 1080P, 10fps geeft 4.38TB aan data als je H264 gebruikt...

• seccondbest
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Hallo,

Ik heb de pagina's van synology eens rustig gelezen er bestaat er een die 5 camera's doet hoeft er maar 1 licensie bij, echter dat is een best bedrag dus dat gaat em niet worden..

Off-topic antwoord, ik meen mij te herrineren dat tijdens de installatie werd gezegt dat er 30 gig beschikbaar moest zijn, of dit ook voor de video bestanden is begin ik nu te betwijfelen..

ik ga wel even dat topic lezen van blue iris, wellicht dat ik daar iets wijzer word anders word het klungellen tot ik genoeg heb kunnen sparen :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou toch echt de Synology overwegen. Deze hebben een enorm gebruikersgemak boven andere oplossingen. Bovendien kan je de Synology voor meer doeleinden gebruiken.

Verder mis ik wat informatie. Wat voor CPU heeft je PC dat deze nu zo zwaar belast is? Op de site van Blue Iris zijn dit de specs:
Minimum requirements:
Pentium dual-core or equivalent 2GHz processor or better
2GB or more system RAM
Microsoft Windows XP SP3 or newer, or a server OS
One or more USB or Network IP cameras, or an analog capture card with DirectShow drivers

Recommendations when using many and/or HD cameras:
Intel core i7 with QuickSync for hardware decoding
8GB or more RAM
Microsoft Windows 8.1 or 10, 64 bit
nVIDIA graphics adaptor for efficient screen display
7200+ RPM drives and/or SSD drive
De aanwezigheid van bepaalde technieken zijn dus handig. Als een Synology te duur is voor je dan gaat het aanbevolen systeem voor Blue Iris ook te duur worden voor je. Je krijgt dan een i7/Xeon systeem met een grafische kaart.

Je kan iets als deze Proliant overwegen: pricewatch: HP Proliant Enterprise ML10 Gen9 3GHz E3-1225V5 300W Tower (4U)

8GB geheugen, 1TB aan opslag en een Xeon CPU met 4 cores die alle hardware features heeft die hier gevraagd worden. Het systeem is ook gemaakt voor 24/7 aanstaan. Eventueel zal je nog een Nvidia kaart moeten toevoegen voor die aanbevolen hardware acceleratie: pricewatch: MSI GTX 1050 AERO ITX 2G OC. Een GTX 1050 is goedkoop en eenvoudig met waarschijnlijk voldoende rekenkracht.

Met dit kom ik al uit rond de 600 euro. Plus je moet een Windows 8 of 10 licentie hebben voor je OS, helaas is Blue Iris niet geschikt om op Linux te draaien. Tel er dan nog even snel 150 euro bij op. Lijkt mij die Synology ineens een stuk goedkoper.

Wat voor achterstandswijk woon je dat er 6 camera's nodig zijn? :/
Pagina: 1